درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی.
لطفا علت گران بودن تولید خودرو بنز و پرشیا در چیست.
آن کشور می تواند خودرو باکیفیت ارزان تولید کند .
کشور ما خودرو با کیفیت برند پژو 1980 گران تولید می کند.
اما علت :
0. فقدان برنامه تولید یک خودرو ارزان قیمت برای نیمی از نیازمندان خودرو با قیمت3000 الی 4000 دلار
0.تولید برخی قطعه بدون مزیت اقصادی
0. توان قطعه سازی محدود تا سقف یک میلیون تیراژ
1.هزینه سربار شرکت های خودرو ساز،
2. عوارض و مالیات سنگین بر خودرو های وارداتی
3.ممنوعیت وارادت خودرو ارزان قیمت 4000 هزار دلاری
4. مدیریت شبه دولتی ایران خودرو و سایپا با مدیریت غیر اقتصادی
5. اجرای درخواست های تامین خودرو برای دولت و سایر دستگاه ها...
پژو پارس 13 میلیونی همه قطعاتش فرانسوی بود من یکیش رو دارم 20 ساله دارم سوارش میشوم عین یه بنز داره کار میکنه
آقای قالیباف متوجه نشدی که 15 میلیون با دلار دولتی بود. قیمت دلار آن زمان 900 تومان و بنز های ای240 حدود 70 هزار دلار قیمت دارد که اکر با دلار بازار آزاد وارد می شد 63 میلیون بود.
این خودرو های بنجل از تو ایران جمع کنید... هرچی آرزوی خوبه مال تو .....هرچی بنجل چینی و تکنولوژی قدیمی مال ما .......
.
واردات بنز توسط قالیباف بدون پرداخت گمرکی یزرگترین قاچاق تاریخ ایران بوده است که توسط پلیس صورت گرفته است
سلام
نزدیک به ۵۰ سال از تاسبس صنعت خودرو در ایران می گذرد سوال اینجاست با این که در این مدت به بهانه حمایت از تولید داخل بازار خودرو در انحصار چند شرکت داخلی بوده ایا برای رشد و پیشرفت و خودکفایی در یک صنعت چقدر زمان لازم است ایا در این نیم قرن صنعت خودرو خودکفا شده و توان رقابت با بازارهای خارجی را دارد
مسلما خیر
تنها چیزی که صنعت خودرو از ان برخوردار بوده انحصار بازار و قیمت های چندین برابر تمام شده خودرو به مردم و مکیدن خون ملت بوده
صنعت خودرو فقط یه هنر را خیلی خوب در این نیم قرن یادگرفته و ان اینکه با رانت و پرکردن دهان مخالفان همچنان به یکه تازی خود ادامه می دهد
خیلی از افراد قبل از مسوولیت مخالف سرسخت انحصاری خودرو هستند اما وقتی مسوولیت اجرایی در این خصوص می گیرند کلا ثم و بکم می شوند که دلیلش را باید در جاهای دیگری پیدا کرد
بخدا به بهانه حمایت از تولید داخل به این ملت دارد ظلم می شود
ایا یک مسوول شجاع پیدا می شود که پایان دهد به این دغل بازی ها
اینها همه حرفهای خوبه که سالهاست میشنویم ولی در عمل خودروسازها با هزینه های جانبی که میکنن ازادانه قیمتها را نجومی کرده و کیفیت را سال به سال بدتر میکنن. حتی مدیران رده پایین خودروسازها خودشان این گاری و ارابه های مرگ را سوار نمیشوند. هیچکس هم پاسخگوی هزاران مرگی که بیکیفیتی خودروهابوجود میاورند و با تکنولوژیهای جدید این نوع مرگها به حداقل رسیده نمی باشن. اینقدر ظلم قانونی در مورد مردم در کمتر کشوری اتفاق میفته. ما چیمان از کشورهای همسایه و اعراب کمتره که روز به روز فاصله طبقاتیمان بیشتر داره میشه؟ ما یکزمانی سالار منطقه بودیم ولی الان شدیم مفلوک منطقه. و همه اینها داره در یک حکومت اسلامی سر مردم میاد. مسولین ما جواب پیغمبر و امامان را چگونه در ان دنیا میدهند و انقلابی که برای سالاری مستضعفان بوجود امد فقط یکسری افراد خاص و محدود مستضعف را فوق سالار کرد و بقیه مستضعفان که اکثریت هستند بدبختر و مفلوکتر کرد
می گویند :
جانباز ۷۰ % که یک روز شاید جبهه بوده و ظاهرش بسیار سالم است ماهیانه ۱۵ ملیون تومان حقوق می گیرد.
و جانبازان عزیز زیر ۲۵ % که شاید همه ۸ سال جبهه بوده باشند ماهیانه ۲ ملیون حقوق می گیرند .
درصد ها معنی ندارند همه باید حقوق یکسان بگیرند .
مگر جانباز ۷۰ % روزی ۷ بار صبحانه و ۷ بار ناهار و ۷ بار شام می خورد که ۷ برابر جانباز ۲۴ % حقوق می گیرد .
این ظلم و تبعیض را پایان دهید .
که خدا هم شما را تحریم نکند؟!