1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. به زودی از دومین نسخه بوت تیل ۲۸ میلیون دلاری رولزرویس رونمایی خواهد شد + عکس

به زودی از دومین نسخه بوت تیل ۲۸ میلیون دلاری رولزرویس رونمایی خواهد شد + عکس

26 دی 1400
  • 0

رولزرویس در می ۲۰۲۱ با رونمایی از گران‌ترین خودروی صفرکیلومتر تاریخ یعنی بوت تیل ۲۸ میلیون دلاری خبرساز شد. این خودرو تنها به تعداد سه دستگاه و کاملاً شخصی سازی شده تولید می‌شود. قرار است دومین نسخه از این خودروی سفارشی و بسیار خاص در می ۲۰۲۲ معرفی شود. اولین دستگاه رولزرویس بوت تیل اکتبر ۲۰۲۱ در Concorso d’Eleganza Villa d’Este ظاهر شد و بنابراین طبیعی است که دومین نسخه از این خودرو در رویداد سال ۲۰۲۲ رونمایی شود. این اطلاعات را بخش سفارشی ساز رولزرویس منتشر کرده است، شرکتی که سال بسیار موفقی را پشت سر گذاشت و به رکورد جدیدی در بخش سفارش‌های سفارشی رسید.

Rolls-Royce-Boat_Tail-6-767x575.webp

بوت تیل بخشی از برنامه کوچ بیلد رولزرویس است که خاص‌تر از دیگر برنامه‌ها بوده و نظرات را کاملاً به خود جلب کرده است. اگرچه هر سه دستگاه از بوت تیل موجود طراحی کلی و زیرساخت مشابهی خواهند داشت اما از نظر شخصی‌سازی کاملاً متفاوت خواهند بود. برای مثال اولین نمونه دارای عرشه عقب خاص از جنس روکش Caleidolegno است که با باز کردن آن شاهد جعبه‌ای ویژه حاوی میزهای تاشدنی، چتر و… خواهید بود. حدس می‌زنیم دو مدل دیگر نیز از آرایش مشابه اما پیکربندی متفاوت استفاده کنند. همچنین می‌توان انتظار تفاوت در ترکیب رنگ‌ها، پوشش صندلی‌های کابین و تریم ها را داشت زیرا ماهیت دست‌ساز بودن بوت تیل به مشتریان اجازه می‌دهد تا آپشن های بیشتری را انتخاب کنند.

Rolls-Royce-Boat_Tail-1-767x575.webp

بوت تیل اگرچه از طراحی و بدنه بسیار متفاوتی سود می‌برد اما بر پایه فریم فضایی آلومینیومی و لوکس بکار رفته در گوست، کولینان و فانتوم ساخته شده است. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتری با قدرت ۵۶۳ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متر جا خوش کرده است. آن‌گونه که گفته شده سومین دستگاه از بوت تیل بخاطر درخواست خریدار ثروتمندش رونمایی نخواهد شد.

منبع پدال


نظرات