1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سرانجام شرکت ورشکسته سانگ‌یانگ موتورز رسماً فروخته شد

سرانجام شرکت ورشکسته سانگ‌یانگ موتورز رسماً فروخته شد

24 دی 1400
  • 0

سانگ‌یانگ که طی چند سال اخیر با مشکلات شدید مالی مواجه شده بود، رسماً توسط کنسرسیومی به رهبری شرکت کره‌ای ادیسون موتورز با قیمت ۳۰۵ میلیارد وون معادل ۲۵۵ میلیون دلار خریداری شده تا به آینده امیدوار شود. 

سانگ‌یانگ از زمانی که در اوایل سال ۲۰۱۰ توسط شرکت هندی ماهیندرا خریداری شد، با مشکلاتی روبرو بوده است. این شرکت باسابقهٔ کره‌ای در اوایل سال ۲۰۲۰ پس از عدم توانایی بازپرداخت وام‌ها، اعلام ورشکستگی کرد و ماهیندرا هم از سال ۲۰۲۱ به دنبال فروش سهام خود در سانگ‌یانگ بوده است.

طبق گزارش‌ها، سانگ‌یانگ زمانی که در سال ۲۰۲۰ اعلام ورشکستگی کرد، ۶۰ میلیارد وون معادل ۵۰ میلیون دلار بدهی داشته است. طی سال‌های اخیر فروش محصولات این شرکت هم با مشکل مواجه شده و در سال ۲۰۲۱ تنها ۸۴,۴۹۶ دستگاه خودرو فروخته که نسبت به سال قبل ۲۱ درصد کاهش داشته است. به گزارش رویترز، سانگ‌یانگ از ژانویه تا سپتامبر سال ۲۰۲۱ زیان عملیاتی ۲۳۸ میلیارد وونی معادل ۱۹۸ میلیون دلار را گزارش کرده است. ماهیندرا زمانی که در سال ۲۰۱۰ سانگ‌یانگ اعلام ورشکستگی کرده بود، سهام آن‌را خرید و پس از یک دهه تلاش ناموفق برای بهبود اوضاع این شرکت، تصمیم به فروش سهام آن گرفت.

Ssanyong-3-767x511.jpg
در حال حاضر برنامه‌های ادیسون موتورز برای سانگ‌یانگ نامشخص است اما این شرکت برنامه‌های زیادی برای حضور در بازار خودروهای سبک دارد. ادیسون هم‌اکنون به ساخت اتوبوس‌های الکتریکی می‌پردازد اما بسیار بلندپرواز است و قصد دارد با سبقت از تسلا به اپل صنعت خودروهای الکتریکی تبدیل شود. 

این شرکت برنامهٔ ساخت یک سدان الکتریکی بنام اسمارت S را دارد که از ۶۴۴ اسب بخار قدرت برخوردار بوده و در ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ادیسون این خودرو را برای رقابت با تسلا مدل S و مرسدس بنز EQS در نظر گرفته و وعدهٔ ساخت اسمارت E برای رقابت با مرسدس EQE و اسمارت A برای رویارویی با تسلا مدل ۳ را هم داده است.

Edison-1-767x511.webp

منبع پدال


نظرات