1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. جک J4 تمام برقی کرمان موتور به زودی وارد بازار می شود

جک J4 تمام برقی کرمان موتور به زودی وارد بازار می شود

جک J4 تمام برقی کرمان موتور به زودی وارد بازار می شود
12 تیر 1401
  • 4

شرکت کرمان موتور در نظر دارد که محصول انحصاری خود را با همکاری استدیوهای ایتالیایی و بر پایه پلتفرم اختصاصی خود، با نام پلتفرم PS1 توسعه داده و خودروی جدیدی را از سال 1402 وارد بازار کند. همچنین این شرکت به دنبال پیشبرد سایر پروژه های توسعه ای در رابطه با این پلتفرم، از جمله توسعه نسخه تمام الکتریکی این پلتفرم است. 

نیما ارجمندی، معاون محصول شرکت کرمان موتور در حاشیه جلسه هم اندیشی با مراکز علمی کشور در پروژه های جدید این شرکت، با اشاره به برنامه های توسعه سبد محصول در این شرکت اعلام کرد: این شرکت تصمیم دارد که از مونتاژکاری صرف به سمت ایجاد مجتمع خودروسازی که از اواسط دهه 90 شمسی و با افزایش نرخ داخلی سازی محصولات مونتاژی این شرکت آغاز گردید، حرکت کند و در حال گذار از این مرحله است.

خودروی تمام برقی کرمان موتور.jpeg

وی با اعلام اینکه این خودروسازی وارد مرحله بومی سازی پلتفرم شده است افزود: محصول انحصاری کرمان موتور با همکاری استودیوهای ایتالیایی و بر پایه پلتفرم اختصاصی کرمان موتور با نام پلتفرم PS1 توسعه داده شده و قرار است از سال 1402 روانه بازار کشور شود. به علاوه، فعالیت های مرکز تحقیق، توسعه و نوآوری شرکت کرمان موتور نیز با هدف پیشبرد سایر پروژه های توسعه ای مربوط به این پلتفرم، از قبیل توسعه نسخه تمام الکتریکی این پلتفرم نیز در حال فعالیت است. 

ارجمندی افزود: پروژه جدید این شرکت در سال 1401 بر پایه پلتفرم اختصاصی PS1 ، با وجود کلیه مشکلات و محدودیت ها، با حضور مشاوران و طراحان ایتالیایی آغاز شده و این شرکت نسخه جدید این خودرو را ارتقا داده که این موضوع منجر شده است که خودرو از لحاظ جلوه بصری جذابیت بیشتری پیدا کند. این تغییرات در نمای جلو و عقب و مجموعه چراغ ها ایجاد شده و فراتر از تغییرات ظاهری، امکان نصب قوای محرکه متنوع و حتی تولید نسخه الکتریکی بر پایه این محصول نیز قابل انتظار است.همچنین قوای محرکه و منبع ذخیره انرژی محصول برقی کرمان موتور، با دستیابی به دانش فنی طراحی و توسعه قوای محرکه خودروهای برقی، توسط مکو توسعه یافته است.

 جک هیبریدی کرمان موتور 2.jpeg


به گفته معاون محصول کرمان موتور پلتفرم الکتریکی این محصول شامل پیشرانه الکتریکی EDU ، سیستم ذخیره ساز انرژی الکتریکی Battery Pack ، واحد کنترل ولتاژ بالا HPU و سیستم کنترل مرکزی خودرو VCU در قالب پروژه ای به مدت 20 ماه طراحی و تولید شده و سایر سیستم ها نیز به فراخور در این مدل در حال بهینه سازی می باشد. وی افزود : خودروی برقی کرمان موتور با مصرف 41 کیلو وات انرژی در هر بار شارژ و حداکثر خروجی 167 اسب بخار، بیش از 300 کیلومتر را طی می کند و با بهره گیری از شارژرهای خانگی امکان شارژ آن در کمتر از 5.5 ساعت وجود دارد؛ علاوه بر این با استفاده از شارژرهای سریع می توان زمان شارژ را به 45 دقیقه کاهش داد.

با این حال همچنان مشخص نیست که شرکت کرمان موتور، محصول جدید خود را با چه نامی وارد بازار می کند. به نظر می رسد نام گذاری این خودرو در قالب فراخوان و کارزار عمومی انجام می شود، اما احتمالاً تجاری سازی خودرو از سال 1402  صورت می گیرد.

منبع: اسب بخار

 


نظرات

  • بابا بابا (15 تیر 1401 ساعت 19:31)

    اگر بخواهی یک مسیر 1000کیلومتری را طی کنید چند ساعت برا شارژ ماشین باید توقف کرد

  • بابا برقی بابا برقی (15 تیر 1401 ساعت 07:33)

    از این به بعد برق گرفتگی نیز جزو علتهای مرگ و میر شهروندان خودرو سوار ایرانی خواهد بود!!!

  • محمد محمد (12 تیر 1401 ساعت 17:25)

    سلام لطف بفرمایید موضوع خبر را اصلاح بفرمایید این خودرو یک خودرو تمام برقی یا EV هست نه هیبرید!خودروی هیبرید موتور احتراقی داخلی داره

    ali ali (13 تیر 1401 ساعت 21:21)

    یه چیزی میگه سایتش پر باشه