1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. قیمت گذاری دستوری مانع تنظیم بازار خودرو؛ عرضه خودرو در بورس مسکنی بی اثر است

قیمت گذاری دستوری مانع تنظیم بازار خودرو؛ عرضه خودرو در بورس مسکنی بی اثر است

23 مرداد 1401
  • 0

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار خودرو را عامل افزایش قیمت خودرو اعلام کرد و اظهار کرد: زمانی که عرضه و تقاضا در تعادل نباشد و قیمتگذاری دستوری باشد، به کارگیری سیاست های مختلف برای تنظیم بازار خودرو تأثیری نخواهد داشت.

جلال رشیدی کوچی ضمن انتقاد از وضعیت بازار خودرو بیان کرد: عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار خودرو باعث افزایش قیمت‌ها می شود و تا هنگاهی که عرضه و تقاضا در وضعیت تعادل قرار نداشته باشد و قیمت خودرو توسط دولت مشخص شود، به کارگیری هر سیاستی برای تنظیم بازار خودرو اعم از عرضه خودرو در بورس موثر نخواهد بود.

وی در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا به عنوان روشی برای رفع التهابات بازار خودرو اظهار داشت: عرضه خودرو در بورس ممکن است در کوتاه مدت رضایت مردم را به دنبال داشته باشد اما مسکنی بی اثر است و در بلند مدت نتیجه ای جز افزایش بیشتر قیمت خودرو نخواهد داشت چراکه مشکل اصلی صنعت خودرو عدم رقابت است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ارائه مشوق هایی برای خرید خودرو در کشور بیان کرد: در کشورهای حوزه خلیج فارس مشوق هایی مانند اقساط بلند مدت برای مصرف کننده در نظر گرفته می شود و حتی قیمت اقساطی برخی خودروها پایین تر از قیمت نقدی آنها تمام می شود و تولیدکننده نیز محصول خود را در بازار رقابتی عرضه می کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در خصوص فروش لیزینگی خودرو نیز اظهار داشت: لیزینگ خودرو زمانی جوابگو است که خودروساز قادر به تحویل به موقع خودرو با قیمت مناسب و مطابق با شرایط مالی مصرف کننده باشد که این امر نیز مستلزم رشد عرضه خودرو است.



نظرات