1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از میتسوبیشی اکسپندر کراس فیس لیفت 2023؛ یک مینی ون - SUV خانوادگی با ظاهر جنجالی

رونمایی از میتسوبیشی اکسپندر کراس فیس لیفت 2023؛ یک مینی ون - SUV خانوادگی با ظاهر جنجالی

23 مرداد 1401
  • 0

میتسوبیشی اکسپندر کراس یک مینی ون سواری با ظاهری نسبتاً خشن است. این خودرو حدود ۳ سال پیش روانه بازار شد و در حال حاضر، نسخه فیس لیفت آن معرفی شده است. درحالی‌که محصولات قدیمی‌تر میتسوبیشی مانند دلیکا سابقه زیادی داشته اند و به دلیل محبوبیت خود تا چند دهه تولید می شدند، اکسپندر کراس شرایط متفاوتی دارد و برخلاف دلیکا چهار چرخ محرک، نیروی تولیدی را فقط به چرخ های جلو می‌فرستد.

میتسوبیشی اکسپندر کراس فیس لیفت دارای برخی تغییرات بوده اما ظاهر ون مانند آن هنوز هم جنجالی به نظر می‌رسد. این خودرو که در نمایشگاه اندونزی ۲۰۲۲ معرفی شده و در بازار نیز حضور دارد از نمای جلوی بازنگری شده با چراغ‌های جدید و طراحی جداگانه T شکل سود می‌برد. چراغ‌های راهنما به بخش بالاتر رفته‌اند تا بیشتر دیده شوند و کاپوت نیز فربه‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

2023-mitsubishi-xpander-cross-facelift.webp

این نیمه مینی ون/نیمه کراس اوور ژاپنی که با رنگ سبز برنزی متالیک دیده می‌شود اورهنگ های تغییر یافته‌ای را ارائه می‌کند. رینگ‌های ۱۷ اینچی جدید نیز همچون گذشته کوچک به نظر می‌رسند و طراحی دو رنگ را به نمایش می‌گذارند. الگوی T بخش جلو در طراحی پشتی خودرو هم مشهود است. چراغ‌های به‌روز شده نیز باعث می‌شوند میتسوبیشی ایکسپندر فیس لیفت ظاهر مدرن‌تری داشته باشد.

با حداقل ارتفاع ۲۲۰ میلی‌متری از سطح زمین، این خودروی خانوادگی به راحتی می‌تواند در مسیرهای ناهموار حرکت کند اما در نظر داشته باشید که با خودروی آفرودری طرف نیستیم. میتسوبیشی سیستم کنترل حرکت فعال را در اکسپندر کراس قرار داده اما نباید آن را مشابه دیفرانسیل عقب فعال موجود در خودرویی همچون اوو دانست. این سیستم نیروی ترمز را روی چرخ های جلو اعمال می‌کند تا عملکرد اکسپندر در پیچ‌ها بهبود یابد. این تنظیمات بسته به زاویه فرمان، فشار ترمز، نیروی جی، سرعت و… اعمال می‌شوند.

2023-mitsubishi-xpander-cross-facelift (2).jpg

داخل کابین میتسوبیشی اکسپندر کراس فیس لیفت ۲۰۲۳ نیز تغییراتی دیده می‌شود. از جمله این موارد می‌توان به ترمز پارک الکتریکی، پشت آمپرهای دیجیتال و نمایشگر مرکزی ۸ اینچی اشاره کرد. دکمه‌های سنتی سیستم تهویه مطبوع جای خود را به نمایشگر لمسی داده‌اند و شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند نیز وجود دارد. خودرویی که در تصاویر دیده می‌شود از گیربکس CVT استفاده می‌کند اما گیربکس ۵ سرعته دستی نیز قابل انتخاب خواهد بود. در صورت انتخاب گیربکس دستی ارتفاع خودرو از سطح زمین به ۲۲۵ میلی‌متر می‌رسد. نیروبخش محصول به‌روز شده میتسوبیشی پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۱ نیوتون متر است که نباید از آن انتظار پرفورمنس زیادی را داشت. البته این خودرو گزینه‌ای مناسب برای افرادی خواهد بود که به دنبال یک خودروی منعطف و ارزان‌قیمت با سه ردیف صندلی هستند.

2023-mitsubishi-xpander-cross-facelift (3).jpg



نظرات