1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. سایپا اعلام کرد: حذف قرعه کشی خودرو برای تمام محصولات از ماه آینده

سایپا اعلام کرد: حذف قرعه کشی خودرو برای تمام محصولات از ماه آینده

24 مرداد 1401
  • 0

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از خروج همه محصولات سایپا از فرآیند قرعه‌کشی و حذف محدودیت‌های قرعه‌کشی از ابتدای شهریور ماه خبر داد.

محمد علی تیموری ضمن اشاره به اینکه در بهمن ماه سال گذشته حدودا ۸۰ هزار خودروی ناقص در پارکینگ‌های گروه سایپا وجود داشت، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی هفت ماه اخیر، در حال حاضرهیچ خودروی ناقصی در سایپا نداریم. تولید در گروه سایپا به ۲۰۰۰ دستگاه در روز رسیده و این در شرایطی است که تمامی محصولات داخلی هستند و مونتاژکاری نداریم.  

این مدیر خودروساز خبر داد: به دنبال افزایش تولید، فروش محصولات از فرآیند قرعه‌کشی خارج و از ابتدای ماه آینده تمام محدودیت‌های ثبت‌نامی خودرو برای محصولات سایپا برداشته خواهد شد و همه محصولات سایپا از گردونه قرعه‌کشی خارج می‌شوند.

تیموری پیرامون مقایسه پیشرفت‌های صنایع نظامی و صنعت خودرو، اظهار کرد: صنایع دفاعی در همه دنیا در حوزه دانش‌بنیان جلوتر از سایر صنایع  هستند و صنایع دفاعی کشور ما نیز از بزرگترین صنایع دانش‌بنیان هستند و بایستی از این ظرفیت در داخلی‌سازی قطعات استفاده کنیم.  سایپا نیز از این ظرفیت صنایع نظامی بهره‌ گرفته و 30 هزار از ۸۰ هزار خودروی کف را که بصورت ناقص و دارای کمبود قطعات بودند، با قطعاتی که وزارت دفاع تولید کرد، تکمیل کرد. همچنین با هفت شرکت زیرمجموعه وزارت دفاع قرارداد بسته‌ایم و قسمتی از قطعات مورد نیاز را از این شرکت‌ها دریافت می‌کنیم.

 

منبع ایسنا


نظرات