1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. ادامه ریزش قیمت ها در بازار خودرو

ادامه ریزش قیمت ها در بازار خودرو

31 مرداد 1401
  • 0

در روزهای اخیر با شنیده شدن اخبار مثبت از توافق برجام و روند مذاکرات اصلاح قیمت ها از بازار ارز شروع شده و پس از عبور از بازار طلا به بازار خودرو رسیده است. این اصلاح قیمت به گونه ای است که در برخی از خودروها مثل پژو 2008 شاهد ریزش 20 میلیون تومانی قیمت هستیم.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تهران در مصاحبه با خبرنگاران گفت: به دلیل خبرهای برجام و به دنبال آن شایعات مختلف در مورد واردات خودرو شاهد ایجاد یک شوک بزرگ در بازار خودرو هستیم به طوری که در روز های اخیر تعداد مراجعات به نمایشگاه های خودرو به منظور خرید و فروش اتومبیل تقریبا صفر شده است.

برخی علت این ریزش قیمت ها در بازار را عرضه و فروش خودرو در بورس میدانند در صورتی که اصلا صحیح نیست. عرضه خودرو در بورس تنها قیمت خودرو در بازار را با کاهش بسیار اندکی تحت تاثیر قرار داده است و تنها برای خودروسازان صرفه دارد. در نهایت برای مصرف کنندگان واقعی که به امید خرید خودرو به قیمت کارخانه وارد هفت خان قرعه کشی میشدند چیزی جز ضرر و خرید خودرو به قیمتی بسیار بالاتر از قیمت مصوت ندارد.

بر همین اساس طی ۲۴ ساعت گذشته پژو پارس مدل ۱۴۰۰ در حدود ۴ میلیون تومان و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز ۲ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است. پژو ۲۰۰۸ نیز ۲۰ میلیون تومان ارزان شده است.

از سوی دیگر، در بین خودروهای سایپا نیز کوییک دنده‌ ای مدل ۱۴۰۱ در حدود ۱۰ میلیون تومان افت قیمت پیدا کرده و مدل ۱۴۰۰ این خودرو ۳ میلیون تومان ارزان شده است.

در این بین، دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ و دنا توربو پلاس دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ ریزش ۳ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده است.

فعالان بازار خودرو معتقدند که ریزش قیمت ها حاصل از شوک روانی اخبار برجام و واردات خودرو است که پس از مدت کوتاهی از بین می رود و تنها راه کاهش قیمت خودرو و تعادل بازار، افزایش تولید و عرضه خودرو از سوی خودروسازان است.

 

منبع car.ir


نظرات