1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. مجوز افزایش قیمت خودروهای زیان ده داخلی صادر شد

مجوز افزایش قیمت خودروهای زیان ده داخلی صادر شد

31 مرداد 1401
  • 7

مجوز افزایش قیمت خودروهای زیان ده تولید داخل صادر شد که عمده این خودروها محصولات اقتصادی ایران خودرو و سایپا از جمله انواع پژو پارس، پژو 206، شاهین و کوییک می باشد.

بر اساس اعلام وزارت صنعت معدن و تجارت به زودی مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی صادر می شود و این افزایش قیمت صرفا مختص خودروهای اقتصادی زیان ده می باشد و مشمول تمامی خودروهای ساخت داخل نخواهد شد.

بر اساس اظهارات مدیران دوشرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا تمام خودروهای تولیدی این دوشرکت زیان ده محسوب می شوند و عدد زیان این دو شرکت بزرگ خودروساز از صد هزار میلیارد تومان فراتر رفته است.

البته از میان تولیدات این دوشرکت برخی از خودروها زیان ده تر هستند. از جمله خودروهای زیان ده ایران خودرو میتوان به پژو پارس و پژو 206 اشاره کرد و خودروهای پرزیان ده دیگر که سمند و تیبا بوده اند که تولید آنها متوقف شده است.

امیرحسین کاکایی کارشناس خودرو در گفتگویی عنوان کرده بود که عمده محصولات شرکت های خودروساز در حال حاضر زیان ده محسوب می شوند؛ مثلا خودروی تیبا با حدود 70 میلیون تومان زیان به بازار عرضه می شده که تولید و فروش آن متوقف شده است. شاید بتوان گفت بیشتر از 60 درصد خودروهای تولید داخل با زیان به فروش می رسد و علت این زیان قیمت گذاری دستوری میباشد.

منبع car.ir


نظرات

  • وحید وحید (4 شهریور 1401 ساعت 11:28)

    خودرو 50 ملیونی رو به قیمت 500 ملیون دارن میفروشن هنوز هم دم از زیان و ضرر میزنن،خودتون ببینید درگیر چه فسادی هستند که هزینه هاشون با این چپاول ها هم تامین نمیشه

  • علی علی (4 شهریور 1401 ساعت 10:30)

    این آهن ضایعاتی ک میگی قیمت تمام شده اشون ب ۳۰ میلیون نمیرسه

  • ملت امام حسین ملت امام حسین (1 شهریور 1401 ساعت 15:59)

    آشغال ندید دست مردم مگه من دیوانه ام برم ۳۰۰ میلیون بدم ۲۰۶ بخرم

  • مهدی انصاری مهدی انصاری (1 شهریور 1401 ساعت 11:38)

    خجالت بکشید
    این ماشینها با ده برابر قیمتی که ارزش برای فروش گذاشتن که کسی نمیخره!
    آنوقت حرف از قیمت گذاری دستوری و زیان خودروساز میگویی!!!

  • عبداله منابی عبداله منابی (1 شهریور 1401 ساعت 11:14)

    اهن قراضه و پلاستیک مگرکیلوچند؟؟
    خودرویی که فاقد استاندارد جهانی باشد گاری محسوب میشود .ایا با ارزان شدن چشم گیر دلار دراین چند روز نباید خودروها به طور چشم گیر ارزان شوند ؟ایا برای گران کردن دلیل قانع کننده ایی هست؟ خودروهایی که فاقد استانداردهای جهانی هستن کیلویی حساب میشن زمانی خودرو محسوب میشوند که دارای تمام استانداردهای جهانی باشند وبه قیمتشان افروده میشود ولی خودروهایی که فاقد استاندارد هستن و دارین بابشتون پول استانداردهای جهانی را از مردم میگیرید این اگر دزدی و کلاه گذاشتن بر سر مردم اگر نیست چی هست ؟ دریک برنامه زنده از مردم بخواهید که در مورد وضعیت شاسیهای خودروهایشان تماس بگیرند واطلاع بدن که بعد از گذر پنج سال ویا حتی یک سال ایا سالم مانده اند ویا ترک خورده یا شکسته شده اند ؟ وقتی یک شاسی نمیتوانند بسازند که در برابر وزن ۷۰۰ الی ۹۰۰ کیلو نمیتواند دوام بیاورد پس چرا کلا اجاز دارند در این کشور خودروهایی که قاتل جان مردم هستن. را بسازند چرا نمیروند برای اسراییل انگلیس و یا امریکا از این ماشینها بسازند وانها را به قتل برسانند چرا مردم شریف ایران را با خودروهای بی کیفیتی که میسازند میکوشند وبابتش دارند پول خودروی باکیفیت که شامل تمام استانداردهای جهانی هست از مردم میگیرند ایا کدام یک از این خودروها شامل ضمانت در برابر تصادف با سرعت ۸۰ کیلومتر است که اتاق جمع نشود و ستون ها و سقف سرنشینان را پرس نکند کدام یک ازاین خودروها بعد از گذر یک سال بدنه ان زیر باران پوسیده نمیشود ؟ و...... مگر برای ساخت این خودرها جز اهن بی کیفیت چیز دیگری هست اگر کیفیت اهن بکار رفته با کیفیت هست چرا پوسیده میشود ان هم به سرعت و چرا در برابر کوچیکترین ضربه به. اندازه چوب مقاومت ندارد ماشینها را بدون اینکه به جان مردم فکر کنند تا حد امکان بی کیفت کردن و ساختن الان نوبت جیب مردم هست همینطوری دارین لااقل شیش برابر قیمت واقعی بابت هر خودرویی پول میگیرید تقصیر از مردم همیشه در صف هست نه شما شما کاری را میکنید که مردم دوست دارند

  • علی علی (31 مرداد 1401 ساعت 23:08)

    آب که سر بالا بره
    قورباغه ابو عطا میخونه!

    وقتی مونتاژکاران چینی که زیرمجموعه یا مالکان بخشی همین دوتا گاریساز هستن خودروهای مونتاژی چینی رو حداقل دو برابر قیمت جهانی به ملت بدبخت قالب میکنن، معلومه باید برای ۴ تا گاری بی‌کیفیت و غیرایمن و پراستهلاک و پرمصرف و... اینجوری به دنبال افزایش قیمت باشند.
    فقط یک حساب سرانگشتی ساده درباره ضرر دو برابر بودن مصرف سوخت گاریهای ایرانی:

    میانگین مصرف سوخت جهانی ۵ لیتر
    میانگین مصرف سوخت ایرانی ۱۰ لیتر

    ۵ لیتر اختلاف مصرف ضرب در قیمت بنزین لیتری ۴۵ و ۵۰ هم نه، لیتری ۴۰ هزار تومان میشه ۲۰۰ هزار تومان!(بنزین در کانادا و آمریکا بیش از ۵۰ هزار تومان است!)
    اگر هر خودروی ایرانی روزانه فقط ۲۰ کیلومتر راه بره ۴۰ هزار تومان ضرر مصرف سوختش هست!!
    حدود ۲۲ میلیون خودرو در ایران داریم!
    اگر در بهترین حالت (که اصلا اینجوری نیست) ۱۰ میلیون هم ایرانی پرمصرف باشند با صرف نظر از تیوفایوها و مثلا کم مصرف‌ها!
    زیان روزانه میشود:
    ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ × ۴۰/۰۰۰= ۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰
    بله!
    با کلی اغماض روزانه ۴۰۰ میلیارد تومان زیان سوختی وجود این گاریسازان در کشور است!!
    که این عدد در سال میشود:
    چیزی حدود ۱۴۵ هزار میلیارد تومان!
    بماند ده‌ها هزار معلول دائم و چند هزار کشته و کلی خسارات مالی هم زیان‌هایی بیش از این عدد روی دست بیت‌المال و مردم میگذارند!
    باز برید بشینید تو صف برای خودروهایی که از کارخونه تحویل نگرفته باید ببرید نمایندگی!

  • تاسف تاسف (31 مرداد 1401 ساعت 13:55)

    چرا دلایل واقعی این همه زیان رو عنوان نمیکنن؟!( افزایش قیمت مواد اولیه نه)

    چرا نیروهای مازاد رو اخراج نمیکنن؟!
    چرا مردم باید هزینه سرمایه گذاری های غلط و صرفا سیاسی این دو شرکت رو توی کشورهای آذربایجان و سوریه و ونزولا و ... بدن؟
    چرا هزینه های سربار و پادش های آخر سالی آن چنانی مدیران رو کم نمیکنن؟!
    به همین قیمت ها هم بیشتر مردم توان خرید ندارن، اون برای این آشغال های بی کیفیت..................

    اینا تقصیر ندارن، مردم مقصر اصلی هستن. همین فردا که قیمت هارو زیاد کنن، بجای نخریدن، برای ثبت نام صف میکشن............

    "از ماست که بر ماست"