1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. جزئیات عرضه خودروهای سنگین در بورس

جزئیات عرضه خودروهای سنگین در بورس

10 مهر 1401
  • 0

تالار خودرو بورس کالای ایران، سه شنبه 12 مهرماه، برای نخستین بار شاهد معامله خودروهای سنگین شامل کامیون های کشنده فاو خواهد بود. 

در نخستین عرضه خودروهای سنگین در تالار بورس کالای خودروی ایران، تعداد ۳۵ دستگاه کامیون کشنده سیباموتور، در سه شنبه این هفته بر روی تابلوی بورس می رود. ثبت سفارش این خودروها نیز تا ساعت ۱۷ فردا، دوشنبه ۱۱ مهرماه امکانپذیر خواهد بود.

در این طرح فروش، میزان ۲۰ درصد از مبلغ خرید خودرو، به عنوان پیش پرداخت دریافت خواهد شد. 

براین اساس، سیباموتور چهارمین عرضه کننده خودرو در بورس خودرو خواهد بود که ۳۵ دستگاه کامیون کشنده فاو CA4180 را بر روی تابلو بورس می برد. این محصولات طی دوماه آتی، یعنی در تاریخ ۱۲ آذر به خریداران تحویل داده می شوند. 

این خودرو‌ها با قیمت پایه ۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان دو ماهه تحویل خریداران می‌شود.همچنین خریداران ملزم به واریز هزینه های دیگری همزمان با تسویه اصل مبلغ هستند. این هزینه ها شامل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده مبتنی بر قیمت نهایی فروش است. مابقی هزینه ها جمعاً به مبلغ 102 میلیون و 856 هزار و 11 ریال بوده که به ترتیب مالیات و عوارض شماره گذاری به مبلغ 22 میلیون ریال، صدور کارت خودرو به مبلغ 500 هزار ریال، هوشمند سازی کارت سوخت به مبلغ 435 هزار ریال، شماره گذاری به مبلغ 2 میلیون و 500 هزار ریال، پست به مبلغ 327 هزار ریال و بیمه شخص ثالث به مبلغ 77 میلیون و 94 هزار و 11 ریال) را شامل می شود.

از جمله شرایط برای این عرضه خودرو در بورس آن است که هر کد ملی (شخص حقیقی) یا شناسه ملی (شخص حقوقی) تنها امکان ثبت سفارش برای یک دستگاه خودرو دارد و صدور سند و شماره گذاری خودرو نیز صرفاً به نام شخص خریدار خواهد بود. رنگ خودروهای عرضه شده سفید بوده و خریداران جهت تحویل خودرو باید به اداره تحویل سیباموتور واقع در محل کارخانه مراجعه کنند.

 

منبع car.ir


نظرات