1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. توگ؛ نخستین خودرو ملی و برقی ترکیه رونمایی شد

توگ؛ نخستین خودرو ملی و برقی ترکیه رونمایی شد

9 آبان 1401
  • 0

توگ، نخستین خودرو ملی و برقی ترکیه با دو پیشرانه تولید شد.

شرکت توگ قرار است این خودرو تمام برقی را با دو پیشرانه عرضه کند. نسخه اول به یک موتور ۲۰۰ اسب بخاری مجهز شده و نسخه دوم، پیشرانه‌ دو موتوره ای با ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد. توگ (Togg) نام این پروژه خودرویی ترکیه است که رویای 60 ساله ترک ها را برای داشتن یک خودرو ملی تحقق می بخشد. افتتاحیه این خودرو، در «جملیک»، جایی که کارخانه تولیدی در آن قرار دارد، برگزار شد.

سالانه 175 هزار خودرو تولید خواهد شد

اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه تمامی حقوق مالکیت معنوی و صنعتی پروژه توگ متعلق به ترکیه است، می گوید: زمانی که تاسیسات توگ به ظرفیت کامل خود برسد، سالانه 175 هزار دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و حدود 4300 نفر به صورت مستقیم و 20 هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد. یک میلیون خودرو تا سال 2030 در این کارخانه تولید خواهد شد که بیش از 50 میلیارد دلار به درآمد ملی و 7 میلیارد دلار به کاهش کسری مازاد کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه می گوید قرار است در کنار کارخانه خودروسازی، این کشور باتری خودروهای برقی را نیز تولید کند و ایستگاه های شارژ نیز در سراسر کشور ایجاد شود.

 

توگ در سال 2023 روانه جاده های ترکیه می شود

وی با بیان اینکه پس از افتتاح این کارخانه بلافاصله مراحل تست و گواهی خودروها آغاز می شود، افزود: تاگ همچنین دارای گواهینامه های فنی و انطباق مورد نیاز برای بازارهای اروپایی را دارا خواهد بود و می تواند در جاده های اروپایی نیز تردد کند. بنابراین، تاگ پایان سه ماهه اول سال 2023 در جاده ها دیده خواهد شد.

اردوغان با اعلام اینکه شهروندان ترکیه می توانند مدل های توگ را در اواخر فوریه پیش خرید کنند، گفت: قیمت تا آن زمان عرضه، اعلام خواهد شد.

 

منبع dailynews


نظرات