1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تسلا Y؛ در صدر فروش خودروهای جدید اروپا

تسلا Y؛ در صدر فروش خودروهای جدید اروپا

8 آبان 1401
  • 0

مدل Y شرکت تسلا، پرفروش‌ترین خودروی اروپا در ماه سپتامبر بود. این خودرو توانست محبوب‌ترین مدل‌های موتور احتراقی منطقه را هم پشت سر بگذارد، درحالی که خودروهای باتری‌دار همچنان در حال افزایش هستند.

با تحویل بیش از سه برابر در مقایسه با سال گذشته به بیش از 29 هزار خودرو، مدل Y با اختلاف قابل توجهی نسبت به خودروی شهری 208 پژو با حدود 19 هزار و 600 دستگاه پیشتاز بود. این کراس اوور که از سال جاری در کارخانه تسلا در آلمان تولید می‌شود، موفق شد که کاهش فروش مدل 3 را به دنبال عدم واردات از کارخانه این خودروساز در چین جبران کند.

فروش تسلا در اروپا به ویژه در ماه آخر هر سه ماهه عملکرد خوبی داشته است. با این حال، کل تحویل در سه ماهه سوم 17 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و در مقایسه با سال 2020 تقریباً دو برابر شده است.

بازار خودروی اروپا، سال‌های سال به دلیل مشکلات زنجیره تامین طولانی مدت که تولید را محدود می‌کند، تحت فشار بوده است. در حالی که برخی از این فشارها در حال برداشته شدن است، مصرف کنندگان منطقه اکنون با چند برابر شدن قبوض انرژی و افزایش نرخ های بهره که شروع به افزایش تقاضا کرده است، دست و پنجه نرم می کنند. اکثر خودروسازان تا آنجا که به بسیاری از سفارش‌های تکمیل نشده رسیده‌اند، انعطاف‌پذیر بوده‌اند.

 

منبع Bloomberg


نظرات