1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. ادعای سایپا به عرضه نخستین خودروی اقتصادی تا سال آینده

ادعای سایپا به عرضه نخستین خودروی اقتصادی تا سال آینده

14 آبان 1401
  • 0

گروه صنعتی سایپا اعلام کرده که در نظر دارد با همکاری انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان، خودروی ملی و اقتصادی (ارزان) خود را تا سال آینده وارد بازار کشور کند.

تولید خودروهایی در کلاس اکونومی پرتقاضاترین و مهمترین بخش خودرویی هر کشور محسوب می‌شوند. این خودروها با روش های جدید و مدرن طراحی ساخته می شوند و مصرف سوخت کمتری نسبت به سایر محصولات دارند. از آنجا که بازار خودرو ایران نیز به شدت تشنه خودروهای اقتصادی است، بعد از توقف تولید پراید، بارها خبرهایی درمورد پیدا شدن جایگزینی برای اقتصادی ترین خودروی ایرانی، یعنی پراید شنیده شد؛ با این وجود، وعده دست اندرکاران این حوزه، همچنان محقق نشده است.

در همین رابطه، گروه سایپا اخیراً اعلام کرده که با همکاری انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان تصمیم گرفته که تا سال آینده، نخستین خودروی ارزان و اقتصادی خود را به بازار کشور بفرستد؛ این درحالی است که در طی سال ها، بسیاری از مشتریان محصولات خودروسازان و مونتاژکاران داخلی، نسبت به کیفیت و ایمنی این محصولات اظهار نارضایتی کرده اند.

دراین رابطه، مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صمت به تولید و توسعه بن سازه (پلتفرم) جدید خودروسازان اشاره کرده و گفته که در حال حاضر نیز، توسعه پلتفرم برای خودرو اقتصادی، در حال انجام است. وی همچنین رشد 15 درصدی تولید در بخش خصوصی را نشانه خوبی برای تحول در صنعت خودرو برشمرده است. به گفته وی، مهمترین برنامه ای که وزارت صمت در پی انجام آن است، پوست اندازی پلتفرمی در صنعت خودرو است و به دلیل اهمیت خودروهای اقتصادی، نیاز است که پلتفرم های مورد نیاز آن نیز طراحی شود. 

مدیر کل صنایع خودرویی وزارت صمت همچنین گفته است که قطعه سازان یا زنجیره تامین هم برای اینکه بتوانند قطعه‌ای اقتصادی به خودروساز تحویل دهند باید بتوانند افزایش تعداد تولید اقتصادی داشته باشند. سال‌های گذشته رابطه بین خودروساز با قطعه ساز به سمت سلطه جویانه از یک سمت بوده یعنی یا خودروساز به قطعه ساز یا بالعکس سلطه داشته که این باید اصلاح شود.

منبع car.ir


نظرات