شرکت آرین دیزل شب گذشته طی مراسمی از دو محصول جدید خود خود رونمایی کرد؛ کامیون کمپرسی شکموتو X5000D و کامیون باری شکموتو X5000L.
این مراسم با حضور اصحاب رسانه و مدیران آرین دیزل در »رکز نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شد. آرین دیزل با معرفی این دو کامیون جفت محور، قصد دارد خیز بزرگی برای افزایش سهم خود در بازار خودرو های سنگین بردارد.
تنها تفاوت اساسی میان دو محصول جدید آرین دیزل در باری و کمپرسی بودن آن ها است و هر دوی این کامیون ها پیشرانه و امکانات یکسانی دارند. یک موتور 10800cc توربو شارژ با کنترل الکترونیکی و SCR که با کد ISM450E5 شناخته می شود؛ 450 اسب بخار قدرت و 2080 نیوتن متر گشتاور را به محور عقب این کامیون ها منتقل می کند.
همچنین قابل ذکر است که هر دوی این کامیون ها توانایی صعود شیب های 30 درصد با حداکثر ظرفیت بار را دارند. در ضمن این محصولات به سیستم های امنیتی مختلفی نظیر ترمز کمکی، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم AEBS یا ترمز اضطراری خودکار، ریتاردر Fast FHB400 و سیستم ترمز موتور کامینز مجهز اند.
کامیون باری دو محور شک موتو X5000L که با نام SHACMOTO X5000 6x4 High Roof Rigid AMT نیز شناخته می شود؛ اولین کامیون دو محور آرین دیزل محسوب می شود. وزن این خودرو در حالت عادی 9800 کیلوگرم بوده و ظرفیت حمل 26000 کیلوگرم بار را نیز دارد.
گیربکس در نظر گرفته شده برای این کامیون نیز یک گیربکس AMT با 16 دنده جلو و 2 دنده عقب است.
کامیون کمپرسی دو محور شک موتور X5000D که با نام SHACMOTO X5000 6x4 Flat Roof Rigid MT نیز شناخته می شود؛ ظرفیت حمل 26 تن بار را دارد.
برخلاف مدل باری، گیربکس در نظر گرفته شده برای نسخه کمپرسی از نوع دنده دستی با 12 دنده جلو و 2 دنده عقب است.
هر دو نسخه کامیون های X5000 از امکانات رفاهی یکسانی بهره می برند و تفاوت اصلی آن ها در نوع کابین است. کمپرسی X5000D از نوع سقف تخت بوده و تنها یک تخت خواب دارد در حالی که باری X5000L از نوع سقف بلند و مجهز به دو تخت خواب است.
سایر امکانات این کامیون ها را مواردی نظیر شیشه بالابر های برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، صندلی راننده برقی با گرمکن، دیلایت، سیستم مولتی مدیا، دوربین 360 درجه، سیستم LDWS، سنسور TPMS، اتولایت، گرمایش خودرو در پارکینگ و سقف شیشه ای تشکیل می دهند.