1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. آشنایی با تیگو 8 پرو مکس، پرچمدار محصولات فونیکس در ایران

آشنایی با تیگو 8 پرو مکس، پرچمدار محصولات فونیکس در ایران

29 آذر 1402
  • 0

تیگو 8 پرو مکس پرچمدار محصولات فونیکس مدیران خودرو است که نخستین بار در روز افتتاحیه نمایشگاه خودروی کرمان 1401، توسط یکی از نمایندگی های مدیران خودرو به نمایش درامد، این کراس اور دو دیفرانسیل قدرتمند ترین محصول برند فونیکس به حساب می آید.زمزمه های ورود فونیکس تیگو 8 پرومکس به بازار ایران اما از مدت ها قبل ازآن رویداد به گوش می رسید. این شرکت همچنین خیلی زود اقدام به معرفی تیگو 8پرو مکس IE با امکانات رفاهی کامل تر کرد تا دیگر جای انتقادی به امکانات رفاهی این مدل وجود نداشته باشد.

2.jpg

 

تغییرات ظاهری تیگو 8 پرومکس

فونیکس تیگو 8 پرومکس در نگاه اول کاملا به تیگو 8 پرو شبیه است. اما با اندکی ریزبینی می توان متوجه شد که تفاوت هایی میان این دو خودرو وجود دارد.

تیگو 8 پرومکس در نمای جلو اکنون از سپری متفاوت با مه شکن های جدید و جلوپنجره با حاشیه بزرگ تر بهره می برد که باعث تهاجمی تر شدن ظاهر این خودرو شده است. در نمای عقب نیز گرافیک چراغ ها تغییر پیدا کرده و سپر عقب نیز به دیفیوزر و سراگزوز های جدید با دو خروجی اگزوز دوگانه واقعی مجهز شده است. سه نوشته 390T (اشاره به گشتاور مدل جدید)، AWD و ProMax نیز وجه تمایز دیگر فونیکس تیگو 8 پرو مکس با تیگو 8 پرو هستند.

2.webp

 

مشخصات فنی تیگو 8 پرومکس

فونیکس تیگو 8 پرومکس از یک موتور 2 لیتری توربو GDi با حداکثر 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. این توان تولیدی نیز به کمک یک گیربکس 7 دنده دو کلاچه از طریق سیستم انتقال قدرت AWD به هر چهار چرخ خودرو منتقل می شود. تیگو 8 پرومکس شتاب صفر تا صد را طی 7.8 ثانیه طی می کند. همچنین مدیران چری حالت های رانندگی مختلفی برای شرایط مختلف جاده ای و آب و هوایی برای تیگو 8 پرو مکس تدارک دیده اند که توانایی های خودرو را برای جابجایی در شرایط سخت بهبود می دهد، سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل این خودرو نیز کاملا هوشمند است و با مدیریت گشتاور منتقل شده به هر چرخ، تیگو 8 چرومکس را به خودرویی بدل میکند که در شرایط برفی جاده ها به خودرویی کاملا مدعی تبدیل می کند.

3.jpg

امکانات رفاهی و ایمنی تیگو 8 پرو مکس

فونیکس تیگو 8 پرو مکس به 6 ایربگ مجهز شده و توانسته در تست تصادف های موسسه چاینا انکپ (C-NCAP) 5 ستاره ایمنی را کسب کند، سیستم های کمک رانندگی نصب شده روی این خودرو از جمله سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC و سیستم کنترل حرکت در سراشیبی HDC نیز به افزایش ایمنی این خودرو در هنگام رانندگی کمک می کنند. اما جدا از تمام موارد ذکر شده، جذاب ترین سیستم ایمنی نصب شده روی پرو مکس، مجموعه ADAS با انبوهی از رادار های مختلف است.

مهم‌ترین آپشن‌های ایمنی ADAS که برای تیگو 8 پرو مکس در نظر گرفته‌شده عبارت‌اند از:

  • BSD: رادار نقطه کور یا Blind Spot Detection
  • LCA: سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین یا Lane Centering Assist
  • RCTA: رادار تصادف از عقب یا Rear Cross Traffic Alert
  • LDW: سیستم هشدار خروج از لاین (رادار بین خطوط) یا Lane departure warning
  • LKA: سیستم کمکی ماندن در لاین یا Lane Keeping Assistant
  • ACC: کروز کنترل هوشمند تطبیقی یا Adaptive Cruise Control
  • TJA: سیستم کمکی حرکت در ترافیک یا Traffic Jam Assistant
  • ICA: سیستم کمکی کروز هوشمند Intelligent Cruise Assistance
  • IHC: سیستم کنترل هوشمند نوربالا Intelligent High Beam Control
  • FCW: رادار تصادف از جلو یا Forward Collision Warning
  • AEB: ترمز اضطراری خودکار یا Autonomous emergency braking

13.webp

 

پرچمدار فونیکس در ایران از نظر امکانات رفاهی نیز خودرویی بسیار کامل بوده و مواردی نظیر شیشه بالابر های برقی اتوماتیک با پاور ویندوز، آینه های جانبی تاشونده برقی گرمکن دار، آینه وسط ضد انعکاس نور، سقف پانوراما، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه منطقه ای با تنظیمات جداگانه برای ردیف عقب، چراغ های جلو LED به همراه سیستم گردش نور در پیچ (AFS) و تنظیم ارتفاع اتوماتیک، سنسور نور، سنسور باران، سنسور پارک جلو و عقب و دوربین 360 درجه، کروز کنترل هوشمند، درب صندوق برقی به همراه سنسور سوئیچ (باز شدن خودکار درب صندوق هنگام نزدیک شدن سوئیچ به آن)، سیستم صوتی سونی با 6 بلندگو و مانیتور 10.25 اینچی لمسی، کول باکس کنسول میانی، شارژر وایرلس گوشی موبایل، صندلی های جلو با تنظیم برقی مجهز به سردکن و گرمکن، سنسور TPMS، شیفتر پشت فرمان، ترمز پارک برقی و اتوهلد لیست بلند و بالای امکانات تیگو 8 پرو مکس را تشکیل می دهند.  تیگو 8 پرو مکس IE به مواردی مانند گرمکن صندلی های عقب، گرمکن فرمان و دوربین ثبت وقایع نیز مجهز شده است.

3.webp

تیگو 8 پرو مکس در بازار؛ قیمت و رقبا

تیگو 8 پرو مکس تا به امروز گران ترین، بزرگ ترین، قوی ترین، ایمن ترین و پر آپشن ترین خودروی چینی پلاک ملی بازار ایران محسوب می شود. این خودرو توسط مدیران خودرو با گارانتی 7 ساله عرضه شده و از این نظر خودروی ارزشمندی برای نگهداری طولانی مدت به حساب می آید که با قیمت 2 میلیارد و 389 میلیون تومان توسط مدیران خودرو عرضه می شود.

منبع car.ir


نظرات