1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. لاماری ایما هیبرید (HEV) به زودی در خیابان ها + تصاویر و ویدیو

لاماری ایما هیبرید (HEV) به زودی در خیابان ها + تصاویر و ویدیو

30 دی 1402
  • 0

شب گذشته آرین پارس موتور با برگزاری مراسمی در محل نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب تهران از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد. مراسم رونمایی از لاماری ایما هیبریدی (HEV) با حضور مدیران ارشد آرین پارس موتور، اصحاب رسانه و نمایندگان این شرکت برگزار شد.

01.webp

لاماری ایما HEV که از قوای محرکه هیبریدی بهره می برد، قرار است به زودی به خط تولید آرین پارس موتور در شهر خمین رفته و از آنجا وارد جاده های کشور شود.

پیش از این قرار بود لاماری ایما X که در واقع مدل فول آپشن لاماری ایما بود به عنوان دومین محصول آرین پارس موتور معرفی شود، اما با تغییر سیاست های شرکت و رویکرد جدید صنعت خودرو کشور نسبت به عرضه خودروهای هیبریدی و برقی، عرضه لاماری ایما X متوقف شد تا ایمای هیبریدی، تا پیش از سال نو به بازار عرضه شود.

ویدیو معرفی لاماری ایما HEV:

لاماری اینای HEV از نظر ظاهر و طراحی نیز با دو مدل دیگر متفاوت است. اما مهم‌ترین ویژگی این خودرو که آن را از سایر رقبا متمایز می‌کند، بهره‌مندی آن از سیستم محرکه هیبرید است.

09.webp

در مراسم شب گذشته، امیرصرافی مدیربازاریابی آرین پارس موتور ضمن تشریح ویژگی های این خودرو، از عرضه ایمای HEV با 7 سال یا 160 هزار کیلومتر گارانتی خبر داد، وی همچنین مقایسه ای اجمالی بین برخی ویژگی های ایما HEV، هوندا CR-V هیبریدی و بی وای دی سانگ انجام داد...

07.webp

در ادامه سید علی موسوی مدیرفروش آرین پارس موتور با اعلام آغاز عرضه لاماری HEV در سامانه یکپارچه خودروها در اواسط بهمن ماه خبر داد و وعده داد، سری اول این خودروها تا پیش از رسیدن سال نو تحویل خریداران خواهند شد؛ موسوی در مورد قیمت این محصول جدید افزود:

محاسبات ما انجام شده و به سازمان حمایت اعلام کرده ایم، اما اعلام قیمت مطابق روند اخیر، با سازمان حمایت خواهد بود، ما کوشیده ایم همانند گذشته محصول خود را با قیمتی رقابتی راهی بازار نماییم.

09.webp

مدیر فروش آرین پارس موتور در ادامه مراسم شب گذشته از فروش 12300 دستگاهی لاماری خبر داد و اعلام کرد هم اکنون بیش از 11 هزار دستگاه لاماری ایما تحویل خریداران شده است.


مشخصات فنی لاماری ایما HEV

پیشرانه بنزینی لاماری ایما هیبریدی همان موتور توربو GDI ۱.۵ لیتری مدل بنزینی است که در کنار یک موتور الکتریکی به عنوان بخش‌های اصلی سیستم محرکه خودرو عمل می کنند. توان ترکیبی خروجی این سیستم معادل ۱۷۴ اسب بخار و گشتاوری برابر ۳۰۰ نیوتن متر است که نشان از قدرت مناسب این خودرو دارد. انتقال قدرت نیز از طریق یک جعبه‌دنده پیشرفته DHT انجام می‌شود.

لاماری HEV می تواند بدر ترافیک و یا کروز در سرعت پایین صورت تمام برقی به حرکت در آید، همچنین موتور برقی و بنزینی خودرو نیز می توانند بسته به شرایط به صورت سری و موازی با یکدیگر فعالیت کنند.

06.webp

در این خودرو با به‌کارگیری پیشرانه برقی  در کنار بنزینی، مصرف سوخت کاهش قابل توجهی پیدا کرده تاجایی‌که این کراس اوور در شرایط آزمایشی استاندارد به‌صورت میانگین 4.7 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می‌کند که البته این رقم در شرایط واقعی بسته به نوع رانندگی، شرایط جاده و کیفیت سوخت می تواند متفاوت باشد.

12.webp

طراحی ظاهری لاماری ایما HEV

در قسمت جلو ایما HEV طراحی سپر تغییر داشته و با طرح جدید اسپرت‌تر شده است. در قسمت عقب نیز در گوشه‌های چراغ‌ها یک خروجی تزئینی هوا اضافه شده که به اسپرت‌تر نشان دادن این کراس‌اوور کمک کرده است. همچنین در قسمت دیفیوزر به‌صورت هماهنگ با سپر جلو، قطعه‌ای همرنگ بدنه استفاده شده  تا ایما HEV کاملا نسبت به دو نسخه دیگر لاماری متمایز باشد. نکته جالب توجه در قسمت عقب خودرو، وجود 4 عدد خروجی اگزوز خودرو است، موردی که کمتر در خودروهای هیبریدی به چشم می خورد...!

11.webp

طراحی داخلی و امکانات لاماری ایما HEV

طراحی صندلی‌ها، رودری‌ها، دسته‌دنده، قطعاتی از داشبورد و همچنین گرافیک کلاستر نیز در این خودرو تغییر داشته و همه این‌ها باعث شده است کابین HEV از باقی نسخه‌ها بسیار اسپرت‌تر و متفاوت‌تر بنظر برسد. گفتنی است؛ صندلی‌های ایما HEV به سبک خودروهای مسابقه‌ای طراحی شده‌اند و حالت باکت دارند. همچنین این خودرو به امکانات رفاهی نظیر سردکن صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، اتوهلد، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، درب صندوق عقب برقی با سنسور پا، سقف پانوراما، صندلی‌های برقی جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، کروز کنترل، دوربین ثبت وقایع، تهویه اتوماتیک، سامانه پاکسازی هوای کابین، نورپردازی روی داشبورد، استارت دکمه‌ای، سنسور نور، سنسور باران و... مجهز است. کراس‌اوور سبز آرین پارس موتور از نظر ایمنی هم امکانات کاملی دارد؛ ایما HEV مجهز به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، رادار خط‌ خوان، رادار نقطه کور و اخطار برخورد از جلو است و همین امکانات باعث شده تا شاسی‌بلند هیبرید آرین پارس موتور ۵ ستاره ایمنی چاینا انکپ را کسب کند.

08.webp


جمع بندی
به طور کلی با معرفی لاماری ایما HEV، شرکت آرین پارس موتور موفق شده است گام مهمی در عرصه تولید خودروهای هیبرید بردارد. این خودرو با ترکیب موتور توانمند، طراحی جذاب، فضای داخلی اسپرت، امکانات رفاهی و ایمنی بالا، گزینه‌ای جذاب برای کسانی است که به دنبال خودرویی شاسی بلند و هیبرید هستند.

لاماری ایما هیبریدی با ورود به بازار ایران وارد رقابت با خودرویی نظیر تیگو 7 پرو E پلاس و جیلی آزکارا خواهد شد؛ این خودرو با طراحی جذاب و امکانات کامل می تواند تبدیل به گزینه ای برای خرید شود. با این حال، خودرویی نظیر تیگو 8 هیبریدی از نظر قوای فنی نسبت به نماینده لاماری برتری دارد. در نهایت احتمالا نحوه عرضه این دو خودرو و خدمات پس از فروش آن ها تعیین کننده مقدار فروش خواهد بود.

منبع car.ir


نظرات