توقف تولید خودروهای افسانه‌ای از سال 2025 (قسمت سوم)

29 دی 14039:30
6 دقیقه


با شروع سال 2025، بسیاری از خودروسازان معروف مدل‌های جدید خود را روانه بازار کردند و در عین حال، برخی از خودروهای قدیمی‌تر را از خط تولید خود کنار گذاشتند. در قسمت اول و دوم این مجموعه، به بررسی خودروهایی از برندهایی همچون فورد، شورولت و هوندا پرداختیم که به‌دلیل تغییرات بازار یا رویکردهای جدید تولید، دیگر در دسترس نخواهند بود.

حالا در قسمت سوم، نگاهی داریم به خداحافظی تلخ با مدل‌هایی از برندهای مطرح جهان، از میتسوبیشی میراژ گرفته تا نیسان GT-R و پورشه 718 باکستر. در ادامه، اطلاعات بیشتری درباره این خودروها و دلایل توقف تولیدشان ارائه می‌دهیم.

میتسوبیشی میراژ
شسلثثق.webp
طبق گزارش‌ها، هر دو نسخه هاچ بک و سدان میتسوبیشی میراژ تا پایان سال 2024 به فروش خواهند رسید. با قیمت اولیه 17955 دلار، این مدل همچنان یکی از ارزان‌ترین خودروهای آمریکا است. اما عملکرد ضعیف و پلتفرم قدیمی آن را به یک سخت فروش تبدیل کرده است.
 
شثقبق.webp
ترکیب جدید و بهبود یافته Mini شامل کلاب‌من دوست داشتنی نمی‌شود. هنوز هم می‌توانید در سال 2024 یکی از آن‌ها را خریداری کنید، اما کمتر از 100 دستگاه از نسخه نهایی در ایالات متحده با قیمت اولیه 47145 دلار عرضه می‌شود. پس از آن، مینی فعلاً استیشن واگن خود را کنار می‌گذرد.
 
نیسان GT-R
پایان افسانه‌ها این خودروها به سال 2025 نخواهند رسید (2).webp
زمان زیادی می‌گذرد، اما نیسان GT-R در ماه اکتبر به طور رسمی به تولید خود در ایالات متحده پایان می‌دهد. نیسان خودروی اسپرت محبوب خود را با دو تریم ویژه Skyline Edition و Takumi Edition که به تبار طولانی GT-R احترام می‌گذارد، روانه بازار می‌کند. R34 GT-R فعلی در سال 2009 رونمایی شد.
 
 نیسان Titan
پایان افسانه‌ها این خودروها به سال 2025 نخواهند رسید (9).webp
نیسان تایتان یکی دیگر از مدل‌های قدیمی نیسان است که به سال 2025 نمی‌رسد. اگرچه پیکاپ‌ها معمولاً تجارت بزرگی هستند، نیسان کمتر از 20000 تیتان در سال 2023 فروخت، بنابراین مدت طولانی‌تری باقی نمی‌ماند.
 
پورشه 718 باکستر
پایان افسانه‌ها این خودروها به سال 2025 نخواهند رسید (7).webp
پورشه 718 باکستر و کیمن برای یک سال دیگر در ایالات متحده باقی می‌مانند تا زمانی که خودروهای الکتریکی وارد بازار شوند. اما حداقل در اروپا، این دو خودروی اسپرت مقررات ایمنی عمومی اتحادیه اروپا را که شامل امنیت سایبری می‌شود، رعایت نمی‌کنند. این بدان معناست که از جولای 2024 نمی‌توانید مدل‌هایی را که با این مقررات مطابقت ندارند ثبت کنید. مدل الکتریکی جدید، با این حال، باید در چند سال آینده در اروپا در دسترس باشد.
 
رم 1500 کلاسیک
ششششششش.webp
رم 1500 کاملا جدید است. اما نزدیک به پنج سال بوده که Ram 1500 Classic   خود را در کنار پیکاپ جدید و بهبود یافته به فروش می‌رساند. متأسفانه، این بدان معناست که تولید مدل V-8 در خط تولید Ram متوقف خواهد شد.
 
رم 1500 مدل TRX
پایان افسانه‌ها این خودروها به سال 2025 نخواهند رسید (6).webp
رم 1500 مدل TRX مرده است و RHO جدید جایگزین آن خواهد شد. این بدان معناست که این پیکاپ 702 اسب بخاری پس از امسال در ایالات متحده در دسترس نخواهد بود. خریداران هنوز هم می‌توانند با قیمت 98335 دلار این مدل سوپرشارژر را دریافت کنند، اما این پیکاپ فقط در تعدادی محدود موجود است.
 
تویوتا سوپرا 4 سیلندر
پایان افسانه‌ها این خودروها به سال 2025 نخواهند رسید (29).webp
خبر خوب این است که سوپرای شش سیلندر دست‌کم برای چند سال دیگر همچنان پابرجاست. خبر بد این است که هر کسی که امیدوار است مدل چهار سیلندر مقرون به صرفه‌تر را به دست آورد، باید بازار کارکرده را بررسی کند. تویوتا رسماً سوپرا  چهار سیلندر را پیش از مدل سال 2025، احتمالاً به دلیل کاهش فروش، از لیست خارج کند.
 
تویوتا ونزا
پایان افسانه‌ها این خودروها به سال 2025 نخواهند رسید (15).webp
تویوتا شاسی بلند هیبریدی که اغلب فراموش شده بود را بین سال‌های 2020 تا 2024 ساخت، اما برای این خودروساز ژاپنی موفقیت بزرگی نبود. تویوتا در دوره چهار ساله خود فقط چند هزار مدل ونزا در ماه فروخت که در اوایل سال 2021 به بیش از 9000 مدل رسید.  
منبع: Car.ir