شرکت ایرانخودرو در اطلاعیهای رسمی از آغاز فروش فوری وانت آریسان 2 دوگانهسوز با قیمت قطعی و بدون اعمال محدودیتهای سابق خبر داد. این طرح فروش از ساعت 10 صبح روز سهشنبه 16 اردیبهشتماه 1404 آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت.
در این مرحله، تعداد 300 دستگاه آریسان 2 با قیمت قطعی 553 میلیون تومان عرضه میشود. قیمت این خودرو بر اساس نرخ مصوب زمان ثبتنام تعیین شده و پرداخت آن بهصورت کامل در زمان ثبتنام انجام خواهد شد.
تحویل خودروها 30 روز پس از تکمیل پرونده خواهد بود و امکان انتخاب بین دو رنگ سفید و خاکستری برای خریداران فراهم است.
قابل ذکر است خودرو آریسان ۲ دوگانهسوز با افزایش ۴۷ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان مواجه شده و حالا با قیمت ۵۵۳ میلیون تومان عرضه میشود. قیمت قبلی این خودرو ۵۰۵ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان بوده است.
در این طرح فروش، متقاضیان بدون نیاز به کنترل پلاک فعال یا در نظر گرفتن سوابق ثبتنام قبلی میتوانند نسبت به ثبتنام و خرید این محصول اقدام کنند. ثبتنام تنها از طریق سایت فروش اینترنتی ایرانخودرو انجام میشود.
نام خودرو | رنگ ها | قیمت مصوب فروش (تومان) | تعداد عرضه | موعد تحویل |
وانت آریسان 2 دوگانهسوز دارای SBR با کد کلاس 16908 | سفید- خاکستری | 553,000,000 | 300 دستگاه | 30 روز |
ایرانخودرو اخیراً در جدول قیمت اردیبهشت ۱۴۰۴ از واژه SBR در کنار نام برخی محصولاتش استفاده کرده که توجه زیادی جلب کرده است. SBR مخفف Seat Belt Reminder یا یادآور کمربند ایمنی است؛ سیستمی که با هشدارهای صوتی و تصویری، بستن کمربند را به راننده و سرنشینها یادآوری میکند.
این سیستم سه نسل دارد:
نسل اول فقط هنگام نبستن کمربند راننده هشدار میدهد. نسل دوم، صندلی شاگرد را هم با سنسور وزن پوشش میدهد و نسل سوم در صندلیهای عقب هم فعال است و هشدارهای قویتری دارد.
در اروپا استفاده از این سیستم از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱ بهتدریج برای همه صندلیها الزامی شده و حالا ایرانخودرو هم در برخی مدلها آن را اضافه کرده است. خودروهای تولیدی جدید با سنسور کمربند ایمنی جانبی SBR تولید میشوند و این خودروها با کد کلاس جدید جایگزین خودروهای جاری خواهند شد.
وانت آریسان، نسخه وانتشده پژو RD، برای اولین بار در سال 1393 توسط ایرانخودرو عرضه شد. این خودرو که ظاهری شبیه پژو پارس داشت، از همان ابتدا با مشکلات متعددی رو به رو بود. یکی از عجیب ترین مشکلات آن، ضعف شاسی و خم شدن خودرو در هنگام حمل بارهای سنگین بود که منجر به شکستگی بدنه میشد. علاوه بر این، ظرفیت بارگیری پایین و عدم رعایت استانداردهای آلایندگی یورو 5، تولید این خودرو را با چالش های جدی مواجه کرد و سرانجام در سال 1399 تولید آن متوقف شد. پس از دو سال توقف، ایرانخودرو در سال 1401 با رفع ایرادات نسل قبلی، آریسان 2 را وارد بازار کرد.