ورود
شرکت مدیران خودرو روز گذشته شنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۴، لیست جدید قیمت تمامی محصولات تولیدی خود را ویژه مردادماه منتشر کرد. نکته قابل توجه در این فهرست درج اسامی جدید برای محصولات این خودروساز است که برای نخستین بار به صورت رسمی در لیست قیمتها ظاهر شدهاند.
براساس اعلام رسمی، قیمت اکثر خودروهای مدیران خودرو در مردادماه با افزایشی حدود ۱ درصد همراه بوده است. این افزایش قیمت در حالی اعمال شده که تنها سه خودرو از لیست محصولات، بدون تغییر باقی ماندهاند و سایر مدلها با اندکی رشد قیمت مواجه شدهاند.
نام خودرو | قیمت قبل (تومان) | قیمت جدید (تومان) | میزان افزایش قیمت (تومان) |
x22 پرو دندهای | 1,070,800,000 | 1,079,500,000 | 9,000,000 |
x33 کراس دندهای | 1,062,300,000 | 1,062,300,000 | - |
x33 کراس cvt | 1,217,100,000 | 1,227,000,000 | 10,000,000 |
M5 اسپرت (آریزو5 اسپرت) | 1,437,200,000 | 1,449,000,000 | 12,000,000 |
x55 پرو | 1,687,000,000 | 1,701,300,000 | 14,000,000 |
z6 پرو (آریزو6 پرو) | 1,628,900,000 | 1,628,900,000 | - |
z6 جیتی (آریزو 6 جیتی) | 1,871,600,000 | 1,887,700,000 | 16,000,000 |
F7 پرومکس (تیگو 7 پرومکس) | 2,304,000,000 | 2,304,000,000 | - |
FX | 2,483,100,000 | 2,504,100,000 | 21,000,000 |
Z8 (آریزو 8) | 2,530,100,000 | 2,551,500,000 | 21,000,000 |
F7 پرومکس AWD (تیگو 7 پرومکس AWD) | 2,572,200,000 | 2,594,000,000 | 22,000,000 |
F8 پرومکس (تیگو 8 پرومکس) | 3,377,500,000 | 3,405,800,000 | 28,000,000 |
FX ev | 2,314,800,000 | 2,347,000,000 | 33,000,000 |
F8 پرو E+ (تیگو 8 پرو E+) | 3,302,700,000 | 3,332,100,000 | 30,000,000 |
F7 پرو E+ (تیگو 7 پرو E+) | 2,364,000,000 | 2,385,000,000 | 21,000,000 |
اکستریم SX (اکستریم LX) | 2,695,000,000 | 2,717,900,000 | 22,000,000 |
اکستریم TX (اکستریم TX-L) | 3,642,600,000 | 3,673,700,000 | 31,000,000 |
اکستریم QX (اکستریم VX) | 4,506,200,000 | 4,542,200,000 | 36,000,000 |
z6 جیتی (آریزو 6 جی تی) از یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi استفاده می کند. این موتور که در خودروهایی نظیر تیگو 8 پرو و فونیکس FX پریمیوم نیز استفاده شده توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 290 نیوتن متر گشتاور از 1500 تا 4000 دور در دقیقه را دارد و این توان تولیدی را از طریق یک گیربکس 7 دنده دو کلاچه DCT به چرخ های جلو منتقل می کند. این مجموعه می توانند آریزو 6 GT را در 7.64 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسانند.
آریزو 6 GT در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل تورشن بیم استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در هر دو محور از نوع دیسکی بوده و به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی BA نیز مجهزند.
فونیکس در کاتالوگ آریزو 6 جی تی اشاره ای به میزان مصرف سوخت این خودرو نکرده است. اما با توجه به یکسان بودن قوای فنی با فونیکس FX و وزن 1344 کیلوگرمی آریزو 6 جی تی، انتظار می رود میانگین مصرف سوخت سدان جدید فونیکس کمی کمتر از FX پریمیوم باشد. شایان ذکر است که این خودرو از استاندارد عدم آلایندگی یورو 5 نیز پیروی می کند.