تویوتا کمری XV40 2007-2011

کشور
ژاپن ژاپن
شرکت خدمات دهنده
ایرتویا
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
نامشخص
قیمت بازار
نامشخص
مزایای تویوتا کمری XV40
  • سواری نرم
  • استهلاک کم
  • ایمنی بالا
معایب تویوتا کمری XV40
  • آپشن های کم تعداد
  • سن زیاد
  • لوازم یدکی گران قیمت
مشخصات فنی تویوتا کمری XV40
205 KM/H
حداکثر سرعت
9.6 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
سدان
حجم موتور
2362 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی
8.2 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلD Segment
وزن1510 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو215/R16
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب215/55R16
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)157 اسب بخار در 5700 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)218 نیوتن متر 4000 دور بر دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)66 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک70 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو5w30 SM
روغن مناسب برای خودرو 25w20 SM
روغن مناسب برای خودرو 35w40 SM
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)5
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزدارای سیستم ضد قفل
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت205 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)9.6 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین)10.6 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین)7.5 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 4
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP4
محدوده گارانتی
محدوده گارانتی60 ماه یا 100 هزار کیلومتر
امکانات رفاهی تویوتا کمری XV40
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم ترمز ضد قفل EBD / BA / ABS
سیستم های امنیتی و حفاظتیقفل مرکزی / ریموت کنترل /سیستم ضد سرقت ایموبلایزر
سیستم فرمان و هدایت پذیریسنسور گردش فرمان / فرمان تلسکوپی و بشکن
نوع غربیلک4 شاخ
سیستمهای تهویه مطبوعتنظیم دستی
سیستم صوتی و تصویریرادیو / پخش کننده ی CD با 4 بلندگو
سیستمهای مولتی مدیابلوتوث و چنجر 6 تایی به صورت سفارشی موجود است
سیستم صندلیهای جلوتنظیم برقی صندلی راننده / تنظیم برقی گودی کمر
سیستم آیینه هاتنظیم برقی آیینه ها با قابلیت تا شوندگی
سیستم شیشه هاشیشه بالابر های برقی جلو و عقب
سیستم روشنایی جلوچراغ های هالوژنی به همراه مه شکن جلو
سنسورهای پیش فعالسنسور دنده عقب
سیستم های کمک رانندگیکروز کنترل

تویوتا کمری XV40 نسل ششم تویوتا کمری در بازار های جهانی و نهمین اتاق کمری در بازار داخلی ژاپن (JDM) است که به علت کیفیت ساخت بالا و استهلاک پایین یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین خودرو های دوره خود بوده است. این نسل از تویوتا کمری با پیشرانه های 4 و 6 سیلندر بنزینی و همچنین یک مدل هیبریدی به بازار های جهانی عرضه شده که البته در ایران خبری از مدل هیبریدی نیست و تنها نمونه 4 سیلندر 2.4 لیتری آن قابل تهیه است. همچنین تعداد انگشت شماری از مدل های 6 سیلندر کمری نیز در بازار وجود دارند که به صورت شخصی وارد ایران شده اند. این خودرو در 2 مدل قبل از فیس لیفت و بعد از فیس و با 3 تیپ GLX ،GLi و SE توسط نماینده رسمی تویوتا یعنی ایرتویا به بازار داخلی عرضه شده و در ایران نیز محبوبیت بسیار بالایی دارد.

در این صفحه ابتدا به معرفی پرفروش ترین تیپ کمری XV40 یعنی GLX می پردازیم و سپس تفاوت تیپ های مختلف آن را توضیح می دهیم.

 

05.webp

 

طراحی ظاهری تویوتا کمری 2007

تویوتا کمری طراحی پخته و با وقاری دارد که باعث شده با وجود سالخورده شدن همچنان چشم نوازی خود را حفظ کند.

در نمای جلو از خطوط بسیار نرم استفاده شده و کاپوت خودرو با خط های کناری حجیم خود به عضلانی شدن نمای جلو کمک شایانی کرده است. چراغ های مستطیلی شکل با شیبی رو به پایین نصب شده اند و یک جلو پنجره بزرگ با خط های افقی در میان آن ها قرار گرفته. در قسمت پایین سپر یک ورودی هوای کوچک به چشم می خورد و در دو طرف آن چراغ های مه شکن نصب شده اند. 

 

04.webp

 

نمای کناری تویوتا کمری کاملا ساده طراحی شده و خبری از خطوط حجیم و اغراق آمیز در آن نیست، تنها یک خط بسیار نرم در بالای درب ها از گلگیر جلو تا عقب کشیده و در پایین درب ها نیز زه های محافظ بدنه قابل مشاهده اند. کمری GLX رینگ های آلومینیومی 16 اینچی دارد که مقداری برای ابعاد بدنه کوچک به نظر می رسند اما در سمت مقابل به علت فاق لاستیک زیاد نرمی خوبی را برای خودرو به ارمغان آورده اند.

نمای عقب تویوتا کمری نیز همان طراحی نرم و حجیم را دارد و استفاده از چراغ های مستطیلی شکل دو تکه باعث شده تا هارمونی بسیار خوبی میان جلو و عقب این خودرو ایجاد شود. فضای نصب پلاک روی درب صندوق قرار گرفته و سپر عقب فرمی کاملا ساده دارد که تنها یک خروجی اگزوز در سمت راست دیده می شود. یک اسپویلر کوتاه نیز روی درب صندوق نصب شده که به زیبایی این نما افزوده است.

 

03.webp

 

کابین و فضای داخلی تویوتا کمری 2007

کابین تویوتا کمری طراحی ساده و یکنواختی دارد که البته با طراحی ظاهر خودرو همسو است. تودوزی این خودرو در بازار ایران با رنگ های کرم و خاکستری قابل تهیه بوده و داشبورد و رودری های کمری از جنس پلاستیک با کیفیت هستند که در برخی نقاط آن ها از قطعات دکوراتیو طرح چوبی نیز استفاده شده. غربیلک فرمان از نوع چهار شاخه است و روی آن کلید هایی برای کنترل سیستم صوتی خودرو دیده می شوند. تنظیمات کروز کنترل نیز از طریق اهرمی که در پشت غربیلک فرمان نصب شده اعمال می شود.

 

01.webp

 

در کنسول میانی داشبورد یک سیستم پخش MP5 قرار گرفته و پایین تر از آن پنل سیستم تهویه مطبوع به چشم می خورد. در بالای داشبورد یک صفحه نمایش کوچک برای نمایش اطلاعات ساعت و هشدار کمربند ایمنی نصب شده و تعدادی محفظه نیز در اطراف دسته دنده قرار دارند که برای قرار دادن وسایل و لیوان کاربردی اند. صندلی های تویوتا کمری روکش پارچه ای دارند و در مدل های فول به تنظیم برقی نیز مجهزند. برای ردیف عقب نیز فضای سر و پای مناسبی وجود دارد و امکانات اندکی مانند دریچه های تهویه، جا لیوانی و یک محفظه کوچک روی رودری ها برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است.

 

12.webp

 

مشخصات فنی کمری 2007

تویوتا کمری از یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری بهره می برد که 157 اسب بخار قدرت در 5700 دور در دقیقه و 218 نیوتون متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه تولید می کند. این نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ های جلو منتقل می شود تا شتاب و کشش خوبی را برای کمری 1510 کیلوگرمی فراهم کند. تویوتا کمری در جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمز های دیسکی خنک شونده و در عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمز های دیسکی بهره می برد که به امکانات جانبی مانند ABS (ترمز ضد قفل) و EBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز) نیز مجهزند. مصرف سوخت تویوتا کمری در یک سیکل ترکیبی شهر و اتوبان 8.2 لیتر بنزین برای هر صد کیلومتر پیمایش است که با توجه به سگمنت خودرو عددی مناسبی تلقی می شود.

 

11.webp

 

ایمنی تویوتا کمری 2007

تویوتا کمری GLX در کامل ترین حالت از 6 ایربگ برای راننده، سرنشین جلو، پرده ای و جانبی بهره می برد و تویوتا برای این خودرو سیستم کنترل پایداری (ESP) را نیز در نظر گرفته است. کمری در تست تصادف موفق به کسب 4 ستاره ایمنی از موسسه آسیا انکپ نیز شده و در مجموع می توان ادعا کرد که این خودرو ایمنی قابل قبولی دارد.

 

07.webp

 

امکانات رفاهی تویوتا کمری GLX

در زمینه تجهیزات رفاهی اما کمری در فول ترین حالت خود نیز متوسط محسوب می شود و حرف چندانی در برابر رقبا برای گفتن ندارد. امکاناتی مانند شیشه بالابر های برقی با آنتی ترپ، آینه های جانبی با قابلیت تنظیم و تاشوندگی برقی، صندلی راننده با تنظیم برقی، کروز کنترل، سیستم پخش MP5 با کلید های کنترل از روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع، سانروف، سنسور پارک و تنظیم نور چراغ های جلو تنها امکانات قابل ذکر این خودرو هستند.

 

08.webp

 

تجربه رانندگی با کمری XV40

هدف از ساخت تویوتا کمری چیست؟ پاسخ این است: یک خودروی نرم، راحت و جادار، وفادار و قابل اطمینان برای استفاده های خانوادگی و یا عمومی!
هیچ نکته هیجان انگیزی در مورد کمری وجود ندارد و اگر این موضوع را با دیدن ظاهر خودرو متوجه نشده باشید قطعا هنگام سوار شدن به آن درک خواهید کرد. همه چیز در کابین کمری بزرگ طراحی شده از ابعاد داشبورد گرفته تا صندلی ها و کنسول میانی. صندلی های کمری بسیار نرم و راحت هستند و تا مدت های طولانی ذره ای باعث خستگی شما نمی شوند. با چرخاندن سوییچ و استارت زدن خودرو موتور کمری در سکوت مطلق روشن می شود و با شروع حرکت نیز این سکوت ادامه دار خواهد بود. عایق بندی اتاق به خوبی انجام شده و ترکیب آن با تعلیق بسیار نرم کمری باعث می شود تا هنگام رانندگی با این خودرو آرامش بسیار زیادی را حس کنید. سواری خودرو روی دست انداز های معمول و یا حتی بدترین آسفالت های شهر نیز بسیار نرم و بی صدا است و حتی با بالا رفتن سرعت در مسیر های اتوبانی نیز این نرمی حفظ می شود. کمری در سرعت های بالا خودرویی پایدار است و هندلینگ آن نیز با وجود نرمی زیاد قابل قبول بوده و کاملا بالاتر از رقیب اصلی خود یعنی هیوندای سوناتا قرار می گیرد اما باید توجه کرد که به هیچ عنوان نمی توانید از کمری انتظار مانور دادن مانند یک سدان اسپرت مثل مزدا 3 را داشته باشید. شتاب و کشش تویوتا کمری کاملا برای یک رانندگی خانوادگی مناسب است و با حتی با ظرفیت کامل در جاده نیز کمبودی احساس نخواهید کرد. در مجموع باید گفت که کمری کاری که برای آن طراحی شده را به نحو احسن انجام می دهد اما نمی توانید از آن انتظار زرق و برق و جوان پسند بودن را داشته باشید.

 

09.webp

 

تیپ های مختلف کمری XV40

کمری XV40 به طور کلی در 3 تیپ اصلی به بازار ایران عرضه شده که تفاوت های آن ها به طور معمول به شرح زیر است:

کمری GL: تیپ پایه کمری که کمترین امکانات رفاهی را دارد، در بخش ظاهری رینگ های خودرو از نوع فولادی هستند و سانروف و بال عقب خودرو حذف شده اند. در داخل کابین خبری از قطعات دکوراتیو طرح چوبی نیست و امکانات رفاهی مانند کروز کنترل، صندلی برقی، پخش MP5 و کلید های روی فرمان نیز از خودرو حذف شده اند. قابل ذکر است که برخی مدل های کمری GL با گیربکس دستی و به صورت دو ایربگ به بازار عرضه شده اند.

کمری GLX: مدل فول آپشن کمری که در مقاله به صورت کامل شرح داده شد.

کمری SE: ورژن اسپرت تویوتا کمری است که در تعداد محدود تری به بازار عرضه شده و از روی ظاهر به راحتی قابل تشخیص است. روی سپر جلو و عقب و همچنین زیر درب ها فلاپ هایی نصب شده تا بدنه خودرو را عضلانی تر کند، جلو پنجره خطی با نمونه شبکه ای مشکی رنگ تعویض شده و رینگ ها نیز با یک سایز افزایش، 17 اینچی شده اند. داخل کابین از تودوزی مشکی رنگ استفاده شده، فرمان خودرو با نمونه 3 شاخه تعویض شده و صندلی ها فرم اسپرت تری دارند. قطعات دکوراتیو اتاق نیز نقره ای رنگ هستند تا هارمونی اسپرتی با رنگ مشکی ایجاد کنند. از لحاظ امکانات رفاهی نیز کمری SE تمام امکانات موجود بر روی مدل GLX را دارد و فول آپشن محسوب می شود.

 

 

 

کمری XV40 فیس لیفت

کمری XV40 در سال 2010 دچار یک فیس لیفت مینور شد و تغییراتی را در ظاهر خود تجربه کرد که شامل تغییر طرح مه شکن های جلو، جلو پنجره جدید با نوار های کرومی رنگ، رینگ های با طرح جدید و چراغ های عقب با گرافیک جدید بودند. در داخل خودرو و امکانات رفاهی کمری فیس لیفت تغییری حاصل نشد و این مدل فیس لیفت در دو تیپ GL و GLX با همان امکانات رفاهی سابق وارد بازار ایران شد.

 

 

 

تویوتا کمری XV40 در بازار؛ قیمت و رقبا

تویوتا کمری XV40 در بازار امروز رقیبانی مانند هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و نیسان ماکسیما را روبروی خود می بیند که هر کدام نقاط ضعف و قوت و داستان های جداگانه ای دارند. تویوتا کمری خودرویی با توانایی های فنی مناسب و سواری بسیار نرم و راحت برای استفاده های خانوادگی است که استهلاک کمی نیز دارد. اما باید توجه کنید که این کم استهلاک بودن کمری به معنی جاودانگی آن نیست و با توجه به سن و سال خودرو کم کم باید انتظار خرابی های ریز و درشت را داشته باشید که البته در تمام ماشین های با این سن و سال قابل مشاهده است. در صورت ایجاد خرابی، به علت گران تر بودن لوازم یدکی هزینه های تعمیرات کمری بالاتر از رقیب کره ای خود یعنی هیوندای سوناتا خواهد بود.

در مجموع اگر به دنبال خودرویی نرم و جادار با برندی قدرتمند و قابل اطمینان می گردید تویوتا کمری انتخابی شایسته برای شما خواهد بود اما اگر از آن دسته خریدارانی هستید که امکانات رفاهی و زرق و برق خودرو برای شما مهم است یا به کم هزینه بودن تعمیرات اهمیت می دهید هیوندای سوناتا انتخاب مناسب شما است. نیسان ماکسیما و کیا اپتیما نیز با پیشرانه های 6 سیلندر حجیم خود گزینه های جذابی در این رنج قیمتی هستند که برای دوست داران رانندگی اسپرت می توانند لذت بخش باشند.

نظرات کاربران
20 آذر 1399
کمری باشه گردنی باشه زانویی یادست وپایی باشه تویوتا باشه مرگ نداره