پیکاپ کلوت دنده ای

دنده ایاتوماتیک
کشور
ایران ایران
شرکت خدمات دهنده
ماموت خودرو
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
1,596,700,000 (تومان)
قیمت بازار
ناموجود
پیکاپ کلوت در واقع نسخه ریبج شده ای از دایون V5 چینی است که توسط شرکت مکث موتور، زیرمجموعه گروه ماموت خودرو و در سایت تولیدی این شرکت در استان البرز تحت نام مکث کلوت مونتاژ می شود.
پیکاپ کلوت از پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوشارژ ساخت میتسوبیشی که توانایی تولید ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد بهره می‌برد، نیروی تولیدی این موتور توسط یک گیربکس دنده دستی ۶ سرعته به ۴ چرخ خودرو منتقل می‌شود، مکث کلوت همچنین جهت بهبود قابلیت‌های آفرودی به دیفرانسیل کمکی با ضرایب سنگین نیز مجهز است. مصرف سوخت ترکیبی پیکاپ کلوت ۱۰.۳ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.
مشخصات فنی پیکاپ کلوت دنده ای
160 KM/H
حداکثر سرعت
ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
وانت
حجم موتور
2400 سی سی
نوع موتور
بنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی
10.3 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلPickup Trucks
وزن1920 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو245/70R17
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب245/70R17
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)215 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)320 نیوتن متر داز 2000 تا 4000 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)89 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک72 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو چهار چرخ محرک
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت160 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
محدوده گارانتی
محدوده گارانتی۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر
امکانات رفاهی پیکاپ کلوت دنده ای
سیستم های امنیتی و حفاظتیدارای سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویریدارای 8 بلندگو، سیستم پخش اندرویدی با پورت های USB، AUX، و بلوتوث
سیستمهای مولتی مدیادارای صفحه نمایش لمسی ۹ اینچی، دارای دوربین دنده عقب، دارای سیستم ناوبری GPS،
سیستم صندلیهای جلودارای روکش چرمی و صندلی برقی راننده
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش چرمی
سیستم آیینه هاآیینه های جانبی تاشو با گرمکن و تنظیم برقی
سیستم شیشه هاشیشه های جانبی برقی اتوماتیک
سیستم روشنایی جلودارای چراغ روشنایی در روز Day Light، دارای تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، دارای مه شکن چلو
سیستم روشنایی عقبدارای مه شکن عقب
سنسورهای پیش فعالدوربین دنده عقب

پیکاپ کلوت دنده ای نام نخستین محصول زیرمجموعه جدید ماموت خوردرو به نام مکث موتور است، پیکاپ کلوت دارای شاسی مستقل و سیستم انتقال قدرت دودیفرانسیل است تا بازار وانت های آفرودی کشور بیش از پیش داغ شود.

مکث موتور نیز با انتخاب نام کلوت برای این محصول جدید، به ویژگی های آفرودی آن اشاره کرده است، کلوت از ترکیب دو واژه کل و لوت تشکیل شده است، کل به معنای روستا یا آبادی و لوت نیز و به دشت لوت اشاره دارد که به تپه های شنی در دشت لوت، اصطلاحا کلوت میگویند!

 

نمای جانبی پیکاپ کلوت دنده ای مکث موتور

 

مکث موتور می‌خواهد با تکیه بر شبکه گسترده خدمات پس از فروش ماموت خودرو در سراسر کشور، خدمات پس از فروش مکث کلوت دنده ای را نیز در سطح مناسبی برای خریداران این خودرو فراهم کند، وانت کلوت دستی در واقع نسخه سفارشی سازی شده از خودروهای دایون V5 و فودای F22 چینی است که امکانات و قوای فنی آن با توجه به اقلیم و نیاز مشتری ایرانی سفارشی سازی شده است.

 

نمای عقب مکث کلوت دنده ای

 

مشخصات فنی پیکاپ کلوت دنده ای

در مورد قوای فنی مکث کلوت، در ابتدا گمان می رفت این خودرو با موتور 2 لیتری مجهز به توربوشارژ ساخت میتسوبیشی به بازار ایران عرضه شود، اما نهاینا مشخص شد پیکاپ کلوت با پیشرانه قدرتمندتر 4 سیلندر توربوشارژ با حجم 2.4 لیتر و قدرت 215 اسب بخار به بازار ایران می‌آید، گشتاور تولیدی این موتور نیز رقم قابل توجه 320 نیوتن متر است که کلوت را در میان رقبا به یکی از قوی ترین ها از نظر قدرت موتور تبدیل می‌کند.

 

موتور مکث کلوت پیکاپ دنده ای

 

در بازارهای خارج از ایران، مکث کلوت دستی هم با گیربکس دنده ای و هم با گیربکس اتوماتیک عرضه شده است، اما بنظر می رسد این خودرو حداقل در ابتدای عرضه تنها با گیربکس 6 دنده دستی به بازار خواهد آمد.

ترفنسفرکیس 3 حالته (ک دیفرانسیل، کمک سبک و کمک سنگین) و دیفرانسیل عقب لغزش محدود نیز از دیگر ویژگی های فنی مکث کلوت هستند، وانت کلوت از سیستم مدیریت پایداری خودرو نیز بهره می برد.

سیستم تعلیق وانت کلوت دنده ای نیز در جلو از نوع جناغی دوبل و در عقب، از نوع فنر شمش است؛ این سیستم تعلیق در تست سواری که با این خودرو داشتیم با وجود قدرت مناسب و استحکام بالا در مسیر آنرود و آفرودی پیست مجتمع ماموت، سواری نرم و راحت و با کمترین تکان ها (برای یک پیکاپ) را برای سرنشینان به ارمغان آورد! همچنین پایداری کلوت نیز نسبت به دیگر پیکاپ های موجود در بازار کشور مناسب تر نشان می داد، اما فرمان پذیری خودرو پایین تر از حد انتظار بود.

 

امکانات پیکاپ کلوت دستی

مکث کلوت هم مانند دیگر وانت های دودیفرانسیل این روزهای بازاردر مقایسه با خودروهای سواری یا کراس اور روز امکانات قابل توجهی ندارد، اما در مقایسه با رقبای همکلاس برتری قابل توجهی دارد، از مهمترین امکانات این خودرو می‌توان به صفحه نمایش لمسی 9 اینچی، صندلی های چرمی، سیستم استارت و ورود بدون کلید، کروز کنترل، آیینه های جانبی برقی با گرمکن، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل باد تایرها، سیستم کنترل کشش و تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره کرد. ویژگی جالب توجه دیگر وانت کلوت نیز، توانایی حمل بار تا 1 تن است که برای یک خودروی پیکاپ در این کلاس، نکته مثبتی محسوب می شود.

 

MAX Kalut-Car.ir 01 (18) copy.webp

 

MAX Kalut-Car.ir 01 (19) copy.webp

 

مانیتور مکث کلوت

 

گالری ویدیوها
معرفی اولیه و تجربه رانندگی با پیکاپ کلوت، + قیمت