1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. جک
  4. S5
  5. جدید (1393-1403)

جک S5 جدید 1393-1403

JAC S5 New 1393-1403

تیپ ها
  • 1,246,000,000 (تومان)
  • ناموجود
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
کراس اور
1499 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
اتوماتیک دو کلاچه
بیشتر

مزایا

  • امکانات رفاهی متعدد
  • بازار خرید و فروش داغ
  • فرمان‌پذیری مناسب

معایب

  • تکان های زیاد کابین
  • گیربکس نچندان هماهنگ با موتور
  • غربیلک فرمانی که خوش دست نیست!

معرفی خودروجک S5 جدید 1393-1403

جک S5 جدید یکی از محصولات کمپانی چینی جک در ایران است. جک S5 در سال 1393 توسط شرکت کرمان موتور تنها در نسخه دنده ای به بازار ایران عرضه شد. با استقبال خوب مردم از این خودرو شرکت کرمان موتور تصمیم گرفت نسخه اتوماتیک را هم به بازار بیاورد که در نهایت در سال 1395 مدل اتوماتیک جک S5 را هم به بازار ایران عرضه کرد.

نسخه‌ای که مدت زمان بیشتری در خط تولید شرکت کرمان موتور ماند و توانست فروش فوق العاده ای را در بازار ایران بدست بیاورد و محبوبیت زیادی را بین ایرانی ها داراست و البته هنوز هم برای مدل های تازه وارد به کشور هم رقیب جدی به حساب می آید.

 

اواخر سال 1399 شرکت کرمان موتور اعلام کرد که قصد دارد نسخه فیس لیفت شده و بروز شده JAC S5 با موتوری متفاوت و ظاهری بروزتر از نسخه قبل تحت عنوان جک S5 جدید یا  JAC S5 NEW  را به بازار ایران عرضه کند. این تغییرات روی جک S5 چند سال قبل رخ داده است اما شرکت کرمان موتور به تازگی تصمیم به عرضه آن گرفت، تصمیمی که شاید بخاطر سیل عظیم ورود کراس اور های مختلف چینی به بازار ایران در سالهای اخیر ممکن است برای کرمان موتور ثمر چندانی نداشته باشد.

 

2.webp

 

بررسی طراحی ظاهری جک S5 فیس لیفت

جک S5 فیس لیفت تغییر خاصی در ظاهر نکرده است و بزرگترین تفاوت آن نسبت به نسخه قبلی جلو پنجره این خودروست که به صورت مشکی یک دست با خطوطی کرومی طراحی شده است. به غیر از جلو پنجره از موارد دیگری که نسبت به نسخه قبل تغییر کرده مه شکن های این خودرو میباشد که به صورت LED در آمده اند. همچنین سپر S5 جدید نیز باز طراحی شده و جزئیاتی تغییر کرده اند.

 

3.webp

 

در بخش جانبی جک S5 نیوفیس هیچ تغییری نسبت به نسخه قبلی رخ نداده است. خطوط طراحی کاملا هماهنگ با استایل خودرو هستند و باعث شده اند که جک S5 نیوفیس هم مانند نسخه قبلی کمی عضلانی و پهن به نظر برسد. فریم پنجره ها طراحی خوبی دارد و البته که شیشه های خودرو هم از اندازه خوبی برخوردار هستند. پایین درب ها هم یک قاب پلاستیکی به همراه یک خط کرومی قرار دارند.

 

6.webp

 

در بخش عقب هم باز همان طراحی قبل را شاهد هستیم و تنها تفاوت نسخه فیس لیفت با مدل قبلی نوشته های روی درب صندوق هستند که حال بجای 2.0T  عبارت 1.5T GDI حک شده است. فرم کلی نمای عقب این خودرو بسیار شبیه به AUDI Q5 و هیوندای توسان نسل دوم است. چراغ های عقب این خودرو به صورت دو تکه طراحی شده اند و چراغ های دنده عقب به همراه مه شکن هم روی سپر این خودرو قرار گرفته اند. تفاوت دیگری که در این نما به چشم می خورد، جایگزین شدن سراگزوز های واقعی قبلی با خروجی اگزوز هایی فیک روی سپر عقب است!

 

14.webp

 

مشخصات فنی جک S5 فیس لیفت

اصلی ترین تفاوت جک S5 جدید با نسل قبلی خود پیشرانه این خودرو است. یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر مجهز به فناوری توربوشارژ که جایگزین پیشرانه 2 لیتری توربو قبلی شده است و اکنون این پیشرانه جدید توان تولید 161 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور را دارد. اما جعبه دنده ای که روی جک S5 جدید قرار گرفته همان جعبه دنده نسخه قدیمی است که یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه از نوع تر میباشد.

از نتایج مثبت کم شدن حجم موتور و حفظ توربوشارژ میتوان به کم شدن مصرف سوخت و کم شدن استهلاک خودرو اشاره کرد.

 

جک s5 نیو (4).jpg

 

نکته قابل توجه این است که جک S5 نیوفیس پیشرانه‌ای مجهز به سیستم GDi است که همان سیستم پاشش مستقیم سوخت می‌باشد. کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و افزایش راندمان از ویژگی‌های این سامانه است.

مصرف سوخت ترکیبی 8.6 لیتر در صد کیلومتر و حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت را با جک S5 فیس لیفت تجربه خواهید کرد. مطابق ادعای کرمان موتور و اعداد اعلام شده در کاتالوگ رسمی جک S5 فیس لیفت، عملکرد پیشرانه 1.5 لیتری توربو تفاوت چندانی با موتور 2 لیتری نسخه سابق ندارد اما حداکثر گشتاور خودرو در دور پایین‌تری در دسترس است که این مساله منجر به بهبود شتاب اولیه خودرو شده است.

 

بررسی کابین و فضای داخلی

در قسمت کابین، جک S5 فیس لیفت بدون هیچ تغییری باقی مانده است و همان داشبورد و اتاق مدل قدیمی را شاهد هستیم. یک مانیتور بزرگ به همراه سایه بان معروفش که در بالای داشبورد قرار دارد و در زیر آن بخش کنترل تهویه مطبوع خودرو جا خوش کرده اند که همگی اینها ما را یاد طراحی های سابق کمپانی هیوندای می اندازد.

دریچه های سیستم تهویه مطبوع به صورت عمودی در دو طرف مانیتور قرار گرفته اند و تنظیمات سیستم تهویه مطبوع هم پایین مانیتور تعبیه شده اند. غربیلک فرمان فرم خوب و خوش دستی دارد و قسمت کیلومتر شمار هم کماکان عقربه ای به همراه یک کامپیوتر سفر است. این خودرو یک خودروی خانوادگی است و بخاطر همین هم از ابعاد مناسبی برخوردار است و فضای پا برای تمامی سرنشینان به خوبی قرار دارد.

 

10.webp

 

امکانات رفاهی و ایمنی جک S5 نیوفیس

نسخه جدید جک S5 همراه با سطح قابل قبولی از تجهیزات رفاهی و ایمنی عرضه می‌شود که بیش‌تر آن‌ها در نسخه قبلی نیز در دسترس است.

از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی جک S5 فیس ‌لیفت می‌توان به مواردی نظیر سانروف، گرمکن آینه ‌های کناری، آینه ‌های کناری تاشونده برقی، سنسور نور (اتولایت)، چراغ ‌های روشنایی در روز، کامپیوتر سفری، تنظیم برقی صندلی راننده به همراه حافظه، سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه توزیع کننده الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA، سیستم کنترل پایداری ECS، ترمز پارک برقی EPB، سامانه کنترل سرعت خودرو در سرازیری HDC، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HAC، کروز کنترل، 4 کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی)، نمایش فشار باد تایرها TPMS، فرمان برقی، دکمه ‌های کنترلی روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، سیستم مولتی مدیا به همراه نمایشگر لمسی و درگاه USB و بلوتوث، سنسور باران، گرمکن شیشه جلو، استارت دکمه‌ای، سامانه ورود بدون کلید و... اشاره کرد.

 

7.webp

 

بررسی بازار و قیمت

جک S5 نیوفیس در این چند ماهی که فروشش آغاز شده تغییر قیمت نسبتا زیادی داشته و از 749 میلیون تومان در تیرماه 1400 تا 820 میلیون تومان در دی‌ماه 1400 افزایش پیدا کرده است. همچنین فروش اقساطی هم برای این خودرو در 24 یا 36 قسط مهیاست.

 

نتیجه گیری

جک S5 نیوفیس هم مانند نسل قبلی خود با امکانات خوبی به بازار عرضه شده و از نظر فنی نیز خودروی قابل قبولی است اما با وجود رقبای سرسخت جدیدش در بازار ایران هنوز جای خود را پیدا نکرده و احتمال می‌رود موفقیتی که در نسل قبل داشت برای این نسل تکرار نشود.

 

گالری جک S5 جدید 1393-1403

سوالات متداول

جک S5 نیوفیس از موتور جدید 1.5 لیتری توربو بهره می برد، سپر جلو و سراگزوز های آن تغییر کرده و کروز کنترل فابریک نیز به آن اضافه شده است.
جک S5 نیوفیس یک موتور جدید 1.5 لیتری توربو دارد که 161 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس این خودرو نیز 6 سرعته دو کلاچه تر است.
با توجه به گذشت چندین سال از عرضه نسخه اولیه جک S5 و تغییرات کم نسخه فیس لیفت این خودرو، خرید رقبای مدرن تر و جدید جک S5 نیوفیس منطقی تر است
نظرات کاربران
  • علی خسروی 16 بهمن 1402 ساعت 10:58

    به نظر من این ماشین بهترین ماشین چینی است

  • علی خسروی 21 دی 1402 ساعت 18:30

    ترمز پارک برقی رو. داره نسخه اتومات

  • علی خسروی 20 دی 1402 ساعت 11:58

    جک اس 5 مانیتورش صفحه اصلی داره

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو جک S5 جدید 1393-1403
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده کرمان موتور

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه کراس اور
  • کلاس اتومبیل J Segment
  • وزن 1505 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 225/55R18
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 225/55R18

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1499 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پاشش مستقیم سوخت
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 161 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 251 نیوتن متر از 1500 تا 4500 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 107.33 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 55 لیتر بنزین

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، دارای سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب سیستم تعلیق مستقل مولتی لینک
  • نوع سیستم فرمان چرخ دنده شانه ای با کمک برقی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 4 عدد، راننده، سرنشین و دو عدد جانبی جلو
  • سیستم های پایداری و کمک راننده سیستم پایداری الکترونیکی ESC، سیستم کنترل حرکت در سربالایی HAC و سیستم کنترل حرکت در سراشیبی HDC
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی مجهز به سیستم ISOFIX، قفل ایمنی کودک، ورود و استارت بدون کلید
  • نوع غربیلک قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در 2 جهت - پوشش چرمی فرمان، دارای کلید های کنترل مولتنی مدیا و کروز کنترل بر روی فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع دارای سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک
  • سیستم صوتی و تصویری دارای 6 بلندگو - بلوتوث، سیستم پخش MP5 با ورودی USB ،IPod ،AUX، دارای رهیاب
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، دارای دوربین دنده عقب
  • سیستم صندلیهای جلو تنظیم صندلی راننده در 6 جهت و کمک راننده در 4 جهت، دارای تنظیم برقی صندلی راننده و دو عدد حافظه، دارای گرمکن صندلی جلو
  • سیستم صندلیهای عقب قابلیت تا شوندگی 6/4 / دارای قابلیت پشتیبانی از ایزوفیکس
  • سیستم آیینه ها دارای آیینه های جانبی برقی تا شونده دارای گرمکن
  • سیستم شیشه ها شیشه بالابرهای برقی، دارای سنسور باران، دارای گرمکن برف پاک کن جلو و شیشه عقب
  • سیستم های سقف دارای سانروف برقی 2 حالته
  • سیستم روشنایی جلو چراغ های جلو هالوژن دارای تنظیم ارتفاع و روشنایی خودکار(سنسور نور)، دارای چراغ روشنایی در روز و چراغ مشایعت تا منزل
  • سیستم روشنایی عقب چراغ های عقب LED
  • سنسورهای پیش فعال دارای سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کنترل باد تایرها TPMS
  • سیستم های کمک رانندگی کروز کنترل
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • علی خسروی علی خسروی (16 بهمن 1402 ساعت 10:58)

    به نظر من این ماشین بهترین ماشین چینی است

  • علی خسروی علی خسروی (21 دی 1402 ساعت 18:30)

    ترمز پارک برقی رو. داره نسخه اتومات

  • علی خسروی علی خسروی (20 دی 1402 ساعت 11:58)

    جک اس 5 مانیتورش صفحه اصلی داره

  • یوسف فرزانه یوسف فرزانه (9 شهریور 1402 ساعت 11:14)

    سلام من دنبال جک موتور ۲۰۰۰ سال ۱۴۰۲ هستم موتور ۱۵۰۰ ضیعفه تو سواری جک جواب نمیده ماشین شاسی موتورش باید قوی باشه

    Sepehr Sepehr (29 آبان 1402 ساعت 19:28)

    لطفا اینجوری حرف نزنید. وقتی سوار نشدید
    بگید پولش رو ندارم

    مهرداد مهرداد (24 بهمن 1402 ساعت 00:33)

    موتور ٢٠٠٠ ديگه توليد نميشه همشون ١/٥٠٠ شدن

    از لحاظ شتاب و سواري هيچ فرقي با ٢٠٠٠ نداره

    چون ١/٥٠٠ موتورش gdi هستش

    فرهاد فرهاد (22 تیر 1403 ساعت 01:35)

    سلام. هر دو را داشته ام اتفاقا موتور ۱۵۰۰ قوی تر و چالاک تر است

خودروهای هم رده