1. خانه
  2. مقالات
  3. مقالات تکنولوژی خودروها
  4. ایربگ گردن برای دوچرخه سواران

ایربگ گردن برای دوچرخه سواران

16 خرداد 1394
  • 0

سیستم ایربگ و کلاه کاسکت Hovding به‌طور روزافزونی در کشورهای جدید در دسترس عموم قرار می‌گیرد، آخرین مورد از این کشورها بریتانیا می‌باشد. در این کشور گروه BikeRadar این سیستم جدید را به‌وسیله‌ی دوچرخه‌سواری که به‌عمد خود را به ستونی می‌زند تا باعث افتادن وی شود، مورد آزمایش قرار داده است.

 ایربگ گردن برای دوچرخه سواران

تحقیقات برای این سیستم، که به‌طور ساده کلاه کاسکتی ساخته شده از ایربگ است که در صورت نیاز باز می‌شود، از سال 2005 آغاز شده است اما در سال 2013 این محصول به بازار معرفی شده است.

 ایربگ گردن برای دوچرخه سواران

 ایربگ گردن برای دوچرخه سواران

در حال حاضر نیز قیمت این سیستم به‌مانند روزهای اولی که قیمت آن را پیش‌بینی می‌کردیم، بالاست و احتمالاً بسیاری کماکان کلاه کاسکت‌های معمولی را ترجیح می‌دهند. اما به‌طور قطع این محصول نیز بازار خود را خواهد داشت، احتمالاً در مسابقات دوچرخه‌سواری یا موتورسواری که احتمال آسیب‌دیدگی بالاتر است. این نوع کیشه هوا با محافظت از گردن در برابر آسیبها و همچنین سر، از برخورد شدیدف تا حدود زیادی باعث نجات جان راکب در تصادف‌های نسبتا شدید می شود.

 ایربگ گردن برای دوچرخه سواران

شاید سیستمی مشابه بتواند در بالش پشتی صندلی خودرو نیز مورد استفاده قرار گیرد، لحظه‌ای به این موضوع فکر کنید: شما به‌طور ایمن و مطمئنی به صندلی خودرو که همواره داخل آن است بسته شده‌اید، پس هر جا صندلی برود شما را نیز با خود خواهد برد. به نظر نمی‌رسد ایربگی که در مواقع لزوم بیرون آمده و سر راننده یا سرنشین را در بر می‌گیرد، سیستمی دست نیافتنی باشد.

 ایربگ گردن برای دوچرخه سواران

 ایربگ گردن برای دوچرخه سواران

درواقع جاهای متفاوتی برای قرار دادن این سیستم وجود دارد، حتی وولو استفاده از آن را در خارج خودرو برای ایمنی عابرین پیاده در نظر دارد. در هر صورت، ایمنی، اصلی بسیار مهم و غیر قابل گذشت است که چه برای سرنشینان خودرو، راکبان موتورسیکلت و دوچرخه و عابران پیاده باید در نظر گرفته شود.

منبع:

پدال



نظرات