1. خانه
  2. مقالات
  3. مقالات تکنولوژی خودروها
  4. تکنولوژی پرینت 3 بعدی

تکنولوژی پرینت 3 بعدی

18 خرداد 1394
  • 0

شرکت TE Connectivity، پرینتی سه‌بعدی از موتورسیکلتی که قابلیت استفاده دارد به نمایش گذاشت.

در نمایشگاه Rapid 2015 که در لانگ بیچ کالیفرنیا برگزار گردید، شرکت TE که درزمینه‌ پرینت سه بعدی فعال است، پرینتی سه بعدی از یک موتورسیکلت را به نمایش گذاشت که کاملاً قابل استفاده بود، این پیشرفت شاید پنجره‌ای جدید به استفاده‌های این تکنولوژی در صنعت موتورسیکلت باشد.

اجزای اصلی این موتور که از مدل سافتیل هارلی دیویدسون الهام گرفته از پلاستیک است که می‌تواند وزنی حدود 182 کیلوگرم یا معادل دو راکب را تحمل کند.

این پرینت سه‌بعدی تمامی اجزای یک موتور از آینه‌ها و موتور الکتریکی تا سیم‌های الکتریکی و سیستم ترمز را دارا می‌باشد.

موتور الکتریکی و باطری پرینت شده، اصلی‌ترین تفاوت این نوآوری جدید با دیگر نمونه‌های مشابه است. موتور الکتریکی این موتورسیکلت می‌تواند 1 اسب بخار توان تولید کند، عددی که هرچند زیاد نیست اما معیاری واضح برای نشان دادن پیشرفت بیش از اندازهٔ این تکنولوژی است.

پیشرفت این نوآوری در سال‌های پیش رو قابل بحث است، اما چیزی که به وقوع پیوسته است تا چندی پیش موضوعی دست‌نیافتنی به نظر می‌آمد، پرینتی سه بعدی و قابل‌استفاده از یک موتورسیکلت.

امکاناتی که این تکنولوژی در اختیار موتورسازان قرار می‌دهد قابل پیش‌بینی نیست، چراکه پیشرفت این فناوری برای تولید انبوه راه بسیاری پیش رو دارد اما امید تغییری اساسی در این صنعت را دوباره زنده کرده است.

شرکت TE اجزایی که قرار است وزن راکبان را تحمل کند با تکنولوژی (Fused Deposition Modeling (FDM پرینت کرده است، تکنولوژی پیشرفته که به زبانی ساده تزریق لایه‌ای از پلاستیک اکرونیتریل بوتادین استایرن یا ABS همراه با عایق Ultem 9085 است.

پیچیدگی کار TE به اینجا ختم نمی‌شود، مقاومت دمایی و فشاری این پلاستیک‌ها نیز مهم بودند. از همه مهم‌تر مقاومت فیزیکی این اجزا برای تحمل وزن می‌باشد.

آزمایش‌های متعددی برای اطمینان از این موضوع که اجزا توانایی تحمل این بار و گرمایی که در این پروسه تولید می‌شود را دارند، انجام شده است.

نگاهی کلی به این نوآوری غیرقابل‌باور کنجکاوی‌ها را برای دیدن تولید انبوه این محصول برمی‌انگیزد، تفاوت بسیاری بین تولید یک عدد از این موتورسیکلت و میلیون‌ها مورد از آن وجود دارد، پس با کنجکاوی بسیار منتظر اثرات این پیشرفت بزرگ بر صنعت موتورسازی خواهیم بود.

 تکنولوژی پرینت 3 بعدی

 تکنولوژی پرینت 3 بعدی

 تکنولوژی پرینت 3 بعدی

 تکنولوژی پرینت 3 بعدی

 تکنولوژی پرینت 3 بعدی

 تکنولوژی پرینت 3 بعدی

 تکنولوژی پرینت 3 بعدی

منبع:

پدال



نظرات