1. خانه
  2. مقالات
  3. مقالات تکنولوژی خودروها
  4. تکنولوژی جدید دوربین خودرو با دید وسیع

تکنولوژی جدید دوربین خودرو با دید وسیع

9 تیر 1394
  • 0

خودروهای فورد به‌زودی به دوربین‌های جدیدی مجهز می‌شوند که گوشه‌ها و نقاط کور را پوشش می‌دهند.

کمپانی فورد تکنولوژی جدید دوربین خود را معرفی کرد. این دوربین‌ها با دید وسیع و پوشش نقاط کور، استرس و پتانسیل وقوع تصادف را کاهش می‌دهد. دوربین‌های جدید این کمپانی دیدی 180 درجه‌ای از پشت یا جلوی خودرو را به نمایش می‌گذارند. این دوربین‌ها که لنز واید و یک مگا پیکسلی دارند در جلوی خودرو بر روی جلوپنجره و در پشت خودرو بر روی درب صندوق‌عقب قرار گرفته‌اند و تصویر زنده‌ای از محیط کناری، جلو و عقب خودرو را بر روی صفحه‌نمایش 8 اینچی وسط به نمایش می‌گذارند. این ویژگی با فشردن دکمه‌ی آن فعال می‌شود و با رسیدن به سرعت 10 کیلومتر بر ساعت به‌صورت اتوماتیک غیرفعال می‌شود.

این تکنولوژی همین حالا در آمریکا بر روی خودروهای فورد اِج 2015 و فورد اکسپلورر 2016 به‌صورت آپشن و برای فورد اکسپلورر نسخه‌های لیمیتد و پلاتینیوم به‌صورت استاندارد قرارگرفته است، این خودروها به‌زودی برای فروش راهی بازار می‌شوند. فورد همچنین اعلام کرد که دوربین‌های دید عقب این شرکت تا سال 2018 به صورت استاندارد بر روی تمامی خودروهای سبک‌وزن شمال امریکای این شرکت نصب می‌شود.

علاوه بر این، هدف بعدی فورد برجسته کردن دوربین‌های پیشرفته این شرکت با استفاده از سیستم‌های کمکی ماندن در لاین و دید وسیع‌تر برای کامیون‌ها و تریلرها است که این هدف با هفت دوربین و معماری دیجیتالی جدید حاصل می‌شود.

 تکنولوژی جدید دوربین خودرو با دید وسیع

 تکنولوژی جدید دوربین خودرو با دید وسیع

 تکنولوژی جدید دوربین خودرو با دید وسیع

 تکنولوژی جدید دوربین خودرو با دید وسیع

منبع:

پدال



نظرات