1. خانه
  2. مقالات
  3. مقالات تکنولوژی خودروها
  4. سیستم روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند

21 مرداد 1394
  • 0

فورد اعلام کرده که درحال‌توسعه سیستم نورپردازی پیشرفته‌ مبتنی بر دوربین است. این سیستم به‌منظور افزایش ایمنی، طراحی‌شده است و می‌تواند با گسترش عرضی پرتوهای نور بهترین دید را برای راننده فراهم کند.

این سیستم با استفاده از داده‌های GPS و دوربین ویدیویی جلو که قابلیت تشخیص تابلوهای مسیر و پیش‌بینی مسیر جاده را دارد، عمل می‌کند. فورد می‌گوید که این سیستم می‌تواند "با گسترش پرتو در تقاطع‌ها و میادین روشنایی بهتری را فراهم کند و مسیر را بی‌خطر کند."

فورد همچنین در حال کار بر روی یک سیستم نورپردازی نقطه‌ای است که عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و حیوانات بزرگ را تشخیص می‌دهد. این سیستم با استفاده از یک دوربین مادون‌قرمز می‌تواند به‌طور همزمان تا هشت اشیاء مختلف را از فاصله ۱۲۰ متری ردیابی و تشخیص دهد.

فورد می‌گوید این سیستم می‌تواند پس از تشخیص تقاطع و میدان، روشنایی مسیر را توسط چراغ‌های LED ویژه و چراغ‌های مه شکن گسترش دهد. اشیاء هم بر روی صفحه‌نمایش خودرو به‌صورت های‌لایت نمایش داده می‌شود و با توجه به نزدیک بودن جسم و میزان خطر با قاب‌های قرمز یا زرد، نمایش داده می‌شوند.

نایب‌رئیس بخش پژوهشی و مهندسی پیشرفته فورد، کن واشنگتن دراین‌باره می‌گوید:

بسیاری از افرادی که در شب رانندگی می‌کنند، به‌سرعت به کسی یا چیزی که به‌طور ناگهانی در جاده ظاهر می‌شود، واکنش نشان می‌دهند. این سیستم بر پایه دوربین پیشرفته‌ای که در جلو خودرو قرارگرفته و سیستم نورپردازی و روشنایی نقطه‌ای فورد به حصول اطمینان راننده کمک می‌کند و در مورد امکان برخورد به عابران پیاده یا حیواناتی که می‌توانند خطرآفرین باشند سریعاً هشدار می‌دهد.

 سیستم روشنایی هوشمند

 سیستم روشنایی هوشمند

 سیستم روشنایی هوشمند

 سیستم روشنایی هوشمند

منبع:

پدال



نظرات