1. خانه
  2. مقالات
  3. مقالات
  4. انتقال خودرو به پارکینگ توسط پلیس در حضور راننده ممنوع است

انتقال خودرو به پارکینگ توسط پلیس در حضور راننده ممنوع است

4 بهمن 1400
  • 1

شاید برای شما هم پیش امده باشد که با عجله ماشین خود را پارک کرده باشید و بعد از چند ساعت که به محل پارک خودروی خود مراجعه کردید ببینید خودرو نیست! با کمی پرس و جو متوجه میشوید که مامور نیروی انتظامی اتومبیل شمارا به دلیل پارک در محل توقف مطلقا ممنوع، به پارکینگ منتقل کرده است. حالا اگر کمی خوش شانس تر باشید و کمی زودتر به محل پارک خودروی خود برسید با ماشین خود که بین زمین و آسمان معلق شده است مواجه میشوید که قرار است توسط خودروبر پلیس به پارکینگ منتقل شود.  آنجاست که میتوانید اقدامی انجام دهید تا مانع انتقال خودرویتان به پارکینگ شوید.

مطابق تبصره 2 ماده 13 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی «در کلیه موارد، اگر قبل از حمل یا حین حمل آن، مالک خودرو حاضر شود، مأموران مکلفند ضمن صدور قبض جریمه، خودرو را به وی تحویل نمایند.»

پس در این صورت ابتدا آرامش خود را حفظ کنید و از مامور محترم نیروی انتظامی بخواهید که اتومبیل را به شما تحویل دهد. در این شرایط مامور نیروی انتظامی به دلایل مختلفی چون بالا بودن خودرو یا هزینه های جرثقیل حق ندارد که از تحویل خودروی شما امتناع کند.
البته این در صورتی است که خودروی شما به دلایل دیگری چون حمل مواد مخدر یا مشروبات الکلی توقیف نشده باشد. زیرا در این صورت پلیس ملزم به توقیف خودرو خواهد بود.

منبع خودرو


نظرات

  • عباس عباس (4 بهمن 1400 ساعت 16:31)

    پارک خودروها به صورت دوبله که باعث ایجاد مزاحمت برای بقیه و ترافیک می شود چرا باید راحت از آن عبور کرد از فردا هر کسی با خودرو به صورت دوبله پارک و به دنبال کار خود می رود و چند دقیه یک بار به محل پارک مراجعه و در صورت نبود پلیس خودرو را به حال خود می گذارد در همه قوانین مردم می گویند الگو از کشور خارجی گرفته شود ولی در این زمینه قوانین خارجی چرا نباید اجرا شود