درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
به چند دلیل خودرو شاهین در مقایسه با رانا شکست میخوره و ملت هم خوب جواب سایپا رو با نخریدنش دادن که سایپا مدت هاست در به در دنبال یه پیشرانه درست و درمون برای این خودرو هست!!!
اولین و مهمترین ضربه ای که شاهین ازش میخوره پیشرانه بشدت پراستهلاک و ضعیفش هست که همون عین موتور تقویت شده پراید هست که بعدا با اسم M15 از M13 پراید کردن تو تیبا و کوییک و ساینا که دوباره همونو عینا توربو کردن با همون 8 سوپاپ شده موتور M15 توربو شارژ که تپوندن تو شاهین!!!
دومین ضربه ای که این خودرو هست عدم بروز آوری گیربکس بصورت اصولی برای این سگمنت بود. همون تیبایی با ضرایب تراکم دنده یکسان در این خودرو مشاهده میشه که به لطف توربوشارژ کشش و قدرت کافی رو تو دورهای پایین بهتون میده اما با صدای مغز شل کن و شدیدا نیاز به تعویض دنده پی در پی داره که خسته کننده هست.
درسته طراحی این خودرو به نسبت بقیه خودروهای میان رده داخلی واقعا جذاب و امروزی تر هست اما متاسفانه وقتی موتور داغونی داره خریدش توجیه عقلانی نداره! شما ببین با این همه دبدبه و کبکبه شاهین که بالارده سایپا هست محصولش داره با یه میان رده ایران خودرو مقایسه میشه نه با توربوشارژهای ایران خودرو و شکست هم میخوره از بررسی میان رده ها پس نتیجتا یه جای کار شاهین میلنگه که مهمترینش همون پیشرانش 8 سوپاپه پرایدیش هست.
با وجود توربو شدنش اسب بی بخار شاهین تازه رسیده به اسب بخار یه موتور معمولی TU5! گشتاور هم که به لطف توربو رفته بالا اما با این صدای موتور رانندگی باهاش عذاب آوره. یه موتور کم خرج TU5 شانزده سوپاپه با روغن موتور با کیفیت که تنفس طبیعی هم هست و توربو نیست خیلی بهتر و بهینه تر از این شاهین 8 سوپاپ راه میره. شاهین اگه یه موتور درست و درمون بذارن توش مطمئنا قیمتش تساعدی میره بالا اما به این منوال ادامه بدن سالها بعد به خاطرات خیابان های ایران خواهد پیوست!
واقعا اصحاب رسانه در حق شاهین دارن کم لطفی میکنن.
آخه با رانا ؟؟؟؟!
شاهین از دنام جادارتره
شاهین در کلاس سی و در رقابت با تاراست.
هم از لحاظ اتاق و هم از لحاظ آپشن و کیفیت سواری این دو خودرو هیچ سنخیتی باهم ندارن. اختلاف ۲۱ سانتیمتری فاصله محوری این مقایسه رو مضحک میکنه.
سایپا اطس و ساینا در ابعاد رانا قرار میگیرن ک اطلس محصول جدید سایپا برای رقابت با راناپلاس