1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کراس‌اوور جدید فولکس‌واگن تارو رسما معرفی شد

کراس‌اوور جدید فولکس‌واگن تارو رسما معرفی شد

28 خرداد 1397
  • 0

فولکس‌واگن تصاویر رسمی از کراس‌اوور جدید خود که تارو (Tharu) نام دارد را منتشر کرده است. این خودرو صرفاً برای بازار چین در نظر گرفته شده و توسط جوینت ونچر شانگهای-فولکس‌واگن تولید خواهد شد. تارو در اصل نسخهٔ تولیدی مدل نیمه کانسپت Powerful Family SUV محسوب می‌شود که در ماه مارس گذشته رونمایی گردید.

 کراس‌اوور جدید فولکس‌واگن تارو رسما معرفی شد

تارو روی پلت‌فرم مشترکی با اشکودا کاروک ساخته شده و اشتراکات زیادی با آن دارد به‌گونه‌ای که پروفیل جانبی آن تقریباً به‌طور کامل با کاروک یکسان است؛ بنابراین تارو را می‌توان در اصل نسخهٔ ری‌بج شدهٔ اشکودا کاروک دانست. این در حالی است که کاروک هم توسط جوینت ونچر شانگهای-فولکس‌واگن در چین به تولید می‌رسد. تارو اما با 4.45 متر طول، 1.84 متر عرض و 1.63 متر ارتفاع، ابعاد مشابهی با مدل تیگوآن دارد. فاصلهٔ محوری این کراس‌اوور جدید فولکس‌واگن نیز برابر با 2.68 متر است.

 کراس‌اوور جدید فولکس‌واگن تارو رسما معرفی شد

طراحی تارو هم خصوصاً در نمای جلویی بسیار آشنا به نظر می‌رسد چراکه تا حد زیادی به مدل ترامونت (کراس‌اوور فول سایز اطلس در بازار چین با نام ترامونت عرضه می‌شود) شباهت دارد تا جایی که می‌توان آن‌را یک ترامونت کوچک‌شده دانست. وظیفهٔ تارو نیز در بازار چین جذب خریداران جوان به برند فولکس‌واگن است که البته برای این کار مطمئناً به یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مدرن نیاز دارد.

 کراس‌اوور جدید فولکس‌واگن تارو رسما معرفی شد

فولکس‌واگن قصد دارد تارو را با دو موتور مختلف در چین عرضه کند. موتور اول یک نمونهٔ کوچک 1.2 لیتری توربو با 116 اسب بخار قدرت است اما موتور دومی از نوع بزرگ‌تر 1.4 لیتری بوده و 150 اسب بخار قدرت دارد. اشکودا کاروک هم دقیقاً با همین دو موتور در چین عرضه می‌شود. نیروی هردوی این موتورها نیز توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه انتقال پیدا می‌کند. فولکس‌واگن تارو در همین سه‌ماهه با قیمت پایه‌ای در حدود 140 هزار یوآن (22 هزار دلار) در بازار چین عرضه می‌شود.

 کراس‌اوور جدید فولکس‌واگن تارو رسما معرفی شد

منبع پدال


نظرات