1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

25 مرداد 1393
  • 17
  • 14601

این بار سه خودروی آلمانی گرد هم جمع شده‌اند تا هر یک در رقابتی مهم برتری خود را به دو خودروی دیگری دیکته کنند. صحبت از 3 کمپانی نام‌آشنای آلمانی است. BMW M4 کوپه سروصدای زیادی را به پا کرده و دو حریف دیگر یعنی پورشه کیمن و آئودی RS5 اصلاً از این موضوع خوشحال نیستند.

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

 

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

با ورود به پنجمین نسل، سری 3 BMW بزرگ‌ترین شوک را در تاریخ خود تجربه نمود. برای اولین بار از موتور توربوشارژ دار بهره گرفت و دیگر اینکه M3 کوپه وجود ندارد و جانشین خلف آن M4 نامیده می‌شود.M4 جدید یقیناً تمام مؤلفه‌های لازم برای موفقیت را دارد که این موفقیت‌ها با موتوری 425 اسب بخاری، سیستم تعلیق مسابقه‌ای و دیگر اجزا با کارایی بالا به‌دست‌آمده است.

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

اما حالا این رویارویی شرکت‌کننده‌های دیگری نیز دارد. آئودی RS5 با سیستم 4 چرخ متحرک خود همانند گرگی است که هرلحظه در کمین بره‌ای است تا از آن‌یک قربانی سازد! آئودی یک استایل باشخصیت و اتوخورده را به همراه نمای داخلی مجلل و موتوری 8 سیلندر به نمایش می‌گذارد.

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

و اما می‌رسیم به پورشه کیمن S! پورشه همانند آچارفرانسه است! چون توانایی مقابله با هر نوع حریفی را دارد. این پورشه تبدیل به محکی برای سنجش میزان هیجان راننده شده است.

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

حالا آرام باشید و کمربندهای خود را ببندید و نتایج را ببینید!

زیرپوست خودرو

برخلاف ادعاهای موجود مبنی بر کارایی‌های مشابه، این 3 خودرو روش‌های متفاوتی را در زیر کاپوت به‌کاربرده‌اند.BMW از توربوشارژر و طرح موتور جلو و چرخ‌های متحرک عقب استفاده کرده است. نتیجهٔ چنین آرایشی هندلینگ چابک و سرزنده است.

آئودی موتور 8 سیلندر تنفس طبیعی خود را با سیستم 4 چرخ متحرک جفت کرده است اما باید گفت که تجربهٔ رانندگی آن بی‌جان و بی‌روح است. در آخر پورشه از طرح موتور میانی مرسوم خود و موتور 6 سیلندر تخت استفاده کرده است.

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

حالت‌های رانندگی

هر 3 رقیب شرکت‌کننده دارای محدوده‌ای از حالات رانندگی انتخابی هستند اما سیستم استفاده‌شده در BMW گیج‌کننده است. سیستم فرمان، موتور و شاسی دارای حالت‌های جداگانه هستند که شامل حالات اقتصادی، راحت، اسپرت و اسپرت پلاس می‌باشد.

مدل‌های همراه با گیربکس دوکلاچه همچنین 3 استراتژی متفاوت را برای شیفت دنده‌ها به کار می‌برند. شما می‌توانید این روش‌ها را با دکمه‌های M1 و M2 روی فرمان به کار بگیرید. M4 شرایط مکانیکی مشابه با M3 چهاردر را به اشتراک می‌گذارد درحالی‌که موتور 8 سیلندر آئودی به‌صورت گسترده‌تری در RS5 کابریولت،RS4 و R8 استفاده می‌شود. پورشه هم از موتور کیمن در باکستر رودستر بهره گرفته است.

قضاوت نهایی

مقام اول: BMW M4

طرفداران BMW باید هم خوشحال باشند زیرا M4 جدید یکی از بهترین ساخته‌های بخش M تا به امروز است. این خودرو کارایی یک سوپر کار را در قالب یک خودروی 4 سرنشینهٔ شهری ارائه می‌دهد.

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

M4 ارزان نیست اما خودروهای کمی وجود دارند که به ازای هر پوندی خرج آن‌ها می‌شود کارایی و کیفیت خوبی ارائه می‌کنند.

موتور: 6 سیلندر 3 لیتری
قدرت: 425 اسب بخار در
5500rpm گشتاور: 550 نیوتن متر در 1850rpm
گیربکس: 7 سرعتهٔ اتوماتیک/RWD
شتاب صفرتا 96 کیلومتر: 4.5 ثانیه
قیمت پایه/قیمت در زمان تست: 51.245 پوند/67.515 پوند

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

مقام دوم: پورشه کیمن S

این‌یک شکست خفیف برای پورشه است که هنوز استانداردهایی را برای درگیری راننده در سواری خودرو وضع می‌کند.

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

البته باید گفت که کیمن ارزش بالایی برای این کمپانی دارد و موتور کاریزماتیک آن عملکرد خوبی دارد اما این خودرو نمی‌تواند به‌خوبی تمام توانایی‌های خود را در برابر M4 نشان دهد. کیمن در برابر M4 جلب‌توجه کمتری دارد.

موتور: 6 سیلندر تخت 3.5 لیتری
قدرت: 321 اسب بخار در
7400rpm گشتاور: 370 نیوتن متر در 4500rpm
گیربکس: 7 سرعتهٔ اتوماتیک/RWD
شتاب صفرتا 96 کیلومتر: 4 ثانیه
قیمت پایه/قیمت در زمان تست: 51.245 پوند/64.751 پوند

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

مقام سوم: آئودی RS5

آئودی اگرچه در این رقابت نتوانست رتبهٔ درخوری را به دست آورد اما همچنان دوست‌داشتنی و توانا است.

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

موتور تنومند 8 سیلندر آن یک جواهر است و سیستم 4 چرخ متحرک آن به شما اجازه می‌دهد تا بدون توجه به شرایط آب و هوایی لذت خوبی را تجربه نمایید. اما باید بگوییم که در برابر دو رقیب قدر خود نتوانست تمام و کمال قد علم کند.

موتور: 8 سیلندر 4.2 لیتری
قدرت: 438 اسب بخار در 8000rpm
گشتاور: 430 نیوتن متر در 4000rpm
گیربکس: 7 سرعتهٔ اتوماتیک/AWD
شتاب صفرتا 96 کیلومتر: 4.4 ثانیه
قیمت پایه/قیمت در زمان تست: 59.870 پوند/62.640 پوند

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و

رقابت پورشه، آئودی و بی ام و




نظرات

  • فرشاد ک فرشاد ک (19 مهر 1393 ساعت 16:39)

    پورشه رقیب آئودیه

  • مجید دالتون مجید دالتون (14 مهر 1393 ساعت 00:27)

    تواین رقابت واضحه که بنز میبره

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (18 مهر 1393 ساعت 14:11)

    دوست من بنز که در این رقابت شرکت نکرده!

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (8 مهر 1393 ساعت 00:57)

    جای مرسدس بنز واقعا تو این رقابت خالی بوده (مخصوصا AMG). بنز هیولای آلمانه...

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (2 مهر 1393 ساعت 21:40)

    دایره بی.ام.و یک ملخ خوش فرم و در حال چرخش هواپیما است.رنگ آبی یاد آور آسمان است.شرکت موتور سازی بایرن(Bayerische Motor Werke)موتورهای هواپیماهای جنگی را می ساخت که کارخانه هایی را که اکنون در تصاحب دارند بمباران میکردند

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (1 مهر 1393 ساعت 14:42)

    من از نظر طراحی بدنه ابتدا BMW دوم Audi و سوم پورشه را میپسندم و از نظر طراحی داخلی ابتدا BMW و دوم پورشه و سوم Audi را دوست دارم. مرسی از پست زیبایی که گذاشتید.

  • امین سعید امین سعید (29 مرداد 1393 ساعت 14:22)

    بی ام و انصافا تو بعضی مدلاش از پورشه و آئودی بهتره، مخصوصا ام4 در مقایسه با ماشینای هم سطح خودش در پورشه و آئودی....

    عابدینی عابدینی (2 شهریور 1393 ساعت 23:19)

    اوف پورشه ندیدی.

  • عابدینی عابدینی (29 مرداد 1393 ساعت 09:51)

    دوستان اشتباه نکنید این صفر تا صد که برا ماشینا می زنند (البته بجز ماشینای داخلی :D) برای بهترین نوقعیت آب و هوایی و در استحلاک آسفالت و در مسیر مستقیم (درگ) می باشد ولی تو مسابقه واقعی خیلی چیزا مهم تر از شتاب و قدرت می باشد.

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (3 مهر 1393 ساعت 22:28)

    دوست عزیز مثلا چه عواملی مهم از شتاب و سرعت می باشند؟؟. ممنون از توضیحات شما.

    عابدینی عابدینی (20 مهر 1393 ساعت 13:41)

    هندلینگ - ضریب ایرودینامیک - دور موتور و سوپاپا و طراحیه موتور و ...

  • بالیستیک بالیستیک (27 مرداد 1393 ساعت 14:56)

    پیش فرض غلط منجر به نتیجه غلط میشه ، دوتا اسپورت کار چهارصد و خورده ای اسبی با یه پورشه سیصد و خورده ای اسبی !
    واقعا چرا ؟
    صد و ده اسب ضعیفتر بودن اهمیت نداره ؟
    کم مونده تو تست بگن چرا پورشه انقدر موتورش ضعیفه !
    تو این تست باید کررا اس رو میاوردن و اگر میومد بی شک اول بود
    اصلا نیاوردنش که بی ام و - ام 4 اول بشه

  • مهران امانت مهران امانت (26 مرداد 1393 ساعت 08:49)

    شاخ ترین ماشینای آلمانی (y)

  • مهران امانت مهران امانت (26 مرداد 1393 ساعت 08:40)

    همگی عالی هستن

  • ماشین فقط المانی ماشین فقط المانی (26 مرداد 1393 ساعت 07:41)

    3 هیولا از المان ! البته از این سه تا فقط پورشه کیمن تو ایران برا خرید گیر میا که فک کنم از امسال دیگه نمیزارن دیگه واردش کنن

  • نادرتیونینگ نادرتیونینگ (26 مرداد 1393 ساعت 00:10)

    وای خدا از دست این آلمانیا !!!!!! ب ام وو ام4 واقعا ی شاهکاره زیباییه

  • مسیح توربو مسیح توربو (25 مرداد 1393 ساعت 16:17)

    اشتباه این ماشین ها این است که از شتاب 0تا100 را4.5یا کمی بیشتر کرده اند باید3.2ثانیه میشد