1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. احتمال کاهش سرعت مجاز در جاده های کشور

احتمال کاهش سرعت مجاز در جاده های کشور

23 دی 1392
  • 1

رئیس پلیس راهور گفت: در صورتیکه هیات کارشناسی به نتیجه برسند ممکن است حداکثر سرعت در جاده‌های اصلی کشور کاهش می یابد. احتمال کاهش سرعت مجاز در جاده های کشور / اجرای طرح اصلاح سپر کامیون ها

به نقل از مهر، سردار دکتر اسکندر مومنی روز دوشنبه در جلسه کمیته هماهنگی طرحهای ویژه ترافیکی اظهار داشت: اعلام آمار نهایی تلفات رانندگی با پزشکی قانونی است و اعلام آمارهای متناقض اجتناب ناپذیر است چرا که پلیس آمار تلفات سر صحنه، سازمان های امدادی آمار تلفات حین انتقال را اعلام می کنند اما مرجع نهایی اعلام آمار سازمان پزشکی قانونی است.

مومنی با بیان اینکه تلفات رانندگی ۷ درصد کاهش داشته است افزود: امیدواریم این کاهش تلفات را تا پایان سال استمرار دهیم. اگرچه آمارهای سر صحنه و ماموریتها در طرح زمستانی افزایش یافته است و اگر دقت نکنیم این آمارها ممکن است افزایش یابد.

به گفته مومنی، تمامی دستگاههای دخیل در ترافیک باید برای سال آینده طرح جدیدی را طراحی و اجرا کنند چراکه ظرفیتهای موجود و قانون جدید اشباع شده است و اگر بخواهیم همین روند را ادامه دهیم سال آینده یا کاهش تلفات نداریم یا میزان آن اندک است. باید تحول اساسی در این حوزه ایجاد شود و دستور جلسه آینده نیز اعلام نظر دستگاهها و طرحهای جدیدشان است.

وی با اشاره به اینکه در طرح زمستانی امسال در برخی از استانها پس از سالها برف بارید افزود: برخی مسئولان استانی با بارش این برفها غافلگیر شدند اما باید بر اساس دستورالعمل ابلاغی فعالیت کرد تا تمامی استانها آمادگی کامل را داشته باشند. ضمن اینکه استفاده از ظرفیت دستگاههای محلی در مواقع ضروری الزامی است.

رئیس پلیس راهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: اطلاع رسانی در مورد باز بودن یا مسدود شدن راهها بر عهده پلیس است و رسانه ها یا افراد اگر می خواهند در این مورد اطلاعاتی کسب کنkد باید موضوع را از پلیس جویا شوند.

به گزارش مهر ، سردار مومنی در جمع خبرنگاران نیز از کاهش سرعت مجاز در جاده های کشور خبر داد و گفت: هم اکنون حداکثر سرعت در جادهای کشور ۱۲ کیلومتر است که در حال حاضر هیاتی کارشناسی در حال بررسی میانگین سرعت مجاز در جاده ها هستند که اگر به نتیجه برسند ممکن است سال آینده سرعت مجاز در جاده های کشور به ۱۱۰ کیلومتر کاهش یابد. این در حالی است که امکان دارد طرح کاهش سرعت تنها در بخشی از جاده های پرتصادف اعمال شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اصلاح سپر کامیونها گفت: این اصلاح در کامیون های نوشماره اعمال شده است اما برخی خودروهای سنگین در جاده های ما تردد می کنند که بیش از ۴۰ سال از تولید آنها می گذرد و آنها در قالب خودروهای فرسوده قرار می گیرند.

رئیس پلیس راهور در مورد طرح جامع پلیس برای موتورسواران اظهار داشت: یکی از مفاد این طرح اعمال پلاک ملی بود. اقدام دیگری که در حوزه موتورسواران انجام شد لینک تخلفات و نمره منفی به خودروی این افراد بود. اگر فردی که دارای موتورسیکلت است و جریمه اش را پرداخت نکرده این جریمه در سوابق خودرویی این فرد اعمال می شود.

به گفته وی، بیشترین درصد تلفات موتورسواران به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی است که ۷۰ درصد موجب ضربه به مغز و مرگ این افراد می‌شود این در حالی است که اگر این افراد کلاه به سر داشته باشند تا ۸۰ درصد می‌توان جلوی مرگ را گرفت.


منبع مهر


نظرات

  • ali ali (24 دی 1392 ساعت 09:47)

    جاده ها رو ببندین خیال خودتون و مردم راحت کنید