1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. ارایه پیشنهاد عجیب یک نماینده مجلس مبنی بر واردات خودروی کارکرده از افغانستان

ارایه پیشنهاد عجیب یک نماینده مجلس مبنی بر واردات خودروی کارکرده از افغانستان

20 آذر 1397
  • 11

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هم اکنون با وجود اعمال تحریم ها و عدم امکان واردات خودروی صفر کیلومترمی توان خودروهای کم کارکرد را از کشورهایی مانند افغانستان وارد کرد.

محمدرضا منصوری در مصاحبه با رادیو با بیان اینکه تولید قطعات خودرو در کشور به دلیل افزایش ارزش دلار توجیه اقتصادی دارد، افزود: این در حالیست که از تمامی ظرفیت قطعه سازان داخلی استفاده نمی شود حتی برخی از قطعه سازان نیروهای خود را تعدیل کرده اند.

وی ضمن تاکید بر اینکه در شرایط کنونی خودروسازان باید به یاری قطعه سازان بشتابند، اظهار داشت: خودروسازان هیچ کمکی به آنان نمی کنند که عدم پرداخت مطالبات 12 ماهه قطعه سازان خود شاهدی صادق بر این مدعاست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودروسازان می توانند با فروش زمین های خود در کشور و یا کارخانه های وابسته در خارج از کشور که بی دلیل راه اندازی شده کمک رسان قطعه سازان داخلی باشند تا تولید قطعه در کشور دوباره رونق گیرد.

وی با بیان اینکه دولت می تواند در تامین مواد اولیه مانند فولاد قطعه سازان را یاری دهد، گفت: تنها افراد خاصی امسال موفق شدند مواد اولیه خود را از بورس خریداری کنند.

منصوری ضمن اعلام اینکه هنوز قیمت خودرو تعیین نشده است، افزود: واقعیت این است که از طرفی قصد افزایش نرخ خودرو در کشور وجود دارد اما از سوی دیگر با رشد قیمت، حقوق مردم پایمال می شود چرا که بر درآمدها اضافه نشده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه افزایش قیمت خودرو در جامعه اثر روانی نامطلوبی بر جای می گذارد گفت: خودروسازان باید به تعهدات خود در تحویل به موقع خودروها عمل کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هم اکنون با وجود اعمال تحریم ها و عدم امکان واردات خودروی صفر کیلومترمی توان خودروهای کم کارکرد را از کشورهایی مانند افغانستان وارد کرد.

منبع تسنیم


نظرات

  • صادق صادق (22 آذر 1397 ساعت 09:54)

    پیشنهادش اصلا عجیب نیست خیلی هم خوبه..به شرطی که با تدبیر دولتمردان خودروساز چند صد در صد مالیات و گمرکی بهش نبندن !!!

  • احمد احمد (21 آذر 1397 ساعت 15:25)

    علف باید به دهن سران کشوری شیرین بیاد ما هرچه بگیم خوبه چه نتیجه ای میده

  • ببب ببب (21 آذر 1397 ساعت 09:35)

    كار خيلي خوبي است

  • حمید کرمی .کارشناس ارشد اقتصاد ومدیریت حمید کرمی .کارشناس ارشد اقتصاد ومدیریت (21 آذر 1397 ساعت 08:43)

    این پیشنهاد را قبلا کشور های همسایه به شرکت های بیمه ایران پیشنهاد داده بودند.
    ولی آیا وارد کردن کالای مصرفی ودست دوم مقرون به صرفه است . البته باید جلو یکه تازی شرکت های خودرو ساز گرفته شود .
    به نظر بندم بریم از قبرس خر وارد کنیم . زیرا می تواند زیاد شود ودرعین یک کالای سرمایه ای است.

  • علی علی (21 آذر 1397 ساعت 08:42)

    چرا " پیشنهاد عجیب"؟؟؟؟ اتفاقا پیشنهاد بسیار خوب و معقولی هست.خودروسازان با این خودروهای رده خارجشون با جان مردم بازی میکنن خدا نگذره اشون....

  • عرفان عرفان (21 آذر 1397 ساعت 07:38)

    با سلام،

    بسیار فکر خوبی است و میتواند نقش موثری در مهار گرانی خودرو داشت باشد.

  • افشین محمدی افشین محمدی (20 آذر 1397 ساعت 21:23)

    خیلی هم خوبه .خودروهای کارکرده افغانستان پرادو ۲۰۱۲ .سانتاففه .کمری .بنز .ولی با قیمت پراید .تا کی باید مردم برای این دو تا کارخانه بی خاصیت و مافیایی فدا شوند .

  • عباس عباس (20 آذر 1397 ساعت 20:27)

    به نظر من اگه دولت این کار را انجام بده بسیار عالی و دیگه کسی آشغالهای ایرانخودرو و سایپا را نمی خره و همه مردم از این کار استقبال می کنند

  • ایرانی ایرانی (20 آذر 1397 ساعت 19:52)

    با سلام خدمت دوستان،کشنده های ماک که تو ایران هستن الانم خیلی بهتر از کشنده های صفر چینی هستن.من فورد، شورلت، بیوک 20 سال کارکرد رو ترجیح می دم به پراید یا سمند صفر، هم به لحاظ ایمنی هم امکانات، اما متاسفانه سیاست بر خلاف رفاه و آسایش ملت هست. در ضمن اگه بحث اشتغال هستش سالی 20 هزار کشته و بیش از 50 هزار معلول داریم که نصف اینا به خاطر ماشین بی کیفیت هستش به عبارتی 35 هزار نفر شهید راه سیاست می شن، طرف بیکار باشه بهتر از کشته شدن هست

  • arman arman (20 آذر 1397 ساعت 17:58)

    خجالت هم خوب چیزیه.....اونقدر ملت رو ضعیف کردین که حالا پیشنهاد می دین از افغانستان اونم خودرو دست دوم بیاریم ...شرمت باد

  • امیر امیر (20 آذر 1397 ساعت 13:04)

    آره...
    از افغانستان خودرو دست دوم وارد کنیم خیلی هم خوبه. از آشغالهای داخلی خیلی بهتره
    مملکت ما که با سیاستهای آقایون به فنا رفته دیگه، تا چند وقت دیگه از اعراب سعودی هم پست تر میشیم. افغانستان که گل سرسبده...
    فقط یه نکته:
    اون 2500 سال از این 40 سال جداست کاملا