1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی مرسدس SLR ویژن کانسپت، تجسم مدرن یک گرند تور

معرفی مرسدس SLR ویژن کانسپت، تجسم مدرن یک گرند تور

معرفی مرسدس SLR ویژن کانسپت، تجسم مدرن یک گرند تور + تصاویر
24 آذر 1397
  • 0

آیا مرسدس بنز SLR مک لارن را به یاد می‌آورید؟ این خودرو هنوز هم جزو زیباترین و نمادین‌ترین گرند توررهای دهه‌ی قبل است. خودروی یاد شده که با همکاری مرسدس بنز و مک لارن توسعه یافته در سال 2010 و پس از تولید 2157 دستگاه بازنشسته شد.

2.jpg
این روزها مرسدس کاملاً مشغول تولید مدل‌های گوناگون از جمله هاچبک های اسپورت، لیموزین لوکس و البته چندین شاسی‌بلند است. این خودروساز آلمانی حتی در حال برنامه‌ریزی برای تولید نسخه‌ی قوی‌تر بلک سریز از سوپرکار AMG GT بوده اما در این میان هیچ خبری از احیای SRL به گوش نرسیده است.

3.jpg
خب این به معنی محدود بودن ذهن و خیال ما نیست. خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید رندرهایی از مرسدس SLR جدید است. همان‌گونه که مشاهده می‌کنید این خودرو شبیه مدل واقعی بوده و انگار قبلاً تولید شده است.

4.jpg
طراحی خودرو دارای فرم‌های مرسوم SLR بوده و البته حالت امروزی‌تری به خود گرفته است. شما به سادگی می‌توانید اورهنگ عقب را ببینید که حتی کوتاه‌تر شده است. نمای جلو نیز احتمالاً شلوغ بوده اما هنوز هم با کلیت طرح همخوانی دارد.

6.jpg
یکی از جالب‌توجه‌ترین ویژگی‌های این کانسپت مجازی سیستم اگزوز است که درست همانند نسل قبل SLR از خروجی‌های بیرون زده از کناره‌ها بهره می‌برد. این یکی از شناخته‌شده‌ترین و متمایزترین ویژگی‌های SLR می‌باشد.


این کانسپت می‌تواند از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی مرسدس با قدرت زیاد بهره ببرد. اگر به این مجموعه یک پیشرانه الکتریکی هم اضافه کنید یک SLR قلدر که به ویژگی‌های نسل پیشین وفادار است خواهید داشت.

منبع پدال


نظرات