1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی رسمی مرسدس بنز GLB در مدل 2020 + عکس

معرفی رسمی مرسدس بنز GLB در مدل 2020 + عکس

22 خرداد 1398
  • 0

مرسدس بنز از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد. مرسدس بنز GLB ، جدیدترین کراس اور مرسدس است که بر پایه پلت فرمی مشترک‌ با مدل A کلاس طراحی شده است هر‌چند فاصله بین محورها نسبت به هاچ بک A کلاس اندکی بیشتر‌است.

مرسدس بنز GLB که با فرم جعبه‌ای و جزییاتی مدرن و به روز در بدنه طراحی شده، از طرح بدنه خشن و صریح برخوردار است. البته این شاسی‌بلند آلمانی که در مدل استاندارد بصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود به دلیل اُوِرهَنگ جلو یا فاصله پوزه خودرو تا مرکز چرخ جلو در نمای جانبی از تناسباتی جذاب برخوردار نیست. ضمن اینکه بطور کلی نباید در فرزند تازه متولد مرسدس به دنبال یک طراحی خاص و خیلی جذاب باشید تا حدی که مجله اتوبیلد آلمان آنرا یک مرسدس با استایلی کم هیجان نامگذاری کرده است.

2.jpg 

مرسدس بنز GLB اولین کراس اور کامپکت گروه دایملر است که بصورت هفت نفره طراحی و تولید میشود ( هرچند میزان راحتی سرنشینان ردیف سوم‌ تا زمان تست از سوی مجلات خودرویی قابل قضاوت نیست ) اما به نظر میرسد فضای سر ، شانه و زانو برای ردیف اول و دوم مناسب و کافی باشد.

3.jpg 

نکته جالب اینکه مرسدس برای تمامی سرنشینان ( حتی ردیف سوم ) جالیوانی و پورت USB در نظر گرفته است. در طراحی کابین و داشبورد همانند همزادش مرسدس A کلاس، با طرحی مدرن و دیجیتالی روبرو هستیم. یک صفحه کلاستر با نمایشگر هفت اینچی و نیز استفاده از صفحه نمایش دوم در همین سایز برای کنسول میانی نمایی مدرن و جذاب به کابین خودرو بخشیده است. بررسی بیشتر فضای اتاق گویای کیفیت ساخت بالا و مواد بکار رفته تحسین برانگیز است.

4.jpg 

در GLB فاصله محورها حدود پنج اینچ از GLA بیشتر‌است و علیرعم محل قرارگیری دیفرانسیل خودرو ( جلو ) فضای داخلی مناسبی را به سرنشینان ارائه میدهد.

مرسدس برای GLB یک نسخه فورماتیک با سیستم‌انتقال قدرت به چهار‌چرخ نیز در نظر‌گرفته که بنظر میرسد مشتریان بیشتری را بخود جذب میکند.

6.jpg 

مرسدس بنز GLB در هر دو نسخه دیفرانسیل جلو و چهار چرخ متحرک فورماتیک به‌موتور دو لیتری توربوشارژ چهارسیلندر ۲۳۱ اسب بخاری مجهز است.

منبع هفت صبح


نظرات