1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ثبت رکورد فروش 1 میلیون دستگاه هیوندای توسان در آمریکا + قیمت

ثبت رکورد فروش 1 میلیون دستگاه هیوندای توسان در آمریکا + قیمت

29 اردیبهشت 1399
  • 0

درست پیش از معرفی نسل جدید توسان، هیوندای اعلام کرد این کراس اوور به رکورد مهمی در بازار خودروی آمریکا دست یافته است. طبق گفته‌ی این خودروساز کره‌ای، شاسی‌بلند محبوب توسان از زمان معرفی در سال 2004 تاکنون به فروش 1 میلیون دستگاه دست یافته است. به این ترتیب توسان پس از گذشت 16 سال از حضور در آمریکا توانسته چنین رکوردی را برای خود بر جای بگذارد.


از سال 2004 تاکنون دو نسل جدید از توسان در سال‌های 2010 و 2016 عرضه شده و انتظار می‌رود چهارمین نسل آن نیز امسال معرفی شود. توسان پرفروش‌ترین شاسی‌بلند هیوندای بوده و فروش ماه آوریل آن نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد 7 درصدی را نشان می‌دهد. در آوریل امسال بیش از دو سوم فروش کل هیوندای از خودروهای شاسی‌بلند بوده است.

Hyundai-Tucson_N_Line-2019-.jpg
با قیمت پایه 23550 دلاری، هیوندای توسان گزینه مناسبی بوده و با دو پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری 161 اسبی و 4 سیلندر 2.4 لیتری 181 اسب بخاری عرضه می‌شود. صرف‌نظر از تریم انتخابی، هر پیشرانه با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک همراه می‌شود. نیروی پیشرانه به‌صورت استاندارد به چرخ های جلو فرستاده می‌شود اما می‌توان با پرداخت هزینه اضافی سیستم چهار چرخ محرک را سفارش داد.


آینده‌ی توسان روشن است زیرا انتظار می‌رود نسل جدید این خودرو با ظاهر برجسته و متمایز معرفی شود. هیوندای اخیراً زبان طراحی جدیدش را در محصولاتی همچون الانترا و سوناتا بکار گرفته و ما نیز بی‌صبرانه منتظر پرده‌برداری از توسان جدید هستیم تا ببینیم این خودرو چه حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت.


طبق شنیده‌ها توسان جدید از همان طراحی جداگانه چراغ‌های دیده شده در کنا و پالیسید استفاده خواهد کرد. چراغ‌های عقب نیز با نواری نورانی به همدیگر متصل خواهند شد.

2020-hyundai-tucson-n-line-pack.jpg
گفته می‌شود زیر کاپوت این خودرو پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری با قدرت 191 اسب بخار قرار می‌گیرد. احتمالاً نسخه هیبریدی این خودرو نیز با همان پیشرانه 2 لیتری الکتریکی شده سوناتا هیبرید تولید خواهد شد. هیوندای زمان معرفی توسان جدید را اعلام نکرده اما انتظار داریم این خودرو اواخر سال جاری پدیدار شود.

منبع پدال


نظرات