1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. برای چندمین بار قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت واگذار شد

برای چندمین بار قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت واگذار شد

29 اردیبهشت 1399
  • 4

معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه قیمت‌گذاری خودرو بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار به شورای رقابت واگذار شده است، گفت: البته باید اصلاح قیمتها نیز با یک نرخ منطقی و واقعی اتفاق بیفتند تا حاشیه بازاری وجود نداشته باشد.

مهدی صادقی نیارکی در خصوص اعلام قیمت‌های جدید خودرو در سال 1399، بیان کرد: در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار مسئولیت تعیین دستورالعمل و اعلام قیمت‌ها به شورای رقابت واگذار شد و شورای رقابت با جلساتی که برگزار کرده است باید قیمت خودروها را اعلام کند.

وی اضافه کرد: باید منتظر بمانیم تا خودروهایی که مشمول تعیین قیمت هستند از سوی شورای رقابت اعلام شوند تا خودروسازان بتوانند بر اساس این دستورالعمل و قیمت‌های مرکز ملی رقابت اقدام لازم انجام دهند.

معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص برنامه‌های کنترل بازار نیز بیان کرد: در کمیته خودرو که ذیل ستاد تنظیم بازار است، تصمیماتی را در راستای تنظیم بازار خودرو از لحاظ نحوه فروش خودرو و نحوه ثبت‌نام با هدف عدالت در توزیع و واقعی کردن تقاضا اتخاذ کردیم.

وی در خصوص این محدودیتها ادامه داد: صرفا هر کدملی مربوط به افراد بالای 18 سال می تواند خرید داشته باشد و متقاضی در 36 ماه گذشته نباید از هیچ کدام از خودروسازان خرید کرده باشد و اگر خودروهای موجود تا 3 ماه برای سرویس اولیه ( گارانتی) مراجعه نداشته باشد گارانتی آنها لغو می شود.

سیاست وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار واقعی کردن طرف تقاضا است

معاون امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: سیاست وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار واقعی کردن طرف تقاضا است و البته باید اصلاح قیمت ها نیز با یک نرخ منطقی و واقعی اتفاق بیفتند تا حاشیه بازاری وجود نداشته باشد و مجموعه سیاست‌ها سبب عدالت در توزیع و کاهش تقاضا می‌شود.

ارایه فرصت برابر به همه متقاضیان واجد شرایط در در شیوه‌های جدید توزیع و فروش خودرو

صادقی نیارکی اضافه کرد: در شیوه‌های جدید توزیع و فروش خودرو فرصت برابر به همه متقاضیان واجد شرایط داده می شود و اطلاعیه های فروش فوق العاده خودرو نیز بزودی منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: تحویل خودرو در فروش فوق العاده سه ماهه و در پیش فروش یکساله خواهد بود و با مشارکت در تولید یکساله و دوساله زمینه حضور متقاضیان را در یک فضای عادلانه و با رعایت حقوق مصرف کنندگان ایجاد می‌کنیم.



نظرات

  • شهاب شهاب (1 خرداد 1399 ساعت 16:14)

    آری .بعد از یک ماه دیگر بازقیمتها بالاخواهد رفت این اقدامات موقتی است برای گور زدن مردم .هیچ خود رویی قیمتش پایین نخواهد آمد بلکه گران هم خواهدشد

  • aaaa aaaa (29 اردیبهشت 1399 ساعت 22:43)

    مدیران ایران خودرو و سایپا شما دیگه چه رویی دارید.مگه تو اون جلسه ای که اعلام شد ایران خودرو 10 درصد و سایپا23درصد افزایش قیمت خواهند داشت،حضور نداشتید و به توافق نرسیدید ؟؟؟!!!بازم دنبال بهانه میگردید و مجددا اعتراض کردید.درسته اعتراض شما بجاست بخاطر اینکه مردم ساده همچنان پول بدای خرید پراید 90 میلیونی پرداخت میکنند. پس چرا باید قیمت کارخانه رو 46میلیون اعلام کنید قیمتی که دنبالش هستید 60میلیون هست البته برای پراید نعش کش...

  • جسین جسین (29 اردیبهشت 1399 ساعت 22:41)

    خودتان قضاوت کنید ! با وضعیت کرونایی بودن شهرها و خانه نشین شدن مردم و بسته بودن مراکز تفریحی و اقامتی و جلوگیری از مسافرت مردم، چطوری یک ماشین که کارکرد نداشته جهت استفاده ازگارانتی به نمایندگی بره با این گرانی بنزین واقعا حیف است برای اینکه زودتر به گارانتی بره فقط تو خیابانها بی هدف به دور دور بازی برای اینکه کیلومتر اضافعه کنه راه بیفته!

  • مجتبی مجتبی (29 اردیبهشت 1399 ساعت 17:05)

    این میندازه واسه اون و اون میندازه واسه این، این وسط مردم هم به... خدا میدونه باز چه نقشه ای تو سرشونه