نیسان پس از وعدهووعیدهای فراوان سرانجام رسماً نسل جدید کراساوور روگ (در بازارهای خارج از ایالاتمتحده ایکستریل) را معرفی کرده است. هرچند نسل جدید این خودرو بر اساس فرمول موفق نسل کنونی ساخته شده اما نیسان وعده داده است که روگ جدید ایمنتر و کاربردیتر خواهد بود. نسل قبلی روگ سال گذشته در کلاس خود سومین کراساوور پرفروش بازار آمریکا بود اما این نسل کاملاً سالخورده شده و حالا نسل جدید با بهبود راحتی داخلی و برخورداری از تکنولوژیهای مدرن میخواهد راه موفق سلف خود را ادامه دهد.
با توجه به اینکه پیشازاین تصاویر مختلفی از نسل جدید روگ افشا شد، میدانستیم که این کراساوور جدید ژاپنی چه شکلی خواهد بود. در بخش جلویی خودرو شاهد جلوپنجرهٔ V-Motion هستیم که به سبک نسل جدید کراساوور کوچکتر جوک، توسط چراغهای جلوی دوقسمتی احاطه شده و نمای جذابی را ایجاد کردهاند. در پروفیل جانبی هم طرح سقف شناور جلبتوجه میکند درحالیکه چراغهای عقب با اینکه مدرنتر شدهاند اما همچنان شباهت خود با چراغهای نسل کنونی را حفظ کرده و نشان میدهند که با یک روگ طرف هستیم.
نسل جدید روگ اما کمی کوچکتر از نسل کنونی شده است بهگونهای که از طول آن ۴۳.۲ میلیمتر، از فاصلهٔ محوری ۲.۵ میلیمتر و از ارتفاع آن ۵۳.۳ میلیمتر کاسته شده است. این کراساوور جدید بر اساس نسخهٔ جدیدی از پلتفرم CMF-C/D نیسان ساخته شده و بهوضوح بیشتر روی جذب خانوادهها تمرکز دارد تا رانندهها فردی. بااینحال روگ مدل ۲۰۲۱ رانندگی سرگرمکنندهتری نسبت به نسل قبلی دارد چراکه سیستم فرمان آن سریعتر شده و سیستم تعلیق چند اتصالی عقب آن اصلاح شده است.
علیرغم فاصلهٔ محوری کوتاهتر، روگ در داخل جادارتر شده است بهگونهای که حالا در عقب ۱۵.۲ میلیمتر فضای پا و ۱۷.۸ میلیمتر فضای سر بیشتری ارائه میکند. در نسل جدید اما دیگر خبری از صندلیهای ردیف سوم نیست و روگ صرفاً بهصورت پنجنفره و با دو ردیف صندلی ارائه میشود. همچنین در این نسل حجم صندوق بار هم از ۱۱۱۳ لیتر قبل به ۱۰۳۳ لیتر کاهش پیدا کرده است اما اگر صندلیهای عقب خوابانده شوند، حجم کل صندوق به ۲۱۰۰ لیتر افزایش پیدا میکند که از ۱۹۸۰ لیتر قبل بیشتر است. همچنین دهانهٔ صندوق بار هم بزرگتر و مربعتر از قبل شده است. چه صندلیهای عقب باز باشند چه خوابیده، روگ جدید بعد از هوندا CR-V و تویوتا رافور، سومین صندوق بار بزرگ در کلاس خود را ارائه میکند.
در داخل روگ مدل ۲۰۲۱ یک صفحهنمایش هشت اینچی بهصورت استاندارد برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه میشود که از اپل کارپلی و اندروید اتو هم پشتیبانی میکند درحالیکه یک نمایشگر نُه اینچی با وضوح بالاتر هم قابل سفارش خواهد بود که از ناوبری ماهوارهای داخلی هم برخوردار است. علاوه بر این، صفحه آمپر استاندارد خودرو نیز بزرگتر شده و حالا یک نمونهٔ هفت اینچی جایگزین نمونهٔ پنج اینچی قبلی شده است. در همین حال، در تیپهای پلاتینوم، یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی به همراه نمایشگر سربالای ۱۰.۸ اینچی ارائه میشود. در کنسول مرکزی روگ هم یک شیفتر دندهٔ الکترونیکی کوچک به همراه پورتهای USB تایپ A و C جای گرفتهاند.
پرچمدار خانوادهٔ نسل جدید روگ تیپ جدید پلاتینوم است که به تودوزی چرمی، دوخت لوزی شکل، رنگ داخلی منحصربهفرد، دستیار ProPilot، اپل کارپلی بیسیم، پد شارژ بیسیم، سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو، نورپردازی داخلی و… مجهز است. تیپهای پایینتر مثل SL و SV هم از رینگهای ۱۹ اینچی، صندلیهای چرمی، سقف پانورامیک و درب صندوق اتوماتیک برخوردار هستند. جدیدترین نسخه از سیستم ایمنی ProPilot که در روگ ارائه شده از راداری با بُرد بیشتر و دوربینی با حوزهٔ دید گستردهتر سود میبرد و به لطف بهروزرسانی سیستم دنبال کنندهٔ خطوط جاده، حالا بهتر میتواند خودرو را بین خطوط نگه دارد.
نیسان برای نسل جدید روگ یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی را در نظر گرفته که برای اولین بار در نسل جدید سدان آلتیما مدل ۲۰۱۹ معرفی شد. این موتور که ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد، به یک گیربکس CVT متصل شده است. گفته شده روگ با این قوای محرکه در نسخهٔ دیفرانسیل جلو در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی بین ۷.۸ تا ۸.۱ لیتر و در نسخهٔ چهارچرخ محرک بین ۸.۱ تا ۸.۴ لیتر بنزین مصرف میکند. این کراساوور کامپکت جدید ظرفیت بکسل ۶۱۰ کیلوگرم را دارد که در کلاس خود کمترین است. نسل جدید نیسان روگ مدل ۲۰۲۱ از پاییز آینده راهی نمایندگیهای فروش در سراسر ایالاتمتحده خواهد شد.