1. خانه
  2. اخبار
  3. خودروهای آتی بازار
  4. آغاز تولید آزمایشی خودرو K132 در شهریور امسال

آغاز تولید آزمایشی خودرو K132 در شهریور امسال

8 تیر 1399
  • 5
  • 14485

 

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو از تولید آزمایشی محصول پروژه K132 در شهریور امسال خبر داد و گفت: 70 دستگاه از این خودرو برای دریافت بازخوردهای حوزه طراحی به سازندگان تولید خواهد شد.

کیانوش پورمجیب با بیان این‌که این پروژه با اتکا به توان مهندسی و ساخت داخل به تولید می‌رسد، گفت: استانداردهای مختلف ایمنی و زیست محیطی در این محصول اجرا خواهد شد.

وی افزود: در خرداد ماه امسال تعدادی از بدنه این خودرو ساخته شد تا بازخوردهای لازم در طراحی را از سازندگان دریافت کنیم. با تامین قطعات و اعمال بهبودهای لازم، وارد فاز تولید آزمایشی خواهیم شد.

وی از تقسیم بندی این خودرو در ۵ مگاماژول بدنه، شاسی، قوای محرکه، الکترونیکال و تزئینات خبر داد و گفت: با کار گروهی تعریف شده میان ساپکو، مهندسی و تولید ایران خودرو، لجستیک و همدلی سازندگان این پروژه را جلو می بریم.

وی ضمن ارایه توضیحاتی درباره ویژگی های مختلف فنی و ظاهری خودرو گفت: برخی از شاخص‌های ایمنی برای نخستین بار در صنعت خودروی کشور، در محصول جدید ایران‌خودرو به اجرا درمی آید. این خودرو بیش از ۹۰ درصد داخلی سازی شده است. در شهریورماه با تولید آزمایشی، بازخوردهای احتمالی را نیز دریافت خواهیم کرد و تولید از اواخر سال شروع می‌شود.

130.jpg

پورمجیب تصریح کرد: تلاش شده تا از سرمایه‌گذاری‌های قبل در این پروژه استفاده شود و سرمایه‌گذاری جدید زیادی صرف نشده است.

وی افزود: هم زمان، ۹۷ تست صحه‌گذاری را برای اجرای استانداردهای اجباری و کارخانه ای انجام می‌دهیم تا در زمان مقرر مجوز شماره‌گذاری محصول را دریافت کنیم.

مدیر پروژه K132 خاطرنشان کرد: در مرحله صنعتی‌سازی محصول قرار داریم و اقدامات مختلفی در سالن‌های بدنه، رنگ و مونتاژ و همچنین قالب سازی صورت گرفته تا محصول جدید مطابق با برنامه‌زمان‌بندی به بازار عرضه شود.

وی در پایان اظهار کرد: بدون همدلی و همراهی مجموعه زنجیره تامین و واحدهای مرتبط با ایران‌خودرو تحقق این پروژه امکان‌پذیر نخواهد بود. امیدواریم با کار گروهی، اقدامی انقلابی و جهادی را که آغاز کرده‌ایم به پایان ببریم تا در سال جهش تولید قدم تاثیرگذاری برای کشور برداریم.

 

 

 

 




نظرات

  • علی علی (8 تیر 99 ساعت 23:29)

    یه سمندون غمگین و عبوس تر دیگه ...بابا ول کنید دیگه بخدا خسته و افسرده شدیم با این محصولات بی کیفیت و غیر استاندارد و تکراری... شاسی و تعلیق و ...همون ۴۰۵ فقیده ...نشون به اون نشون که با خاتمه تولید پیکان الان موتور و گیربکس شریفشو زیر پالون وانت آریسان ب خورد ملت میدین آغا واردات دست دوم خارجی از افغانستان و عراق رو آزاد کنید بابا تو عراق یارو با تویوتا ۴/۵ هندونه میفروشه....کمپین نه به ایران خودرو خوب جواب میداد که با زرنگی اون وام گزایی خرید خودرو رو را انداختن....کو گوش شنوا کم کشته نداده محصولات این دو ابر خودرو ساز!!!

    ناشناس ناشناس (10 تیر 99 ساعت 11:23)

    جناب محترم این خودرو بر اساس پلترفرم pf1 پژو سیتروئن ساخته شده که یک پلترفرم بروز هستش و هیچ ربطی به ۴۰۵ نداره

  • سعید سعید (8 تیر 99 ساعت 18:06)

    اگر یه عکسی کامل هم از داخلش می گرفتید و به مردم نشون می دادید بد نبود مردم نباید داخلش رو ببینند که امکانات داره نداره داخلش چه جوریه داخل خودرو مهم است نه بیرونش .

  • مصطفی مصطفی (8 تیر 99 ساعت 12:50)

    سلام در بحث طراحی ایران خودرو خیلی بهتر شده خصوصا در طراحی سپر ها،از دنا خیلی بهتر و جوان پسند تره.طراحی یک تکه چراغ عقب بیشتر برای ماشین های سگمنت بالاتر هست در این سگمنت این نور هم راننده عقب رو اذیت میکنه هم اگر بشکنه یا کوچکترین آسیبی ببیند هزینه زیادی روی دست صاحبش می گذارد.در کل تو بحث طراحی خیلی بهتر شدن امیدوارم یک اسم خوب ایرانی براش انتخاب کنند.

    محمد محمد (8 تیر 99 ساعت 16:17)

    دمت گرم موافقم. بعضی فقط بلدن ایراد بگیرن. جلوش خیلی قشنگه عقبش نه زیاد. فقط خدا کنه کیفت و قیمتش خوب باشه