1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. آغاز تولید آزمایشی خودرو K132 در شهریور امسال

آغاز تولید آزمایشی خودرو K132 در شهریور امسال

8 تیر 1399
  • 16

 

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو از تولید آزمایشی محصول پروژه K132 در شهریور امسال خبر داد و گفت: 70 دستگاه از این خودرو برای دریافت بازخوردهای حوزه طراحی به سازندگان تولید خواهد شد.

کیانوش پورمجیب با بیان این‌که این پروژه با اتکا به توان مهندسی و ساخت داخل به تولید می‌رسد، گفت: استانداردهای مختلف ایمنی و زیست محیطی در این محصول اجرا خواهد شد.

وی افزود: در خرداد ماه امسال تعدادی از بدنه این خودرو ساخته شد تا بازخوردهای لازم در طراحی را از سازندگان دریافت کنیم. با تامین قطعات و اعمال بهبودهای لازم، وارد فاز تولید آزمایشی خواهیم شد.

وی از تقسیم بندی این خودرو در ۵ مگاماژول بدنه، شاسی، قوای محرکه، الکترونیکال و تزئینات خبر داد و گفت: با کار گروهی تعریف شده میان ساپکو، مهندسی و تولید ایران خودرو، لجستیک و همدلی سازندگان این پروژه را جلو می بریم.

وی ضمن ارایه توضیحاتی درباره ویژگی های مختلف فنی و ظاهری خودرو گفت: برخی از شاخص‌های ایمنی برای نخستین بار در صنعت خودروی کشور، در محصول جدید ایران‌خودرو به اجرا درمی آید. این خودرو بیش از ۹۰ درصد داخلی سازی شده است. در شهریورماه با تولید آزمایشی، بازخوردهای احتمالی را نیز دریافت خواهیم کرد و تولید از اواخر سال شروع می‌شود.

130.jpg

پورمجیب تصریح کرد: تلاش شده تا از سرمایه‌گذاری‌های قبل در این پروژه استفاده شود و سرمایه‌گذاری جدید زیادی صرف نشده است.

وی افزود: هم زمان، ۹۷ تست صحه‌گذاری را برای اجرای استانداردهای اجباری و کارخانه ای انجام می‌دهیم تا در زمان مقرر مجوز شماره‌گذاری محصول را دریافت کنیم.

مدیر پروژه K132 خاطرنشان کرد: در مرحله صنعتی‌سازی محصول قرار داریم و اقدامات مختلفی در سالن‌های بدنه، رنگ و مونتاژ و همچنین قالب سازی صورت گرفته تا محصول جدید مطابق با برنامه‌زمان‌بندی به بازار عرضه شود.

وی در پایان اظهار کرد: بدون همدلی و همراهی مجموعه زنجیره تامین و واحدهای مرتبط با ایران‌خودرو تحقق این پروژه امکان‌پذیر نخواهد بود. امیدواریم با کار گروهی، اقدامی انقلابی و جهادی را که آغاز کرده‌ایم به پایان ببریم تا در سال جهش تولید قدم تاثیرگذاری برای کشور برداریم.

 

 

 

 



نظرات

  • آرین آرین (20 تیر 1399 ساعت 12:57)

    1_وقتی بجای دو قطعه چراغ سه قطعه چراغ میزارید یعنی هم هزینه رو سه برابر میکنید هم جیب صاحب
    ماشینو خالی تر
    2_وقتی ماشینو بدون نام دقیق و با نام پروژه معرفی و به گفته نا ایمن خودتون شروع به تولید میکنید دارید رسما مردم رو سرکار میزارید یا خر میکنید
    3_وقتی یه گروه طراحی میارید برای طراحی و بجای طراحی پایه ای یک طراحی کپی و فیس لیفت شده انجام میدید به معنی این کار هست که دارید خودروهای خارجی رو اصلاح میکنید و با طرح اونا با خودشون رقابت میکنید و این کار غیر ممکنه و هرگز به درد نمیخوره وفقط به تیم طراحی پول علکی میدید
    3_وقتی به این ماشین نگاه می کنید احساس میکنید که ماشین ترکیبی از ماشین های چینی ، آمریکایی و به ویژه با این فرم صدانش فراسنویه
    4_وقتی به مشخصات نه چندان دقیق ماشین نگاه میکنید احساس میکنید که دوباره محصولی مثل رانا و دنا تو راه که سیستم زیر کاپوت و تکراریه و قراره دوباره از بقیه ماشین هایی نظیر 405 استفاده بشه
    5_تنها نکته خوب این ماشین اینه که از آرایش غلیظ دنا پلاس درس گرفتید و چراغ های این ماشین کمی ساده تر و دل پسند تر
    6_ یک سوال که پیشمیاد اینه که چجوری با اینکه شما ماشیناتون رو تو هیچ موسسه ی مطمئنی مثل انکپ و یورو تست نکردین بازم حرف ار ایمنی بالا میزنید
    7_ وقتی با این سیکل معیوب قیمت گذاری ماشین تولید میکنید قیممت این ماشین در بهترین حالت بالای 200 میلیون میشه و قیمتش برای پولدارا مناسبه
    8_ حتی دلیل طراحی این ماشین مخص نیست که برای
    رقابت با رفقای چینیه یا برای پر کردن جای خالیه ماشینای وارداتی یا میخوایید خود نمایی کنید یا دهن مردم رو ببندین
    همه الان منتظر اسم این ماشینن و بیشتر از همه منتظر K132 پلاس هستن همون که از آخر اسم K132 پیداست عدد 132 خیلی به چشم میاد و احتمال داره موقع تحویل بجای K132 یه132 تحویل بگیرید

    به هر حال با این همه سرو صدا تو سایت ها همه چشم به راه اند که مثل رانا دنا و.... از این ماشین هم جوک بسازن مثل( اولی رانا ، دومی دنا ، سومی نانا ) که نشان از اسم K132 هستش

    شهرام شهرام (17 آبان 1399 ساعت 20:38)

    سلام دوستان انتقاد خوب است ولی غر زدن و سیاه نمائی دل را چرکین و حال را خراب میکند

  • فواد فواد (14 تیر 1399 ساعت 21:53)

    اینم ماشین جدید ایران خودرو هنوز براش اسم نزاشتن تولید میکنن میان از ازرای 2019چراغای عقبشو درست مینن بعد میان میبینن بدنه نمیتونن تولید کنن از پژو 301گرفتن بعد میان چراغای جلو رو بر مبنای سبک کیا در میارن یه دی لایت 5 سانتی میزارن بعد میان فضای داخلی رو از ماشین های متفاوت میکنن میزارن بعد یه مدت میان و میگن مردم عزیز بشتابید خودروی تمام ایرانی بخرید تا تموم نشده اره اینه جهش تولید ما یه ماشین تمام کپی رو به مردم با قیمت فضایی میفروشن بعدش که صدای مردم برای کیفیت و اپشن در میاد میان میگن که یه مدل پلاس در حال تولیده در حالی که میتونن همونو از اول درست کنن چون میدونن میتونن مدل پلاس رو گرون تر از قبلی بفروشن درست مثل دنا افرین مافیای ایران...

  • علیرضا علیرضا (13 تیر 1399 ساعت 19:41)

    خودروی جدید ایران خودرو بسیار شیک و مدرنه ولی به لحاظ تقریبی شبیه به طراحی خودروی آمریکایی دوج شارژر وخیلی کم از نظر جلو پنجره و اخمو بودن ترکیب چراغهای جلو و جلو پنجره شبیه به محصولات شورولت و الدزمبیله. چراغهای پشت شبیه به محصولات جدید رنو. مقداری شبیه به گرندجو ((آزرا ۲۰۱۸)) و گالانت میتسوبیشی ۲۰۰۰ ۱۹۹۸ هست. خطوط بغل و شکل سپر جلو مهر تایید تقریبا انحصاریه ایران خودرو و تزیینات داخل اتاق هم که رو نمایی نشده. در مجموع طراح کی ۳۲۳ مجموعه ای از طرحها رو تقریبا با سلیقه و شیک ولی با هارمونی بالا امضا کرده.امید که قیمت این مولود جدید وطنی مثل دنا سرسام آور نباشه.انشالله. ومن الله التوفیق

  • مصرف کننده مصرف کننده (13 تیر 1399 ساعت 04:09)

    سمند را تغییر قیافه دادن از آرم ماشین مشخصه تمام قطعات فنی و جلوبندی و موتری و سیم کشی و ای سی یو و ای بی اس سمندی برای همین تولیدش داخلی هستش

    سینا سینا (22 مهر 1399 ساعت 13:46)

    داداشی لطفا چیزی نمیدونی نطر نزا این گلتفرم پزو 301 عه با پوسته جدید ک البته تفاوت زادی ندارن
    اینرو مدیر عامل گفته و از ظاهرم میشه فهمید

    سیاوش سیاوش (22 آذر 1399 ساعت 23:12)

    این حرف شما اینو میرسونه که بنز برای هر مدلش یک ارم بزنه مگه میشه هر روز یک مدل باشه این ارم برند ایرانخودرو هست و خوب و بد باید روی محصولاتش باشه مگر عزیز خلاقی مثل شما این ارم رو ارتقا بده

  • علی علی (8 تیر 1399 ساعت 23:29)

    یه سمندون غمگین و عبوس تر دیگه ...بابا ول کنید دیگه بخدا خسته و افسرده شدیم با این محصولات بی کیفیت و غیر استاندارد و تکراری... شاسی و تعلیق و ...همون ۴۰۵ فقیده ...نشون به اون نشون که با خاتمه تولید پیکان الان موتور و گیربکس شریفشو زیر پالون وانت آریسان ب خورد ملت میدین آغا واردات دست دوم خارجی از افغانستان و عراق رو آزاد کنید بابا تو عراق یارو با تویوتا ۴/۵ هندونه میفروشه....کمپین نه به ایران خودرو خوب جواب میداد که با زرنگی اون وام گزایی خرید خودرو رو را انداختن....کو گوش شنوا کم کشته نداده محصولات این دو ابر خودرو ساز!!!

    ناشناس ناشناس (10 تیر 1399 ساعت 11:23)

    جناب محترم این خودرو بر اساس پلترفرم pf1 پژو سیتروئن ساخته شده که یک پلترفرم بروز هستش و هیچ ربطی به ۴۰۵ نداره

    سشی سشی (12 تیر 1399 ساعت 08:05)

    اگه خودرو سازی نباشه
    امریکا خودرو تحریم میکنه اون موقع ماشین نیست که سوار شی
    دارن زورشونو میزنن این یکی دو تا کارخونه هم تعطیل بشه مثل ارج

    سرزمین ما سرزمین ما (25 تیر 1399 ساعت 15:22)

    اینکه چرا طرح کمپین خودروی صفر نخریم، جواب نداد، به خاط اینکه در طی سالیان گذشته مردم ما از اتحاد و ملی گرایی به شدت فاصله گرفتن و تک رو و منفعت طلب شدن. دیگه علم و معرفت و کسب آگاهی و مطالعه ارزشش کمتر شده و چشم و هم چشمی جای اون را گرفته. کتاب فروشی های جای خودشون را به رستوران ها دادن.

    مردم یادشون رفته که اگر به خودرو سازی اصلی کشورش فشار نیارن، سرکش میشه و دیگه هر کاری دوست داشت میکنه. یادشون رفته که با بی تفاوتی، زندگی بچه های خودشون و نسل آینده به خطر میافته و در مجموع سلامت و پیشرفت سرزمینشون رو به تباهی میره.

    سیاوش سیاوش (22 آذر 1399 ساعت 23:17)

    دقیقا درست میفرمایید ما عادت کردیم فقط حرف بزنیم بدون کمی فکر و تحقیق . یکی که فکر میکنه که پلتفرم 405 هست اون یکی دنا یکی دیگه رانا .هموطن قبل از مخالفت یک کم تحقیق کن یا حداقل سایت پژو رو یک سر بزن متن رو نمیتونی بخونی عکس رو مطابقت بده

  • سعید سعید (8 تیر 1399 ساعت 18:06)

    اگر یه عکسی کامل هم از داخلش می گرفتید و به مردم نشون می دادید بد نبود مردم نباید داخلش رو ببینند که امکانات داره نداره داخلش چه جوریه داخل خودرو مهم است نه بیرونش .

  • مصطفی مصطفی (8 تیر 1399 ساعت 12:50)

    سلام در بحث طراحی ایران خودرو خیلی بهتر شده خصوصا در طراحی سپر ها،از دنا خیلی بهتر و جوان پسند تره.طراحی یک تکه چراغ عقب بیشتر برای ماشین های سگمنت بالاتر هست در این سگمنت این نور هم راننده عقب رو اذیت میکنه هم اگر بشکنه یا کوچکترین آسیبی ببیند هزینه زیادی روی دست صاحبش می گذارد.در کل تو بحث طراحی خیلی بهتر شدن امیدوارم یک اسم خوب ایرانی براش انتخاب کنند.

    محمد محمد (8 تیر 1399 ساعت 16:17)

    دمت گرم موافقم. بعضی فقط بلدن ایراد بگیرن. جلوش خیلی قشنگه عقبش نه زیاد. فقط خدا کنه کیفت و قیمتش خوب باشه

    فواد فواد (14 تیر 1399 ساعت 21:57)

    نیگا محمد جان بشین تا کیفیت دار بهت بدن اگه به ضاهر باشه که همه میرفتن دنا بخرن ولی وقتی میشینی اجزای ماشین رو تجزیه میکنی میبینی همش کپی و اجزای نامرغوب الان پراید چند ساله داره تولید میسه چقدر دیدی مقاومش کنن فقط میان ظاهر ماشینو عوض میکنن واستا تا بعد ها تیتر اول همه سایت ها از بی کیفیتی این ماشین و تصاویری از تصادفش میاد الکی دلتو خوش نکن