1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی بیشتر با هیوندای النترا مدل ۲۰۲۱ + عکس

آشنایی بیشتر با هیوندای النترا مدل ۲۰۲۱ + عکس

20 تیر 1399
  • 0

 

محصولات هیوندای سالیان سال است که در ایران شناخته شده هستند. شاید در پس زمینه ذهنی بسیاری از ایرانیان، هیوندای اکسل گوشه‌ای از خاطراتشان باشد. خودرویی که ابتدا به عنوان یکی از خودروهای جدید دهه ۷۰ شمسی وارد ایران شد و کم‌کم به ناوگان تاکسیرانی اضافه شده و به تدریج به خاطره‌ها پیوست. بعد از آن نمونه‌های بسیاری از تولیدات هیوندای به ایران وارد شده که یکی از محبوب‌ترین این خودروها هیوندای النتراست. النترا در تمام دنیا شهرت خوبی دارد. هیوندای به مرور زمان در فیس‌لیفت‌های مختلف، اشکالات فنی، ظاهری و رفاهی این خودرو را برطرف کرده و بعد از هر بار فیس‌لیفت، یک خودروی جدید و متفاوت پیش روی خریدار قرار می‌دهد؛ که شاید همین دلیل اقبال به هیوندای النتراست. خودرویی که هر روز بهتر از دیروز خود را نشان می‌دهد.

141.jpg
هیوندای النترا ۲۰۲۱، کریستالی در ویترین هیوندای

هیوندای النترا در کشور ما طرفداران زیادی دارد. خودرویی کامپکت با ویژگی‌های خاص که توانسته بازار خوبی را در ایران تجربه کند. شرکت کرمان‌موتور لاینی را برای هیوندا النترای مونتاژ شده در نظر گرفته و نمونه‌های نسبتاً خوبی را هم عرضه کرده است. اما النتراهای موجود در ایران مربوط به نسخه‌های پیش از سال ۲۰۱۹ میلادی می‌باشند. خودروهای دهه جدید میلادی، تفاوت‌های بسیاری با نمونه‌های قدیمی خود دارند. 

طراحی‌های فانتزی و بعضاً اغراق شده در کنار ویژگی‌های فنی و امکانات رفاهی که هر روز با پیشرفت تکنولوژی، عملکرد بهتری دارند، دنیای خودرو را هر روز عجیب‌تر کرده است. هیوندای هم از این قاعده مستثنی نیست. بر طبق روال همیشگی این کمپانی در بهبود کیفیت خودروهای خود، در نسخه ۲۰۲۱ با نمونه متفاوتی از هیوندای النترا روبه‌رو می‌شویم. نسل جدید طراحی کاملاً متفاوتی با نمونه‌های قبلی النترا دارد. می‌توانرگه‌هایی از شباهت را میان هیوندای النترای ۲۰۲۱ و سوناتای ۲۰۲۰ دید،اما باز هم طراحی النترا ساختارشکنی بیشتری دارد. هیوندای النترا ۲۰۲۱ مانند یک کریستال پرتراش است. 

140.jpg

اولین نکته‌ای که در ظاهر این خودرو به چشم می‌آید، جلوپنجره بزرگ و مشبک این خودروست که به یک صفحه با طراحی هندسی خاص ختم می‌شود. خطوط نرم و شیب‌دار روی کاپوت، کاملاً در تضاد با خطوط شکسته و بومرنگ شکل نمای جانبی است. این خطوط شکسته و مثلثی در نمای عقب هم ادامه پیدا کرده و از هیوندای النترای ۲۰۲۱ ظاهری لوکس و متفاوت ارائه می‌کند. کابین هیوندای النترا ۲۰۲۱ فراتر از خودروهای کره‌ای و آسیایی، تمام المان‌های یک کابین لوکس را داراست. آنچه در نگاه اول به چشم می‌آید، ۲ مانیتور ۱۰.۳ و ۸ اینچی است که یکی در پشت فرمان و به جای نمایشگر آمپرها قرار گرفته و دیگری در وسط داشبورد، که مجهز به رابط کاربری اپل کارپلی و اندروید اتو است.

علاوه بر این هیوندای تمام آپشن‌های رفاهی خودروهای لوکس را برای النترای ۲۰۲۱ در نظر گرفته است. فضای داخل کابین هم نسبت به نمونه‌های قبلی بازتر شده و سرنشینان جلو و عقب نشیمن راحت‌تری را تجربه می‌کنند. هیوندای النترا ۲۰۲۱ مجهز به موتوری ۲ لیتری با قدرت ۱۴۶ اسب بخار است. جعبه دنده IVT که مخصوص خودروهای هیوندای است برای این مدل النترا در نظر گرفته شده است. کمپانی هیوندای، النترای ۲۰۲۱ را با موتور هیبریدی هم به بازار عرضه کرده که برگ برنده این خودرو در رقابت با خودروهای هم سطحش است. در مدل هیبریدی، یکموتور برقی به کمک موتور ۴ سیلندر با حجم ۱.۶ لیتر و قدرت ۱۳۹ اسب بخار آمده است.

143.jpg

تاثیر کرونا بر عرضه‌های خودروهای ۲۰۲۰

بسیاری از کمپانی‌های خودروسازی، برنامه‌های زیادی برای عرضهنمونه‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ خودروهای خود داشتند. اما شیوع بیماری کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰، بسیاری از بافته‌های این کمپانی‌ها را رشته کرد. هیوندای هم النترای ۲۰۲۱ را بیشتر رأی بازار ایالات متحده در نظر گرفته بود. اما روند شیوع این بیماری و به طبع آن بسته شدن مرزها و توقف صادرات و واردات، برنامه‌ها را به تعویق انداخت. مشاهده ی آگهی های خودرو در دیوار و دیگر سایت‌های خرید و فروش خودرو نشان می‌دهد که بازار خودرو در کشور ما هم روزهای پر جنب و جوشی را تجربه نمی‌کند. برای دیدن عملکرد هیوندای النترا ۲۰۲۱ و بررسی بازار این خودرو باید منتظر بود تا این بیماری دست از سر دنیا و آدمهای آن بردارد.

 

 

 

 

 

منبع پدال


نظرات