1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. نگاهی به قیمت جدید خودروهای هیوندای و کیا در بازار دبی + جدول

نگاهی به قیمت جدید خودروهای هیوندای و کیا در بازار دبی + جدول

جدول قیمت جدید خودروهای هیوندای و کیا در بازار دبی
31 مرداد 1399
  • 3

 

پیش از خردادماه سال 97، کشورهای حاشیه خلیج فارس بندرگاه اصلی واردات خودرو به ایران بودند. جدول موجود که به بررسی قیمت خودرو در امارات می‌پردازد، نشان می‌دهد اگر واردات خودرو مجددا به کشور آغاز شود حتی با وجود قیمت بسیار بالای نرخ ارزهای خارجی، چقدر با قیمت فعلی بازار ایران متفاوت خواهد بود.

به طور مثال خودروی هیوندای آزرا 2021 با موتور 3.5 لیتری که یک محصول تازه وارد به بازار می باشد، با محاسبه ریالی و 150 درصد هزینه های اضافی (گمرک، شماره گذاری و بیمه ...)، حدود 2 میلیارد و 260 میلیون تومان در داخل ایران قیمت خواهد خورد. این در حالی است که مدل قدیمی (2019)، با پیشرانه 2.4 لیتری در ایران حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت درهم در سامانه سنا بانک مرکزی دیروز چهار شنبه 29 مردادماه 99 معادل 60,777 ریال می باشد.

33.jpg

22.jpg

 

 

 



نظرات

  • کوروش کوروش (1 شهریور 1399 ساعت 10:44)

    فعلا بعلت تشنگی بازار برای ماشین های وارداتی علی الخصوص مدل های بالا و صفر. یک حباب قیمت تشکیل شده که با آزاد شدن واردات این حباب از بین خواهد رفت

  • امیر امیر (31 مرداد 1399 ساعت 10:11)

    مردم ایران سیاه بخت هستند

  • مردم مردم (31 مرداد 1399 ساعت 08:36)

    برایم سئوال است. که چرا ملت ایران باید این همه خودرو را گرانتر از کشورهای خلیج فارس به دست آورند. در صورتی که با محاسبه درامد سرانه ملت ایران با این کشورها ، درامد ی برابر یک دهم تا یک بیستم مردم عادی این کشورها دارند.
    پس میتوان به این نتیجه رسید‌. که ایران تصمیمات مافیایی درامد زا برای خود اتخاذ کرده
    کجای دنیا ۱۵۰ درصد هزینه گمرکی در خودرو از وارد کننده اخذ میشود؟
    این که خودروهای از رده خارج شده خود را با قیمت خودروهای به روز دنیا به مردم تحمیل میکند. و علاوه بر ان هزینه سنگین گمرکی بر مردم تحمیل میکند. نشان از فساد در قوانین به نفع دولت دارد .
    چرا باید اینگونه باشد. و با وجود ثروتهای کلان در ایران ، ملت در‌مذیقه باشند. و ارزوی حتی ارزانترین خودرو های داخلی باشند.