1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. پرونده تخلفاتی جدیدی برای یک شرکت واردکننده خودرو تشکیل شد

پرونده تخلفاتی جدیدی برای یک شرکت واردکننده خودرو تشکیل شد

تشکیل پرونده تخلفاتی جدیدی برای یک شرکت واردکننده خودرو
8 شهریور 1399
  • 0

 

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت، ضمن ارائه توضیحاتی درباره جدیدترین وضعیت پرونده اپراتورهای تلفن همراه، از تشکیل پرونده تخلفاتی برای یک شرکت واردکننده خودرو خبر داد و گفت: پس از پیگیری‌های متعدد درخصوص وضعیت خودروهای وارداتی کوپا، پرونده تشکیل و جهت صدور رای و تسریع در تحویل خودروی مشتریان، به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد.

 

به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سید مجتبی سجادی اظهار کرد: با توجه به مکاتبات متعدد و پیگیری‎های انجام شده از شرکت واردکننده در خصوص تسریع در اجرای تعهدات ناشی از قراردادهای فروش سال1397 (با موعد تحویل ۱۸۰ روز)، متاسفانه تاکنون اقدامی در قبال قراردادهای منعقد شده با مشتریان و اجرای برنامه زمانبدی جهت تحویل خودرو انجام نداده است که این امر، نارضایتی خریداران و برگزاری تجمعات اعتراضی آنها را در پی داشته است.

 

وی افزود: همچنین حسب بررسیهای صورت گرفته مشخص شد که شرکت مذکور در بسیاری از موارد علیرغم دریافت کلیه مبالغ مندرج در قرارداد، اقدامی در راستای اجرای تعهدات خود انجام نداده است. با تداوم این موضوع و در پی نارضایتی مشتریان، سازمان حمایت پرونده این شرکت را به تعزیرات حکومتی منعکس کرد و در گزارش مذکور تاکید شده است که خودروها باید بر اساس قیمت مندرج در قرارداد و با محاسبه ضرر و زیان ناشی از تاخیر در ایفای تعهد به مشتریان واگذار شود.  

 

 تیرماه امسال تعدادی از مشتریان از بدعهدی این شرکت در تحویل خودروها خبر داده بودند که طبق اظهارات آنان، در نتیجه اعتراض‌های صورت گرفته، وزارت صنعت موضوع را پیگیری کرده که براساس آن قرار شده بود اجرای تعهدات از سوی این شرکت آغاز شود. اما گویا آنها قرارداد صلح‌نامه برای امضا در اختیار مشتریان قرار داده‌ بودند که براساس آن، حق هرگونه اعتراض را از آنها سلب می‌کرد. 

 

 

منبع ایسنا


نظرات