1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. شاهین اتوماتیک می تواند با خودروهای خارجی رقابت کند !

شاهین اتوماتیک می تواند با خودروهای خارجی رقابت کند !

شاهین اتوماتیک می تواند با خودروهای خارجی رقابت کند!
5 مهر 1399
  • 11

 

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران گفت: طراحی و تولید خودروی شاهین برای صنعت خودرو قابل افتخار است و همه ایرانیان این خودرو را تحسین خواهند کرد.

نعمت الله کاشانی نسب درباره خودروی شاهین و تاثیری که این خودرو بر بازار خواهد گذاشت، گفت: بازار خودرو تشنه خودروهای جدید است، چرا که مرتب مردم قیمت های جدید و قدیم را مقایسه می کنند و از اینکه قیمت خودروها در بازار به این شکل بالا رفته است ابراز نارضایتی می کنند بنابراین با ورود خودروهای جدید و به روز تا حدی می توان از گلایه و نقدهای مردم کاست.

وی با بیان اینکه طراحی وتولید شاهین باعث افتخار است، افزود: گروه خودروسازی سایپا در سال های سخت تحریم نسبت به طراحی شاهین اقدام کرده است، در حالی که با خروج خودروسازان خارجی از ایران و عدم همکاری شرکت های خودروسازی جهانی همه تصور می کردند که صنعت خودروی ایران دیگر رشد و توسعه پیدا نخواهد کرد و دیگر هیچ خودروی جدیدی متولد نمی شود، اما رونمایی از خودروهای جدید سایپا نشان داد که صنعت خودرو متوقف نشده است.

 نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران تصریح کرد: خودرو شاهین با آنکه در سخت ترین شرایط ، طراحی و تولید شده ولی توانسته استانداردهای جهانی را پاس کند، لذا عملکرد سایپا در این بخش قابل تقدیر است و با این تفاسیر به نظر می رسد صنعت خودرو در آستانه تحول است.

وی گفت: اگر خودرو شاهین، با گیربکس اتوماتیک عرضه شود، به خوبی می تواند با مدل های خارجی رقابت کند؛ اکنون در تمام کشورها خودروها با گیربکس اتوماتیک تولید می شود و کمتر کسی خواهان خودرو دنده ای است، لذا برای آنکه خواسته مردم هم عملی شود، توصیه می کنم که سایپا به سمت اتوماتیک کردن این خودرو برود، هر چند که این خودرو از نظر ظاهر و ویژگی های فنی قابل رقابت با مدل های خارجی است.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی تهران افزود: امیدوارم سطح قیمتی شاهین اتوماتیک با توجه به افزایش قیمت ارز برای شرکت سایپا صرف کند تا تولید این خودرو در تیراژ بالا ادامه پیدا کند، هر چقدر تولید خودرو افزایش پیدا کند از التهاب بازار خودرو کاسته خواهد شد و دیگر مردم با نوسان قیمت مواجه نمی شوند.

وی با بیان اینکه خودروی پراید برند سایپا را زیرسوال برد، تصریح کرد: خطوط تولید و مرکز تحقیقات سایپا بسیار به روز هستند. قطعا اگر بازدید از این بخش ها برای عموم آزاد بود، مردم متوجه می شدند که صنعت خودروی ایران پیشرفت کرده و توانمندی ها ارتقا یافته است.

 

 



نظرات

  • منتقد منتقد (6 مهر 1399 ساعت 07:54)

    خب شاهین قراره با خودرو های خارجی رقابت کنه اول که اسم شاهین قرار بود رهام باشه ولی چیشد که عوض کردن معلومه دیگه
    دوم موتور پراید و گیربکس سمند (تیپ دنده ای ) هست که نشون میده اینا فقط تو کار سرهم کردن و ساختن بدون برنامه هستن
    سوم اپشناش هست که باز برای اپشن ها دو تیپ گذاشتن که دارای قینت هایی با اختلاف هست و مشتری رو وادار به استفاده از تیپ 1 میکنه >پس یک خودروی بومی نیست

  • سعید سعید (6 مهر 1399 ساعت 00:43)

    خودرویی که هیچ امکاناتی نداره چطوری می خواد با خودروهای خارجی رقابت کنه طوری از خودروی جدید سایپا حرف می زنند انگار پیشرفته ترین خودرو در جهان است و هیچ خودرویی توان رقابت با او را ندارد .

  • مصطفی مصطفی (5 مهر 1399 ساعت 20:34)

    بالاخره متوجه شدیم چه چیزهایی قابل افتخار هستن
    لگن ساخته سایپا که به گرونترین قیمت ممکن تو پاچه ملت میکنه باعث افتخاره
    با ریال درآمد داری باید به دلار خرید کنی و منت هم سرت باشه
    نمیبندن در این آشغال سازو حداقل ما که به دلار میخریم لااقل ماشین بخریم نه لگن
    ارزش 12 سال کار یه کارگر بدبخت تو این خراب شده برابر شده با لگنی به اسم شاهین
    بعد تازه باعث افتخار این مسئولین از خدا بیخبر هم هست

  • ییس ییس (5 مهر 1399 ساعت 18:49)

    سایپا مطمئن با ایران خودرو هم نمیتونه رقابت کنه

  • مهدی مهدی (5 مهر 1399 ساعت 14:15)

    موتور شاهین و تیبا و ساینا پراید هست. منظور این آقا از خط تولید بروز چیه؟ توربو بستن به موتور پراید شده شاهین.اگر راست میگن نتیجه آزمایش تصادف این خودرو هارو اعلام کنن. بعد از 50 سال هنوز سایپا نتونسته یک موتور خودرو بسازه.

    قادر قادر (5 مهر 1399 ساعت 23:40)

    برادر اصلا تو میدونی توربو چیه . شاهین بخوره سرت پس چی بسازن شماها راضی بشید، همیشه بدبختا

    منتقد منتقد (6 مهر 1399 ساعت 13:17)

    قادر جون ما یه خودرو از نسل مرسدس میخایم نه شاهینی که فقط بدنش با پراید فرق داره
    ما مثل تو به کم راضی نیستیم
    در مورد توربو هم همه میدونن چون تو ایران رواج پیدا کرده

    نادر نادر (6 مهر 1399 ساعت 16:11)

    من فکر کنم توربو شیوه جدید کلاهبرداریه!مردمی که خودرو پارس را اِندِ ماشین میدونند و حاضرند هر مقدار واسش پول بدن وانتظار بکشن خب معلومه با دیدن یه چیزی مثل شاهین ذوق مرگ میشن! الان در دنیا خودرو تولید میشه با موتور حجم ۱۲۰۰ سی سی و حتی کمتر با قدرت بالای ۱۵۰ اسب بخار گشتاور بالای ۲۰۰ نیوتون و مصرف ۴ لیتر مثل رنو کپچر که وسیله ای به مانند توربو در میان سایر فناوری های استفاده شده در موتورش گم هست.

    مصطفی مصطفی (6 مهر 1399 ساعت 16:17)

    توربوشارژر یک دمندست که به کمک دود خروجی ماشین نیروی محرکه این دمنده رو تامین میشه و باعث افزایش هوا رسانی به موتور میشه
    خیلی بهتراز شما میدونیم توربوشارژر چیه
    مسلما ماشینی که لیاقتش رو داشته باشیم و متناسب با درامد مردم باشه و نه قیمت جهانی خودرو
    هروقت حقوق ما مطابق با حقوق جهانی بود قینت خودرو هم با دلار محاسبه بشه
    حداقل دستمزد کارگر 1000 دلار هست تو اروپا
    چه چیزیمون شبیه به اروپا هست
    شما بهتره برادر من یا چشماتو باز کنی یا دهنتو ببندی

    هادی هادی (8 مهر 1399 ساعت 08:02)

    همین که شما میدونین کافیه
    ماشینی که شتر گاو پلنگه به درد خودتون میخوره نه ملت ایران

    جواد جواد (10 مهر 1399 ساعت 13:14)

    شاهین و هر چی لگن ساخت دو خودرو ساز بخوره تو سر هر چی آدم نادانه