صنعت خودرو یکی از مهمترین صنایع جهانی بوده و زمانی که جو بایدن رئیسجمهور آمریکا شود انتظار میرود برخی از مشکلات این صنعت حل شود.
تفاوت کلیدی بایدن و ترامپ این است که بایدن از انرژی پاک و خودروهای الکتریکی شده حمایت میکند. برای مثال ترامپ درخواستهای دموکراتها برای گسترش مشوقهای ۷۵۰۰ دلاری خودروهای الکتریکی را رد کرده و حتی پیشنهاد کرده بود همین برنامه هم باید حذف شود. در مقابل اما بایدن از گسترش برنامه یاد شده حمایت کرده است.
بایدن همچنین میخواهد زیرساخت شارژ سراسری برای حل مشکل نگرانی خریداران خودروهای الکتریکی را برپا کند. در حال حاضر ۲۷۰۲۱ جایگاه شارژ در سراسر آمریکا وجود دارد اما بایدن به دنبال آن است که این تعداد به ۵۰۰ هزار جایگاه برسد.
بایدن همچنین گفته به پیمان آب و هوایی پاریس بازخواهد گشت و استانداردهای مصرف سوخت زمان دولت اوباما را دوباره عملیاتی خواهد کرد. او همچنین قول داده روی منابع انرژی تجدیدپذیر از جمله انرژیهای خورشیدی و بادی سرمایهگذاری کند و جایگاههای شارژ را پایدارتر کند. شرکتهایی که روی تکنولوژیهای سبز و پاک تمرکز دارند بیشترین سود را از این برنامهها خواهند برد.
یکی از تحلیلگران ارشد صنعت خودرو گفته است:
خودروسازان سنتی با نیروی کاری اتحادیهای احتمالاً بزرگترین برندگان برنامه مشوقهای مالیاتی برای تشویق خرید خودروهای الکتریکی هستند.
بایدن همچنین گفته مری نیکولز را به سمت مدیر EPA منصوب خواهد کرد. او در حال حاضر رئیس مرکز CARB است مرکزی که اخیراً استانداردهای آلایندگی سخت گیرانه ای را وضع کرده و به دنبال افزایش فروش قابلتوجه خودروهای الکتریکی است.