1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بازار خودرو بدون مشتری ماند ؛ همه خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت ها

بازار خودرو بدون مشتری ماند ؛ همه خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت ها

3 دی 1399
  • 5

 

بازار خرید و فروش خودرو به استناد گفته های فعالان بازار و مشاهدات میدانی نشان از آن دارد که کمتر کسی در این شرایط خواستار خرید خودرو است. رکود شدیدی بر بازار حاکم شده است و با ادامه روند کاهشی قیمت ارز انتظارها از اثر گذاری بر قیمت خودرو بیشتر شده است .از طرف دیگر هم بیشتر متقاضیان نیم نگاهی به تصمیم گیری در مورد آزاد سازی قیمت خودروهای دارای رقیب در خودروسازان هستند و تاثیر احتمالی این تصمیم بر روند بازار .

آرامش حاکم بر بازار حتی بر تعداد شرکت کنندگان و متقاضیان حضور در طرح های قرعه کشی خودروسازان هم تاثیر منفی گذاشته و بخصوص به دلیل عدم تنوع در محصولات سایپا و همچنین نزدیک بودن قیمت کارخانه ای محصولات تولید سایپا نسبت به قیمت بازار ، از تعداد نفرات شرکت کننده در طرح های قرغه کشی این شرکت کاسته شده است .

روند نزولی قیمت ها که متاثر از کاهش قیمت ارز است عاملی شده تا مشتریان خودرو دست از خرید برداشته و به امید کاهش بیشتر قیمت ها باشند.

256.jpg

علاوه بر این شرکت های خودروساز نیز در قالب طرح های فروش درصدد پاسخگویی به تقاضای بازار برآمده اند اما تحویل مدت دار خودرو آن هم در پیش فروش ها عاملی شده تا مردم رغبتی به خرید خودرو در طرح های پیش فروش نداشته و بیشتر در طرح فروش فوری خودروها شرکت کنند. اما متاسفانه تعداد خودروهای عرضه شده در طرح های فروش فوری نتوانسته است تاثیری بر مدیریت تقاضای خرید خودرو داشته باشد.

در بازار خرید و فروش خودرو نیز بنا به گفته فعالان بازار معاملات خودرو به حداقل رسیده است. توقف کاهش قیمت ارز باعث شده تا قیمت خودروها نیز نسبت به هفته گذشته کاهش کمتری داشته باشد. اما در مجموع در طول یک ماه اخیر روند نزولی قیمت ها تقاضا را برای خرید خودرو کاهش داده است.

در شرایط فعلی بازار افرادی که به قید ضرورت نیازمند خرید خودرو هستند اقدام به معامله می کنند اما افرادی که به دنبال سود و یا تعویض خودروهای خود هستند دست از معاملات کشیده و منتظر ثبات بازار هستند.

در حال حاضر قیمت پژو 205 تیپ 5،  240 میلیون تومان پژو 206 تیپ 2،  177 میلیون تومان، و سمند ال ایکس 167 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

همچنین پراید 131 نیز 97 میلیون تومان، تیبا صندوق دار 107 میلیون تومان و تیبا دو 115 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد، علاوه بر این پژو 405 نیز 167 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

 

 

منبع تسنیم


نظرات

  • انسان انسان (3 دی 1399 ساعت 14:45)

    البته این قیمتها که نوشته شده واقعی نیست بیشتر از ایناست

    هوتن هوتن (3 دی 1399 ساعت 20:24)

    دلال لعنتی

  • برنا برنا (3 دی 1399 ساعت 09:32)

    تاقیمتها به یک سوم نرسه خریدن این اشغالها خریته

  • سامان سامان (3 دی 1399 ساعت 09:22)

    مسخرس ۱۰۰ میلیون بدی به ساینا و تیبا این پول باید بدی ماشین خارجی سوارشی

  • نسل سوده دلان نسل سوده دلان (3 دی 1399 ساعت 06:48)

    بله از نظر مافیایی انحصارگرا و رانتخوارها، بهترین کار- به بهانه حمایت از تولید داخل- ممونعیت رود انواع کالا است تا محترکان وگرافروشان با سرکیسه کردن اقشار طبقه متوسط و فوردست، به ثروتهای سریع قارونی برسند و ارزش پول میلی صدها درصد در رعض یکی-دوس ال کاهش دهند! و حالا یک کارگر آرزوی خرید خودرو بریا صد سال هم نداشته باشد! در حالیکه خودروی یک کالای مصرفی است!
    کامیون و وانت میتواند کالای واسطه ای باایجاد ارزش افرزوده باشد و تمام انواع خودرو از سواری تا کامیونی با کارکرد زیر ده سال مفید است با قیمت ارزان وارد شود و موجب رقابتی شدن و شکستن انحصار و رانتخورای شود.
    بخصوص بخاطر کرونا تقاضای جهانی خرید (بر خلاف ایران!) کاهش یاقته، و در کشورهای پیشرفته میلیون ها خودرو نو دست دوم کم کارکرده سواری تا باری روی دست فروشندگان مانده و میتوان با قیمت ارزان وارد کرد و از این فرصت تاریخی برای بازسازی و افزایش توان ناوگان خودرویی کشور استفاده کرد. البته تجربه نشان داده مافیا که دشمن داخلی مردم ایران هست هر بار چنین فرصتها سوزانده و اجازه نداده مردم ایران طمع راحتی و رفاه و ارزانی بچشند!