آشنایی بیشتر با نسل جدید هوندا سیویک ۲۰۲۲ + عکس

17 اردیبهشت 14007:43
4 دقیقه


آشنایی بیشتر با نسل جدید هوندا سیویک ۲۰۲۲ + عکس

هوندا سیویک سدان ۲۰۲۲ وارد یازدهمین نسل خود شده است. این خودروساز ژاپنی می‌گوید فلسفه طراحی نسل جدید این خودرو Man-Maximum, Machine-Minimum است که روی کاربردی و ساده بودن تمرکز کرده است.

honda-civic-sedan-2022.jpg
هوندا از طراحی سیویک های کانسپت قبلی برای تأثیرگذاری روی ظاهر نسل جدید این خودرو استفاده کرده است. به طور کلی نسل جدید سیویک گوشه دارتر از نسل قبلی می‌باشد. فاصله بین محوری این خودرو چند میلی‌متری افزایش یافته است. ستون‌های شیشه جلو نیز بیشتر به سمت عقب کشیده شده‌اند. خط کمر کم ارتفاع نیز بر ظاهر کلی خودرو اثر گذاشته است. سیویک جدید با هشت رنگ بدنه در دسترس است که سه رنگ خاکستری متئوریت، خاکستری سونیک و آبی میست برای اولین بار ارائه می‌شوند.

honda-civic-sedan-6.jpg
طراحان این خودرو در بخش داخلی ماجراجوتر از قبل ظاهر شده‌اند. برجسته‌ترین جنبه کابین این خودرو طرح لانه‌زنبوری‌ای است که در پهنای داشبورد دیده می‌شود.


مدل‌های LX، اسپورت و EX سیویک جدید دارای نمایشگر ۷ اینچی با دورشمار و یک سرعت شمار عددی در سمت چپ و یک سرعت شمار جداگانه هم در سمت راست پشت آمپرها می‌باشند. این مدل‌ها همچنین دارای نمایشگر مرکزی ۷ اینچی در بالای داشبورد هستند.

honda-civic-sedan-7.jpg
مدل تورینگ از پشت آمپرهای تمام دیجیتالی با نمایشگر ۱۰.۲ اینچی سود برده است. در بالای داشبورد هم نمایشگر ۹ اینچی وجود دارد که بزرگ‌ترین نمایشگر نصب شده در تمامی محصولات هوندا می‌باشد. این مدل پرچم‌دار همچنین با سیستم صوتی Bose دارای ۱۲ بلندگو عرضه می‌شود.

honda-civic-sedan-interior.jpg
تریم های LX و اسپورت سیویک ۲۰۲۲ از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی نسل پیشین که قدرت ۱۵۸ اسبی و گشتاور ۱۸۷ نیوتون متری دارد استفاده می‌کنند. یک گیربکس CVT نیروی تولیدی را به چرخ های جلو می‌فرستد. تریم های EX و تورینگ به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با خروجی ۱۸۰ اسبی و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری مجهز شده‌اند. قدرت و گشتاور این پیشرانه نسبت به نسل پیشین به ترتیب ۶ اسب بخار و ۲۰ نیوتون متر بیشتر شده است. تنها گزینه در دسترس برای گیربکس نیز همان گیربکس CVT است.

honda-civic-sedan-12.jpg
هوندا سیویک ۲۰۲۲ از بسته ایمنی ارتقا یافته این خودروساز سود می‌برد که شامل یک دوربین و هشت حسگر سونار می‌باشد. این بسته ایمنی هم‌اکنون شامل دستیار ترافیک، کنترل ترمز در سرعت‌های پایین و پیشگیری از استارت ناگهانی خودرو می‌باشد. بهبودهای رخ داده نیز شامل ترمز گیری طبیعی‌تر سیستم کروز کنترل تطبیقی و فرمان پذیری خطی‌تر دستیار حفظ خودرو بین خطوط می‌باشد.

منبع: پدال
خودروسازی خارجی