1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نصب پلاک خودروی ۱۲ میلیون دلاری روی لامبورگینی!

نصب پلاک خودروی ۱۲ میلیون دلاری روی لامبورگینی!

29 مرداد 1400
  • 0

لامبورگینی آونتادور SVJ رودستر یک سوپرکار کاملاً گران‌قیمت است اما این مدل مشاهده شده در موناکو می‌تواند گران‌تر و ارزشمندتر از هر محصول تولیدی لامبورگینی در دنیا باشد. دلیل این قیمت بالا به خاطر آپشن های این آونتادور SVJ رودستر نیست بلکه به خاطر پلاکش است که ظاهراً ۱۰ میلیون یورو معادل ۱۱.۸۷ میلیون دلار می‌ارزد!

Lamborghini-Aventador-SVJ-Roadster-with-10-million-plates.jpg
این شماره پلاک ۱۲۳ متعلق به قطر بوده و در حراجی خریداری شده است. اگر اطلاعات منتشر شده درباره قیمت این پلاک درست باشد بنابراین قطعاً در بین گران‌ترین پلاک‌های خودرویی دنیا قرار خواهد گرفت. معمولاً پلاک‌های بسیار گران‌قیمت ارقام محدودی دارند و نوشته‌ها و اعداد آن‌ها می‌تواند معنی خاصی برای خریدار و مالک داشته باشد. رقم ۱۲۳ یک پلاک سه‌رقمی منحصربه‌فرد بوده هرچند پرداخت رقم ۱۲ میلیون دلاری برای این پلاک بسیار گزاف به نظر می‌رسد.

Lamborghini-Aventador-SVJ-Roadster-with-10-million-plates-3.jpg
سوپرکار موردبحث به غیر از بحث پلاک هم بسیار جذاب به نظر می‌رسد. بدنه خودرو رنگ سفید صدفی را به خود گرفته و در ترکیب با سقف و قطعات آئرودینامیک فیبر کربنی، رینگ‌های مشکی، کالیپرهای ترمز قرمز و گرافیک بنفش خود محصولی جذاب را به نمایش گذاشته است. داخل کابین نیز پوشش سفید و بنفش روی صندلی‌ها و عناصر فیبر کربنی روی داشبورد خودنمایی می‌کنند.


به عنوان یادآوری باید گفت لامبورگینی آونتادور SVJ رودستر در سال ۲۰۱۹ و با کیت بدنه خشن‌تر و پیشرانه‌ای قوی‌تر عرضه شد. پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری این خودرو قدرت ۷۵۹ اسبی و گشتاور ۷۲۰ نیوتون متری تولید کرده و با همکاری گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود.

این خودرو به تعداد ۸۰۰ دستگاه و با قیمت پایه ۵۷۳۹۶۶ دلاری تولید شده است.

منبع پدال


نظرات