1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی رسمی فیس‌لیفت کراس اوور کوچک هیوندای کرتا + عکس

معرفی رسمی فیس‌لیفت کراس اوور کوچک هیوندای کرتا + عکس

2 آذر 1400
  • 0

کمپانی کره‌ای هیوندای در ساخت و تولید خودروهای اقتصادی با امکانات و آپشن های مناسب در بین خودروسازان بین المللی مطرح است. این شرکت در یکی دو تا سال اخیر در طراحی خارجی محصولات خود نیز پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است و از یک خودروساز درجه 2 با محصولاتی معمولی، سطح خود را به خوبی ارتقا داده است. این کمپانی برای بازارهای مختلف اهداف متفاوتی را دنبال می‌کند و با توجه به نیاز بازار هدف، برای طراحی خودرویی مناسب مخصوص آن بازار اقدام می‌کند.

خودروهای شاسی‌بلند و کراس اوور اخیراً بیشتر مورد اقبال عمومی قرار گرفته اند و آمار فروش مناسبی را در بازارهای بین المللی به خود اختصاص داده است. کراس اوورهایی که در سایز کوچک باشند و قیمت مناسب و اقتصادی هم داشته باشند شانس بیشتری برای موفقیت و کسب سهم بیشتری از بازار را دارا می‌باشند. کراس اوور کرتا دقیقاً مناسب این هدف طراحی و تولید شده است. 

Hyundai-Creta-14-767x511.webp
پس از انتشار تیزرها و افشای تصاویر، هیوندای رسماً فیس‌لیفت کراس‌اوور ساب‌کامپکت کرتا را در نمایشگاه خودروی اندونزی معرفی کرده است. نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۱۹ معرفی شد اما هیوندای تصمیم به فیس‌لیفت زودهنگام آن گرفته که طراحی ظاهری و تکنولوژی‌های الهام گرفته از توسان را به همراه داشته است. کرتا با ۴,۳۱۵ میلی‌متر طول، ۱,۷۹۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۳۰ میلی‌متر ارتفاع، بزرگ‌ترین کراس‌اوور سگمنت B هیوندای محسوب می‌شود و بالاتر از مدل‌های ونی، بایون و کنا قرار می‌گیرد.

عمده تغییرات ظاهری کرتا فیس‌لیفت در قسمت جلویی آن با جلوپنجرهٔ پارامتریک و دی‌لایت‌های مخفی مشابه توسان و سانتا کروز انجام گرفته است. سپر نیز به‌طور کامل بازطراحی شده و حالا چراغ‌های اصلی جلو به همراه ورودی هوای بزرگی در پایین آن جای گرفته که با تریم نقره‌ای‌رنگ احاطه شده است. پروفیل جانبی خودرو غیر از رینگ‌های ۱۷ اینچی جدید تغییر دیگری نسبت به قبل نداشته است درحالی‌که در عقب هم تغییراتی جزئی در چراغ‌ها و سپر به چشم می‌خورد. کرتا در چهار تیپ مختلف بنام‌های اکتیو، ترند، استایل و پرایم به بازار عرضه می‌شود که آخری با طرح دورنگ بدنه و تریم قرمزرنگ در سپرها و رکاب‌ها از دیگر نسخه‌ها متمایز می‌شود.

 

Hyundai-Creta-10-767x511.webp
در داخل خودرو، داشبوردی که بازطراحی شده با نمایشگر ۸ اینچی استاندارد برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی سفارشی که گرافیک آن بسته به حالت رانندگی تغییر می‌کند، شبیه به توسان به نظر می‌رسد. در کرتا بسته به تیپ تجهیزاتی مثل کنترل تهویهٔ اتوماتیک با دریچه برای همهٔ سرنشینان، سانروف پانورامیک بزرگ، سیستم صوتی پریمیوم Bose با هشت بلندگو، تودوزی چرمی، تهویهٔ صندلی‌های جلو، سیستم تصفیهٔ هوا، نورپردازی داخلی، پورت‌های USB جلو و عقب و پد شارژر بی‌سیم ارائه می‌شود.

در داخل کابین خودرو فضای کافی برای پنج سرنشین به همراه ۴۱۶ لیتر فضای بار وجود دارد که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۳۸۴ لیتر افزایش پیدا می‌کند. در بخش ایمنی هم هیوندای برای کراس‌اوور کوچک خود حداکثر شش ایربگ را در نظر گرفته و در بالاترین تیپ مجموعهٔ ایمنی ADAS شامل دستیار جلوگیری از برخورد جلو و برخورد در نقاط کور، دستیار شروع حرکت در سربالایی‌ها، هشدار خروج ایمن و دستیار حفظ حرکت میان خطوط را هم ارائه می‌کند.

Hyundai-Creta-2-1-767x511.webp
زیر کاپوت کرتا یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی قرار گرفته که ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا CVT هوشمند که هیوندای آن‌را IVT می‌نامد به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. فیس‌لیفت کرتا در اندونزی تولید می‌شود و فعلاً فقط در این کشور عرضه شده اما انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده راهی دیگر بازارها هم بشود زیرا نسخهٔ قبلی آن در چین، هند، روسیه، برزیل و مکزیک هم عرضه می‌شد.

منبع پدال


نظرات