1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی تویوتا کمری به روزرسانی شده مدل ۲۰۲۲ + قیمت

معرفی تویوتا کمری به روزرسانی شده مدل ۲۰۲۲ + قیمت

1 آذر 1400
  • 0

تویوتا ( Toyota ) از بزرگ‌ترین خودروسازان بین‌المللی می باشد که محصولات این شرکت معمولاً جزو پرفروش‌ترین برندهای جهان است. این شرکت همواره به ساخت خودروهای مقاوم مشهور و محبوب است و با این خصیصه، محصولات تویوتا هر ساله در لیست باکیفیت‌ترین خودروها در کنار استهلاک کم در نقاط مختلف جهان دیده می‌شوند.

این شرکت در کلاس های مختلف بدنه دارای محصولاتی هست که در بین رقبا دارای حرف‌های زیادی برای گفتن هستند. به عنوان مثال در کلاس هاچبک یاریس را دارد، در سدان های سایز متوسط، کمری وکرولا را دارد. شاسی بلندهای تویوتا مثل پرادو و لندکروزر در پیمودن مسیرهای آفرود، در میان پرچمداران این کلاس خودرویی هستند. تویوتا همچنین در کارنامه خود ساخت خودروهای اسپرت نامداری چون سوپرا را نیز دارد. با این مقدمه در ادامه این مطلب به سراغ یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات این شرکت در دنیا یعنی تویوتا کمری خواهیم رفت.

2022-toyota-camry-5-767x511.webp

خودروها معمولاً در بازه زمانی مشخص که بین ۵ تا ۷ سال است وارد نسل جدید می‌شوند اما گاهی اوقات هم استثناهایی وجود دارد. خودروها بین این بازه‌های زمانی تغییراتی را تجربه می‌کنند که ما آن را با نام فیس لیفت می‌شناسیم. هم‌اکنون نوبت به تویوتا کمری رسیده، خودرویی که جدیدترین نسل آن در سال ۲۰۱۸ معرفی شده و اکنون در میانه عمر خود قرار دارد اما تغییرات آن لزوماً فیس لیفت نیست.

تویوتا نیازی به اعمال تغییرات زیاد در این خودرو نداشته چراکه کمری سال‌های اخیر جزو بهترین‌های تاریخ این خودرو بوده و یکی از پرفروش‌ترین خودروهای سواری بازار می‌باشد. کمری هم‌اکنون با ۱۸ ترکیب قوای محرکه و انتقال نیرو عرضه می‌شود که چنین انتخاب‌هایی در حد پورشه پانامرا است.

Toyota-Camry-Hybrid-2021-8-767x575.webp

این سدان ژاپنی برای مدل ۲۰۲۲ خود پذیرای رنگ بدنه جدید و برخی تجهیزات رفاهی همچون سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای استاندارد و آینه‌های جانبی گرم شونده در تریم های LE و SE شده است. مدل جدید SE نایت شید هیبرید نیز در دسترس قرار گرفته است. این مدل دارای دستگیره‌های درب، آینه‌های جانبی، آنتن بال کوسه‌ای و رینگ‌های ۱۸ اینچی تیره است.

رنگ آیس اِج کمری از مدل TRD گرفته شده است. مدل TRD هم‌اکنون دارای سقف مشکی بوده و البته بدنه دو رنگ در مدل اسپورت‌تر XSE ظاهر متفاوتی دارد. از دیگر گزینه‌های دو رنگ می‌توان به نقره‌ای متالیک و قرمز سوپرسونیک اشاره کرد.

2022-toyota-camry-7-767x511.webp

در کابین کمری ۲۰۲۲ می‌توان شاهد نمایشگرهای لمسی ۷ یا ۹ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی بود. مدل‌های فول XLE و XSE از هدآپ دیسپلی رنگی ۱۰ اینچی نیز سود می‌برند. صندلی‌های کمری ۲۰۲۲ دارای طراحی جدیدی بوده و تریم های چوب تیره یا فلز الگودار را نیز می‌توان برای کابین انتخاب کرد. همچنین برای اولین بار سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای استاندارد در مدل‌های چهار سیلندر بنزینی نصب شده است.

پیشرانه‌های کمری ۲۰۲۲ تغییری نداشته و بنابراین می‌توان برای این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری ۳۰۱ اسبی، پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۲۰۳ اسب بخاری و نمونه ۴ سیلندر هیبریدی ۲۰۸ اسبی را انتخاب کرد. مدل‌های بنزینی به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز بوده درحالی‌که نسخه‌های هیبریدی از گیربکس CVT استفاده می‌کنند. قیمت کمری SE نایت شید از ۲۷۵۳۵ دلار برای مدل ۴ سیلندر شروع شده و برای خرید سیستم چهار چرخ محرک باید ۱۴۰۰ دلار پرداخت کرد. گران‌ترین نسخه‌های کمری ۲۰۲۲ نیز مدل V6 TRD با بهای ۳۲۳۶۰ دلار و XLE هیبرید با قیمت ۳۲۲۷۰ دلار هستند.

2021-11-21_152537.jpg

منبع پدال


نظرات