1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. برای اولین بار قیمت جدید خودرو بایک X25 در ایران اعلام شد - دی 1400

برای اولین بار قیمت جدید خودرو بایک X25 در ایران اعلام شد - دی 1400

28 دی 1400
  • 0

بایک موتور - BAIC - یکی از خودروسازان چینی است که به عنوان زیر مجموعه ای از گروه خودروسازی پکن فعالیت می‌کند. این هولدینگ خودروسازی دولتی چینی است و در ضمن یکی از بزرگترین خودروسازان در کشور چین می باشد، که در زمینه مونتاژ محصولات شرکت‌های هیوندای موتور و مرسدس بنز فعالیت می‌کند.

گروه خودروسازی پکن در سال ۱۹۸۵ توسط دولت چین و با مشارکت شرکت‌های دایملر آ گ و هیوندای موتور راه‌اندازی شد. اما بایک در سال 2010 پس از خریداری تکنولوژی خودروهای شرکت ساب سوئد، به عنوان برندی مستقل شروع به تولید خودرو نمود.

این شرکت دو محصول خود را در ایران با نام‌های فارسی سابرینا و سنوا با همکاری شرکت دیار خودرو در شهر گلپایگان تولید می‌کرد ولی ادامه نیافت.

اولین حضور خودروهای بایک در ایران توسط شرکت دیار خودرو و با مونتاژ خودروهای سابرینا و سنوا اتفاق افتاد، اما عملکرد ضعیف دیار خودرو، موجب شد تولید این محصولات چندان ادامه نداشته باشد، چند سال بعد در سال 96، بایک بار دیگر با همکاری دیار خودرو در نمایشگاه خودروی تهران حضور یافت و  از چند مدل خودروی هاچبک و کراس اور خود برای بازار ایران رونمایی کرد.

پس از گذشت حدود 5 سال شاهد حضور محصولی جدید و کراس اووری با سایز کوچک از این کمپانی در ایران هستیم. خودرو بایک ایکس25 که توسط یک شرکت خصوصی در ایران مونتاژ می‌شود، در دی ماه 1400 قیمتگذاری شد.

این خودرو با مدل 1400 و تحویل 30 روزه، 580 میلیون تومان قیمت خورده است.

مشخصات خودرو بایک x25:

2.jpg

11.jpg



نظرات