یکی از مدیران شرکت زرین خودرو در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار car.ir می گوید: از سال 95 ارس 2 تولید شده که پیشرانه آن بر اساس ارس 1 تجهیز شده است؛ به این معنی که ما در ابتدا تمرکز خود را بر کارایی و پیشرانه خودرو گذاشتیم. از سال 95 بعد از حل مشکل پیشرانه، برروی کابین کار کردیم. در ارس 3 نسبت به ارس 2 کابین بهبود پیدا کرده است و تمام تجهیزات از ویلبیس گرفته تا موتور و کمک همه یکسان است.
افضلی در ادامه گفت : تاکنون این خودرو ها را برای ارگان های نظامی تولید کرده ایم؛ اما قصد داریم در سال جاری، به تجاری سازی محصولات خود بپردازیم و آن را وارد بازار کنیم. اعتراف می کنیم که در بحث تریم و تزئینات ضعف دارد. که دلیل واضح است؛ تیراژ خودروی نظامی پایین بوده است و آن هزینه های قالب تزریق پلاستیک توجیه پذیر نبوده اند. در صورتی که در نظر بگیریم که این خودرو وارد بازار شود و تجهیزات آن بالا برود، صرفه اقتصادی دارد تا مسأله تریم و تزئیناتش کامل شود و تبدیل به خودرویی به روز شود که برای استفاده یک خانواده قابل قبول باشد.
وی در خصوص اینکه تاکنون مباحثاتی در زمینه علت پایین بودن کیفیت داخلی خودرو مطرح شده است افزود که در تمام این سال ها تمام تمرکز ما در صنایع دفاع بر روی کیفیت خودرو بوده است. می توانیم بگوییم که کیفیت خودرو صد است و در همه تست های آفرودی با تویوتا هایلوکس برابری می کند. افضلی همچنین مدعی است که خودروهای ما دارای نشان استاندارد است؛ یعنی قابلیت 150 هزارکیلومتر پیمایش مداوم را دارا است؛ در حالی که تاکنون در خودروهای آفرود از چنین پیمایشی برخوردار نبوده ایم و چون توسط نیروهای نظامی استفاده می شده می بایست عملکرد این خودروها قابل تأیید باشد. تمام این سالها تمام تمرکز ما بر روی عملکرد بوده است.
این مقام مسئول در شرکت زرین خودرو در پاسخ به خبرنگار car.ir در زمینه کیفیت پلتفرم گفت: هیچکدام از آنها پلتفرم مخصوص یک خودرو را ندارند. شاسی خودروهای ما از تویوتا سری هفتاد الهام گرفته شده ولی نمی توانیم بگوییم که صددرصد همان است. ولی ارس 3، بخش هایی از جیپ رنگلر، بخش هایی از تویوتا الهام گرفته شده ولی شبیه هیچ خودرویی نیست. اکسل ها را تا جایی که ممکن است به تویوتا نزدیک کرده ایم ولی بومی سازی خودمان است؛ گاردون، شاسی و کابین را امسال بومی سازی کرده ایم و از فایبرگلاس به قالب های فلزی تغییر داده ایم. موتورها کامینز هستند که در چین تولید می شوند و دارای 174 اسب بخار و گشتاور 365 نیوتن متر را در دور 1600 به بعد به ما می دهد، که این امکان در موتورهای دیزلی که ما در در این خودروها به کار می بریم، عملکرد بهتری نسبت به موتورهای بنزینی دارد.
وی در خصوص قیمت گفت: قیمت خودروهای نظامی در حدود یک میلیارد، یک میلیارد و 200 میلیون و یک میلیارد و 400 تومان است؛ ولی خودروهای غیرنظامی هنوز قیمتگذاری نشده و با توجه به میزان تیراژ مشخص خواهد شد.